ontwerp logo

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
juliejoyce7
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 aug 2012, 15:18
Gender: Trans MtF

ontwerp logo

Bericht door juliejoyce7 »

LOGO PICASA.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Veronique
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 mei 2013, 18:54
Gender: Onzeker

Re: ontwerp logo

Bericht door Veronique »

Interessant, waar gaat het voor dienen? Zou het een idee zijn als je het linker en recht plaatje combineert met het middelste plaatje? Omdat meeste logo's proberen zoveel mogelijk uit weinig te halen, dus het leukste resultaat behalen met zo weinig mogelijk streepjes. Je kan het ook zo houden, het ziet er leuk uit!
juliejoyce7
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 aug 2012, 15:18
Gender: Trans MtF

Re: ontwerp logo

Bericht door juliejoyce7 »

hallo veronique,

de afbeelding is wat klein uitgevallen maar dat komt omdat ik anders teveel MB had om het bestand te downloaden.
het is bedoeld als een ontwerp voor VGK=vlaamse genderkring,maar ze hebben ondertussen al voor een ander idee gekozen.
wat bedoel je eigenlijk met " de 2 buitenste plaatjes combineren"?er één doorlopend plaatje van maken?het is nu opgevat als een stripje met een kort verhaallijntje.daarom denk ik dat het middenste plaatje(misschien met een lachend gezichtje?)beter als logo zou kunnen dienen.
alleszins bedankt voor de reactie! :)
Veronique
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 mei 2013, 18:54
Gender: Onzeker

Re: ontwerp logo

Bericht door Veronique »

Jammer dat je niet gekozen bent. Wat ik vaak zie is dat logo's proberen zo minimalistisch mogelijk te zijn, daarom bedacht ik me hoe kan je je strip inkorten en toch het verhaal nog vertellen. Maar ik heb eigenlijk weinig verstand van logo's dus mischien is het wel geen goed idee. Waar ik zelf aan zat te denken was het middelste plaatje uitwerken, omdat die het verhaal laat zien van uit de kast komen. Ik noem maar wat stoms maar mischien als je van de kast een soort gevangenis maakt waar het een beetje donker en depressief uit ziet, en dan de plek waar het poppetje in springt is weer helemaal belicht en vrolijk en alles, zodat je zo als het ware een verhaal vertelt maar toch een zo simpel mogelijk logo heb.

Het zou best kunnen als je het zo zou laten, het is een leuk verhaaltje en als je de dimensies ervan goed krijgt zou het mooi zijn
juliejoyce7
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 aug 2012, 15:18
Gender: Trans MtF

Re: ontwerp logo

Bericht door juliejoyce7 »

logo vgk.jpg



hallo veronique,

en wat vind je van dit ontwerpje? geweigerd vanwege auteursrechten of angst voor proceskosten (dick bruna van "nijntje" kan daar niet mee lachen,...)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Veronique
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 mei 2013, 18:54
Gender: Onzeker

Re: ontwerp logo

Bericht door Veronique »

Hoewel ik nooit iets met nijntje heb gehad of er ook maar iets van afweet eigenlijk, vind ik toch dat je al erg slim bezig bent met dat X en Y. Dat zijn van dat soort kleine dingetjes die alles toch weer veel interessanter en dieper maken. Wat je met Transje en Grietje bedoelt weet ik niet, ik neem aan dat het de veranderde namen zijn van de konijntjes in kwestie. Ik vind dat je best talent heb.

Dit las ik laatst, mischien helpt het je: http://urlm.co/blog/2009/10/22/23-brill ... -messages/" target="_blank Waar ben je nu voor aan het tekenen? Nog steeds voor een wedstrijd, of gewoon voor de lol? In ieder geval duim ik voor je!
juliejoyce7
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 aug 2012, 15:18
Gender: Trans MtF

Re: ontwerp logo

Bericht door juliejoyce7 »

VERO T_.jpg
dit was ook voor vgk.
maar ik ben wel veel aan het tekenen,vooral portretten(bijlage=ook een veronick!).ik ben nu van plan om een reeks potloodtekeningen van transgenders te maken.(beroep:"transgenderportrettiste"!)

"transje en grietje" is een woordspeling op "hansje en grietje",het bekende sprookje van grimm.

heb even op je link gekeken.goede voorbeelden.het logo van unilever zou van henri matisse,de fauvist, kunnen zijn.ik ken vooral paul hibou en saul bass als bekendste logo-ontwerpers.zelf vind ik het belangrijk om mijn ontwerpen speels en luchtig te houden,met humor.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laura
Berichten: 77
Lid geworden op: 04 apr 2012, 13:35
Gender: Vrouw

Re: ontwerp logo

Bericht door Laura »

juliejoyce7 schreef:
logo vgk.jpg



hallo veronique,

en wat vind je van dit ontwerpje? geweigerd vanwege auteursrechten of angst voor proceskosten (dick bruna van "nijntje" kan daar niet mee lachen,...)
Cool! Heel leuke tekening.
juliejoyce7
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 aug 2012, 15:18
Gender: Trans MtF

Re: ontwerp logo

Bericht door juliejoyce7 »

bedankt,laura!

bang voor proceskosten?!! chicken!

tja,als ze een saai ontwerp willen,moeten ze het maar aan iemand anders vragen,...

ik speel in de afdeling "artistieke vrijheid" en niet in die van "zelfcensuur".