Lichaamslengte

Make-up, kleding, en zo voort
DiegoLucas

Lichaamslengte

Bericht door DiegoLucas »

Hallo ik had een vraag.

Ik had ergens gehoord/gelezen dat als je aan de mannelijke hormonen begint dat je dan lengte kan winnen, dat je nog wel groeit.Want ik denk niet dat ik van mezelf nog groei. Klopt het?
Want ik ben zelf 1.52 en 15 jaar en in augustus alweer 16. En ik heb een beetje ''gekeken'' naar de gemiddelde lengte van een meisje en die zijn wel rond de 1.70. En als ik uiteindelijk een man ben dan ben ik voor de meeste meisjes wel klein. En sommige vinden het raar als hun ''vriend'' een kop kleiner is, zelf baal ik hier ook wel erg van. En voel me er ook niet echt fijn bij
Gabriël

Re: Lichaamslengte

Bericht door Gabriël »

Als je na je pubertijd testosteron neemt, dan groei je niet. Maar jij bent bijna 16, en dan hangt het er net vanaf in hoeverre je lichaam al in de pubertijd is veranderd. Het feit dat meisjes kleiner zijn dan jongens (gemiddeld gezien) is omdat de vrouwelijke hormonen zorgen ervoor dat de botten minder groot worden. Als die vrouwelijke hormonen eenmaal hun werking hebben gedaan op je botten dan zul je dus met testosteron niet meer groeien. Dus ik denk dat het met jouw leeftijd een kwestie is van afwachten of je dan nog zult groeien of niet.
DiegoLucas

Bericht door DiegoLucas »

Oh oke dankje voor de info!
Paul

Bericht door Paul »

Voor zover ik weet groeit een vrouw niet meer nadat de menstruatie is ingezet (heb ik ooit gelezen)
Met hormonen wordt je helaas ook niet langer, hoe vervelend ook.
Aan de andere kant heb ik transmannen ontmoet die ook redelijk klein waren, maar dat maakte ze echt niet minder man, als dat enige troost geeft.
Mike

Bericht door Mike »

Paul, ik ben zeker nog wel gegroeid nadat ik mijn eerste menstruatie heb gehad. Zeker nog wel 10 tot 15 centimeter hoor ;)
Kilian

Bericht door Kilian »

ik groeide na mn eerste menstruatie nog maar 1 of 2 cm :/
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
Venka

Bericht door Venka »

Ik ken meisjes en sommige van hen zijn nu vrouw die al tussen hun 9de en 11de voor het eerst ongesteld werden maar zij zijn echt wel verder gegroeid hoor dus ik denk echt dat het een fabeltje is.Deze dames zijn bijna net zo groot als ik dus rond 1.70 M en toen ze voor het eerst ongesteld werden waren ze echt wel kleiner.
Kilian

Bericht door Kilian »

dan heb ik klote genen :P
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
intrans

Bericht door intrans »

Ik heb juist weer het tegenovergestelde.
Ben MTF en voel me te lang, 1.85.. ):
Ik hoop dat ik ooit door een wonder 5-10 centimeter krimp, hahaha. ;p
FAtham

Bericht door FAtham »

Yup groei heeft alles te maken met genen, wat wel gebeurd na T is dat je handen en voeten groter kunnen worden. Mijn oude ringen passen niet meer en ik ben bijna 2 maten groeter qua schoenen. Lengte heb ik eigenlijk nooit iets over vernomen.