Hierbij vroeg ik me af of er interesse zou zijn voor een mobiele Android/Iphone app over genderdysforie en T-gerelateerde onderwerpen. Ik heb een beetje online gekeken naar of zo iets er al was, maar tot mijn verbazing was in ieder geval nog geen Nederlandse versie. Maar naast alleen informatie geven over genderdysforie en T-gerelateerde onderwerpen zouden er natuurlijk ook tips gegeven kunnen worden, en is het een uitstekend platform om met andere genderdysforische mensen in contact te kunnen komen door bijvoorbeeld een profiel aan te maken en die te delen met andere mensen die ook de app hebben. Daarnaast is het natuurlijk ook mogelijk om in de app een transitie dagboek bij te houden (ik las dat sommige hier behoefte aan hebben). Verder kan het ook een een gedeelte bevatten voor T-gerelateerde winkels en uitgaansgelegenheden. Wat hier allemaal genoemd is kan natuurlijk ook wel gewoon op het internet, maar om alles bij elkaar op 1 apparaat te hebben lijkt me toch wel handiger.
Als z'n mobiele Android/Iphone app zou bestaan zou je deze dan aanschaffen?
Mobiele app over genderdysforie
-
Chieftac
Mobiele app over genderdysforie
Laatst gewijzigd door Chieftac op 08 mei 2013, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
"Je mag zijn zoals je bent."
-
Venka
Re: Mobiele app over genderdysforie
Nee in nog honderd jaar, ik betaal niet voor apps en een T app is mijn inziens zinloos. GD is toch geen hype aan het worden. Soms heb ik het idee dat dat wel zo is en welicht is het voor sommigen wel een uitkomst
-
Arike
imho valt of staat zo'n app toch vooral op het vlak van de content... en als de content op zo'n app niet beduidend beter is dan op het web, zie ik het niet zo snel een mega-hit worden...
Los nog van het feit dat de meeste informatiebehoefte ligt bij die T's die aan het begin van het traject zitten.... en die zullen veel eerder ook zo iets hebben van "een T-app, dat moet ik niet op mijn mobiel, stel je voor dat mijn vrouw (of... vul maar in
) het ziet"
Los nog van het feit dat de meeste informatiebehoefte ligt bij die T's die aan het begin van het traject zitten.... en die zullen veel eerder ook zo iets hebben van "een T-app, dat moet ik niet op mijn mobiel, stel je voor dat mijn vrouw (of... vul maar in
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
-
anne-nienke
Nja, zat je te denken aan een soort dokter bibber? Maar dan met speciale opdrachten....
Ik moet ook zeggen dat ik niet sta te springen om een app. Mja, als je een geniaal idee hebt....dan zou ik het uitvoeren....
Ik moet ook zeggen dat ik niet sta te springen om een app. Mja, als je een geniaal idee hebt....dan zou ik het uitvoeren....
-
Gabriël
Ik zou er zelf niet geïnteresseerd in zijn. Sowieso al omdat ik niet aan een smartphone wil. XD
Maar verder... Het klinkt alsof je een hele hoop in die app wil stoppen. Informatie, tips, profielen en contact, dagboek, winkels, uitgaansgelegenheden, t-gerelateerd nieuws....
Aan een aantal van die genoemde dingen heb ik geen behoefte (profielen, contact, dagboek, winkels, uitgaansgelegenheden) en de andere dingen vind ik al via het internet. Dus dan kan ik gerichter filteren waarin ik interesse in heb en wat ik wil zien/lezen. En dan heb ik liever dat ik verschillende pagina's moet bezoeken om de dingen te lezen die me wel interesseren, dan dat ik een app zou aanschaffen met een flinke lading erbij aan info/dingen waar ik geen interesse heb. Dus juist dat alles bij elkaar op 1 apparaat lijkt mij te veel en te onhandig.
Maar verder... Het klinkt alsof je een hele hoop in die app wil stoppen. Informatie, tips, profielen en contact, dagboek, winkels, uitgaansgelegenheden, t-gerelateerd nieuws....
Aan een aantal van die genoemde dingen heb ik geen behoefte (profielen, contact, dagboek, winkels, uitgaansgelegenheden) en de andere dingen vind ik al via het internet. Dus dan kan ik gerichter filteren waarin ik interesse in heb en wat ik wil zien/lezen. En dan heb ik liever dat ik verschillende pagina's moet bezoeken om de dingen te lezen die me wel interesseren, dan dat ik een app zou aanschaffen met een flinke lading erbij aan info/dingen waar ik geen interesse heb. Dus juist dat alles bij elkaar op 1 apparaat lijkt mij te veel en te onhandig.
-
KarenTS
Ik moet zeggen dat ik het wel een goed idee vind, of er geld mee te verdienen is ,is n 2e natuurlijk.maar als gratis app zou ik t zowiezo wel op m'n telefoon zetten.Er op voortbordurend zou je er ook n 'augmented reality ' app van kunnen maken,wel n stuk extremer natuurlijk.Dan zie je bv. waar iemand zich bevind,die de app ook op zijn/haar toestel heeft, of als je in de buurt bent van n speciale winkel/gelegenheid 
-
Hexley
Het enige wat mij interesseert is nieuws, dus de kans dat zo iets op mijn iPhone komt is heel erg klein. Mocht je dat ook in je App willen aanbieden, er is bv. Flipboard iets wat gratis is. Het grootste voordeel van Flipboard is, dat ik er tig soorten nieuws mee kan combineren. Dus je voelt hem waarschijnlijk al aankomen, ik zit niet op een extra App te wachten. :)
Een beetje off-topic, maar heb je al aan de kosten gedacht?
Zo'n developer account voor iOS kost je iets van 79 euro per jaar en van de App's die je verkoopt, als het betaalde App's zijn krijg je 70% en is 30% voor Apple. Dus mocht dit je enige project zijn, gaat het je hoogstwaarschijnlijk gewoon geld kosten.... ;)
Ow Transvrouw.nl heeft voor Android wel een App,... :)
Een beetje off-topic, maar heb je al aan de kosten gedacht?
Zo'n developer account voor iOS kost je iets van 79 euro per jaar en van de App's die je verkoopt, als het betaalde App's zijn krijg je 70% en is 30% voor Apple. Dus mocht dit je enige project zijn, gaat het je hoogstwaarschijnlijk gewoon geld kosten.... ;)
Ow Transvrouw.nl heeft voor Android wel een App,... :)

-
Aliss
Ik zeg ja, want forum bezoeken via mobiele browser is frustrerend en doet pijn aan me ogen....
Aliss

Aliss
-
Janneke
Soms denk ik dat vele op dit forum niet een normaal leven nastreven als vrouw (MtF) maar in een soort subcultuur terecht willen komen waarvan de meerderheid van de bevolking raar tegen aan kijkt. Wat is nu de bedoeling? Een normaal leven als vrouw of wil je 'altijd' trans zijn?
-
Barbarella
Ik heb geen enkele behoefte om in een subcultuur terecht te komen waar de meerderheid van de bevolking raar tegen aan kijkt. Maar ik zal altijd trans blijven, zelfs als door een godswonder mijn uiterlijk geheel en al passabel wordt, dan nog heb ik een ander verleden, kan ik niet zwanger worden, heb ik geen menstruatie cyclus. zal ik nooit een kind aan de borst zogen. En ga zo maar door. Een normaal gezin gezin zit er niet in. Een normalen band met mijn ouders ook niet.
Maar goed, wat is normaal? Het gebruiklijke? Het geen je gewend bent? het geen dat niet uitzonderlijk is? of het geen dat buiten de gestelde norm valt?
Een maatschappij waarin een normaal leven als trans mogenlijk is zou wel fijn zijn. Ik ben die aandacht meer dan zat.
Barbarella
Maar goed, wat is normaal? Het gebruiklijke? Het geen je gewend bent? het geen dat niet uitzonderlijk is? of het geen dat buiten de gestelde norm valt?
Een maatschappij waarin een normaal leven als trans mogenlijk is zou wel fijn zijn. Ik ben die aandacht meer dan zat.
Barbarella
Na mij de zondvloed!