In september start er een Christentransgendergroep. Voor meer informatie zie de onderstaande link. De groep komt bijeen in Zwolle.
http://www.transvisie.net/activiteiten/ ... isten-zijn
http://www.lkp-web.nl/index.php/nieuwsb ... ansgenders
Christentransgendergroep
-
Martijn
Christentransgendergroep
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
-
Venka
Re: Christentransgendergroep
Leuk,ik denk dat het ook eens tijd word dat ook voor gelovigen een contact/praat groep komt want ook geloof kan een enorme drempel zijn om uit de kast te komen.Ik heb het zelf ervaren,ik geloof ook,weliswaar niet via een geloofsovertuiging.Voor mijzelf was ik er al heel lang uit maar het geloof in God heeft ook voor een enorme innerlijke strijd gezorgd.Door een gelovige contact groep zien anderen dat geloven en een transitie/uit de kast komen geen probleem hoeft te zijn.
-
Ted
Goeie actie, denk dat het voor veel mensen een mooie aanvulling kan zijn om het over specifieke dilemma's te kunnen hebben.
Over geloof praten is sowieso voor veel mensen lastig. Ook omdat mensen teleurgesteld kunnen zijn op dit gebied, of moeilijke ervaringen hebben in opvoeding of afwijzing. Dat geloof ook voor veel mensen een belangrijk en waardevol is, komt niet vaak ter sprake.
Kortom, genoeg om over na te denken, en een goed initiatief.
Over geloof praten is sowieso voor veel mensen lastig. Ook omdat mensen teleurgesteld kunnen zijn op dit gebied, of moeilijke ervaringen hebben in opvoeding of afwijzing. Dat geloof ook voor veel mensen een belangrijk en waardevol is, komt niet vaak ter sprake.
Kortom, genoeg om over na te denken, en een goed initiatief.
-
mick1984
ik ga der wel over nadenken.. ik ben gelovig opgevoed maar heb er al heel lang niks mee gedaan.. en naar de kerk gaan vind ik nog lastig.. nu ik nog niet helemaal als man der uitzie en klink
-
FAtham
Hopelijk komt er ooit eens een algemene religieuze groep. Ik ben al lang niet meer religieus(heb het eigenlijk echt op moeten geven) maar het heeft wel een enorme invloed op me gehad en hoe ik het hele proces in ging. Dingen waar ik nu nog steeds mee worstel.
Hopelijk is deze groep dus de start van iets moois dat verder groeit.
-
Venka
Is ook zo hoor,we geloven allemaal in dezelfde god,er hangt alleen een ander labeltje aan het geloof.Maar geloof kan het je wel heel moeilijk maken en dat moet eigenlijk niet nodig zijn want jezelf kunnen zijn is vaak al moeilijk genoeg.FAtham schreef:Hopelijk komt er ooit eens een algemene religieuze groep.