Huisgenoten

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
laurien

Huisgenoten

Bericht door laurien »

Als part-time jonge dame in een studentenhuis, waar iedereen mij overigens gewoon als jonge man ziet, komt vroeg of laat de tijd dat je toch eens met je medebewoners moet gaan praten. Ik heb in principe niets te verbergen, maar moeilijke gesprekken zijn niet bepaald mijn ding, dus dat gesprek heb ik voorlopig nog maar even uitgesteld. Na zeven maanden hebben mijn medebewoners nog nooit iets door gehad. Aan de éne kant vond ik dat wel prima, maar aan de andere kant ook wel jammer. (Je voelt hem al aan komen)
Vanmiddag was het zulk mooi weer dat ik even naar buiten moest. Bovendien heb ik net de nieuwe h&m gids binnen en er stond een leuk zwart rokje in wat ik graag wilde passen, kortom een middagje zonnend en shoppend de stad in. Op een enkele nare opmerking na, een hele fijne middag. :)
Toen ik terug kwam, zag ik al de fiets van mijn huisgenote buiten staan. Dat is tot noch toe nooit een "probleem" geweest, maar vandaag dus wel. Ik liep de trap op, langs haar kamer, en hoor oppeens: "Hé, wat heb jij nou aan?" Ik lach wat en mompel iets onverstaanbaars. "Heb je een feestje gehad of zo?" Vroeg ze. Ik antwoorde "Nee, 't is een dingetje." Ja wat een coming out ik weet t :P Vervolgens om de hoek nog wat gepraat over t weer, en toen ging ze net de deur uit, chillen in 't park.
Ik verging inmiddels van de honger, dus heb lekker voor mezelf gekookt en gegeten onder het genot van de laatste aflevering van Elementary.
Voorlopig zit ik weer even alleen thuis, maar ik neem me bij deze voor om mijn afkeer voor moeilijke gesprekken even achter me te laten en -wanneer ik haar weer zie- even uit te leggen waarom ze haar huisgenoot verkleed als een meisje langs heeft zien lopen. En bij deze een stok achter de deur voor mezelf.
dissie

Re: Huisgenoten

Bericht door dissie »

Tja, zo had je het waarschijnlijk niet bedacht maar het kan wel een mooi moment zijn om het je huisgenootjes te vertellen. dan kan je ook in de gezamenlijke ruimte gewoon jezelf zijn :)
Fay

Bericht door Fay »

Begrijp ik heel even links onder je avatar je FtM aanduiding niet

Verwarrend ook allemaal :)

Vicky
EdwinJulian

Bericht door EdwinJulian »

Succes!

Soms is een stok achter de deur en een toevallig tegen-het-lijf-lopen-op-een-niet-heel-gelegen-moment met een bijbehorende vraag nodig voor moeilijke gesprekken plaats kunnen vinden ;)
Sometimes I wish I was born a girl. I'd like make-up and pretty clothes, instead of just having this vagina :(
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Als je dat soort risico's loopt moet je ook bereid zijn de consequenties te aanvaarden ;-)

ftm is waarschijnlijk een vergissing
Irene
Mike

Bericht door Mike »

Misschien is het ook wel heel erg fijn als ze het te weten komen. Misschien kan je wel samen gaan shoppen met dat meisje ;)
Maar ik snap natuurlijk dat het ook wel heel spannend is. Ik zou zeggen, probeer het zelf zo luchtig mogelijk te vertellen. Dat hielp bij mij heel erg.
En succes met het vertellen.
Ted

Bericht door Ted »

Wie weet is deze gebeurtenis net het duwtje dat je nodig hebt om erover te veetellen.
Er zijn hier genoeg verhalen van mensen die een leven lang gewacht hebben. Jij staat nu voor een mooie kans en je hebt de voorzet zelf al gegeven!
Claire

Bericht door Claire »

Zo'n duwtje in de rug kan best wel een mooi moment zijn om erover te beginnen.
Succes en sterkte ermee.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2: