Probleem; ouders en school

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Damian

Probleem; ouders en school

Bericht door Damian »

Hoi,

Ik heb, net als meerdere, een probleem wat betreft het vertellen dat ik van buiten misschien een meisje ben maar van binnen een jongen...
Mijn klasgenoten en familie behalve ouders weten het bijna allemaal al en die accepteren het gewoon en willen me zelfs helpen.
Het probleem is; mijn ouders... Ik heb het ze nog niet verteld maar ik weet dat ze het niet accepteren. Bij elk klein dingetje wat over homoseksualiteit gaat, gaan ze kinderachtig doen en domme reacties geven enz. die best pijnlijk zijn..
Ik weet dat ik het moet vertellen maar het is gewoon onmogelijk, tenminste zo voelt het voor mij...

Een paar klasgenoten hebben aangeboden om naar mijn huis te gaan en het mijn ouders te vertellen omdat ik gewoon kapot van binnen ga, loop al jaren tussen 2 geslachten in tenminste zo voelt het voor mij...
Vandaag in de klas kwam een klasgenoot naar me toe en vroeg of zij het moest vertellen aan onze coach maar ik ben bang dat zij dan mijn ouders gaat bellen en dan heb ik pas echt een probleem...

Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen...
Hebben jullie een tip ofzo voor me?

-Damian
Jannet V

Re: Probleem; ouders en school

Bericht door Jannet V »

Vraag de familie die het accepteert om hulp, vertel je probleem. Hoe dichter je bij huis blijft, hoe gemakkelijker het uit te leggen is. Ook al zal het nog een poosje duren voordat het echt gemakkelijk wordt.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Damian

Bericht door Damian »

Ik heb het mijn zussen en broer gevraagd en die zeiden dat ik het gewoon moet zeggen... Helaas zeggen veel mensen dat inclusief andere familie leden maar ja als het zo makkelijk was dan was ik nu al een stuk verder dan nu...
De zus van mijn pa zei ook dat zij het wel accepteert maar dat ze weet hoe mijn pa is en dat hij het inderdaad waarschijnlijk niet gaat accepteren... Hij was vroeger al tegen mensen die ''anders'' zijn...

Ik ga denk ik vrijdag met een vriendin/klasgenoot naar onze coach en het aan haar vertellen en stiekem hoop ik dat zij mijn ouders belt zodat ik het niet meer zelf hoef te zeggen... Ik moet het dan natuurlijk nog wel uitleggen maar dan is het moeilijkste alvast eruit...
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Hai -Damian,

Als je zussen en broer zeggen dat je het je ouders 'gewoon moet vertellen' lijkt het of je zeer zeker en emotioneel zeer evenwichtig overkomt.
Een sterke persoonlijkheid zit misschien bij jullie in de familie (???) en als dat zo is dan herkent men meestal niet snel de zwakte bij een ander.
Je van je emotionele kant laten zien wordt dan vaak gezien als een teken van zwakte en vaak afgedaan met het advies; 'niet zeuren maar doen'.
Ik weet echt niet hoe jij in elkaar zit en hoe je het gebracht hebt maar misschien helpt het om je emotioneel helemaal te laten gaan tav je
zussen en broer als je het eerder anders aangepakt hebt gehad... :?

Dan is er ook nog Transvisie, die kunnen je ook adviseren en zoals ik gehoord heb bemiddelen ze soms ook.

Veel wijsheid en sterkte de komende tijd.

Liefs Daniéla
Damian

Bericht door Damian »

Ik weet niet goed hoe ik hierop moet reageren, onze familie is wel zo dat zwakte niet hoort enz. en daarom heb ik me ook lang sterk gehouden maar ik kan gewoon niet meer...

Hoe zou ik in contact kunnen komen met transvisie?

Hartstikke bedankt!
-Damian
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Damian

Bericht door Damian »

Thanks Nathan! (:
Damian

Bericht door Damian »

Ik heb zojuist een contactmail naar Transvisie gestuurd, nu maar reactie afwachten (:
Erin

Bericht door Erin »

Hallo Damian,

Dat is een goede stap, contact zoeken met Transvisie. Ze kunnen je goed adviseren en steunen. Ik denk dat je goed aan doet in overleg met hun het je ouders te vertellen.

O,ja leuk om te zien dat ik niet de enige in het dorp ben ;)
Groetjes
Elise
Ilse

Bericht door Ilse »

hoi damian,

ik zou je erg graag een handvat willen geven, maar types als je vader lijken me moeilijk in te schatten.
als je vader al zo vreemd reageert op zoals jijzelf al zegt homoseksualiteit, hoe zal hij dan reageren als jij aangeeft dat je ook anders bent dan wat hij waarschijnlijk van jou verwacht en graag ziet.
hoe reageert hij als "anders zijn" ook dichtbij hem komt?
het is in ieder geval al heel jammer voor jou dat jij jezelf niet kan en durft te uiten bij je ouders en eigenlijk is het ook jammer voor je ouders dat hun kind dat niet bij hun durft te vertellen.
misschien dat inderdaad wat kunt hebben aan Transvisie?

Sterkte
Groetjes,
Ilse