Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Engel
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2013, 22:15
Gender: Vrouw
Locatie: Wijk bij Duurstede

Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

Bericht door Engel »

Twee dagen voor dat ik op vakantie ging liep de spanning voor mij steeds verder op. Het ging mij steeds meer tegen staan om 14 dagen weer 100% als man te moeten leven. Op de een of andere manier dacht ik iets te bewijzen om 14 dagen niets mee te nemen en te kijken of ik "gewoon" 100% als man op vakantie kon. Maar op het allerlaatste moment toch iets vrouwelijks in de koffer gemikt. Al de voor gaande jaren lukte mij dit, maar toen was alles nog verborgen en kon ik genoeg prikkels uit de vakantie halen maar na 10 dagen wilde ik naar huis. Ik vertelde dit de eerste dag op de vakantie aan mijn vrouw dat de spanning steeds verder op liep, toen zei ze ik heb genoeg bij me wat je ook aan kunt. De volgende dag zijn we wezen shoppen en hebben we een mooie blouse gekocht, vandaag zelfs een mooie jurk. Dit kon allemaal omdat het balkon wat we nu hebben op de 1e verdieping helemaal prive ligt. Nauwelijks inkijk, zei gisteren avond een hotelgast gedag, hij keek wel een beetje raar want hij keek omhoog en zag mijn nieuwe blouse. Toch nu heerlijk al die zenuwen vooraf en nu toch zo heerlijk. Ook dit forum kan ik niet 14 dagen zonder.
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

Bericht door Raisa »

Eigenlijk heel eenvoudig: Ik ga niet op vakantie.

Wat een fantastische vrouw heb je trouwens.
Gebruikersavatar
hX2eDVx3
Berichten: 345
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:34
Gender: Man

Re: Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

Bericht door hX2eDVx3 »

Ik heb ook vakanties gemeden toen ik nog in de kast zat.. Ik heb een periode gehad dat ik me echt naar voelde als ik een dag niet eventjes iets vrouwelijks aan kon. Zelfs een weekendje weg wordt dan heel stressvol. Het is heel raar hoe dat werkt, ik snap er ook niks van...
Raisa schreef:Eigenlijk heel eenvoudig: Ik ga niet op vakantie.
Beter gaan we dit jaar wel ergens heen :)
La-Clau
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 mar 2012, 18:47
Gender: Transgender
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

Bericht door La-Clau »

Engel,
Ik vind dit een heel goed onderwerp! Aangezien ieder echter weer anders in elkaar zit kan ik alleen mijn eigen ervaring geven. Het eerste wat mij opvalt in jouw tekst is "om 14 dagen weer 100% als man te moeten leven." Dan vraag ik mij af, waarom moet dat en van wie moet dat? Een aantal jaren ben ik inderdaad ook door mezelf gedwongen om die 2 weken in het zonnige zuiden mijn gendergevoel maar te laten rusten, en me zo te presenteren als ik geboren ben. Wonder boven wonder ging me dat nog niet eens zo heel slecht af, het gevoel op vakantie te zijn gaf blijkbaar voor enige tijd voldoende afleiding. Na een aantal dagen ontstonden er problemen, maakte ik plannen om 's avonds in bikini aan het strand te gaan zitten, die om mij nog steeds niet bekende redenen nooit doorgingen en kon ik me uren ophouden in het straatje met toeristenboetieks om jurkjes, rokjes en topjes te kijken. Maar daarmee kwam ik wel door mijn vakantie heen.
Een paar jaar geleden echter, voor het eerst met mijn huidige vriendin, had ik gewoon geen zin meer om me 14 dagen te verschuilen. Tot de dag dat ik mijn koffer moest pakken heb ik getwijfeld of ik toch niet als man zou gaan, maar uiteindelijk besloot ik mijn koffer met mijn vrouwelijke ik te vullen, zelfs niets mannelijks mee te nemen en de gok te wagen. De bestemming was, o, schrikbeeld, Turkije. Met de zenuwen in mijn lijf ging ik van huis, om de eerste geruststelling te krijgen toen ik zonder probleem of zelfs vreemde blik de paspoortcontrole passeerde. Bij aankomst in Turkije was het niet anders, ik kreeg mijn stempeltje, en we werden richting hotel vervoerd. Ook daar geen enkel commentaar, hooguit enige positieve woorden van andere hotelgasten. Ik heb daar 14 dagen, gewoon, zoals ik wil zijn, rondgelopen, verschillende excursies gedaan, aan het strand gelegen, en nergens ook maar enig probleem gehad, zelfs het idee dat zaken als afdingen, drankjes bestellen en dergelijke me veel beter afgingen dan voorheen. Voor mij dus geen verstoppertje spelen in de vakantie meer, hooguit zijn er enkele bestemmingen waar je beter niet heen kunt gaan, maar die kan iedereen zelf bedenken, en verder is er veel meer mogelijk dan er bij de meesten van ons in het hoofd zit. Ik heb toen in ieder geval de meest fantastische vakantie gehad die ik ooit heb meegemaakt.

Claudia
If only I could find a way, I'd feel like I'm the one you believe I am
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

Bericht door Fay »

Goed topic idd, vakanties voor mij ook niet echt optie, dingen als met vrienden naar het strand ook niet (dat vreet toch net ff te hard,te confronterend, en me in die mannenmanifestatie proppen? het lukt me niet eens meer,en alternatief zie ik nog niet zitten - lees, teveel man )gelukkig was het tot nu toe niet alte mooi weer en bleven die plannen uit;)

De algemene beperkingen van de mens in transitie vreten wel aan me, afgelopen dagen flinke dip gehad mbt tot, hunnie allemaal wel, en ik nie, no fun at all (dikke eenzaamheid )

Dit onderwerp kun je dan ook heel ver doortrekken maar laten we het bij vakantie houden, want dat ik dolgraag ff weg wil, graag!!

(maar ook niet als man, dus)

Vicky
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3667
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Inderdaad het een goed topic.

De vakantie is voor mij ook altijd een beetje dubbel, enerzijds hartstikke leuk anderzijds het mij zelfopgelegde keurslijf. Vooral zwemmen zie ik dit jaar tegenop.
Misschien wordt dit jaar wel de laatste stressvolle vakantie, dat heb ik grotendeels zelf in de hand.
Irene
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

Bericht door Nathan90 »

Misschien iets andere situatie voor mij. Maar afgelopen zomer twee weken Schotland, genderwise was dat erg confronterend.

Waar ik in Nederland toch zeker de helft van de tijd als jongen word gezien en de andere helft wordt enige aanhef meestal ontweken omdat ze twijfelen. Daar was ik in Schotland toch eigenlijk altijd een vrouw, zélfs na het voorstellen met een mannelijke naam werd er naderhand verwezen van 'the girls name is Nathan'. Wel consequent de herenwc's gebruikt, want dan twijfelt men niet, want dat zal je toch wel goed doen.. ;) Scheelt ook dat we nergens langer dan twee nachten sliepen.

Godzijdank de laatste avond voordat we aan de driedaagse terugreis begonnen, een fijne avond 'lads' gewenst door de kerel achter de bar. Eindgoed algoed laten we maar zeggen.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

Bericht door Venka »

Euhm ik ging gewoon niet op vakantie en nu ik 24/7 mijzelf ben zou ik best willen maar geld is a big problem.uiteraard ga ik wel naar het strand maar uit kleden nu, no way.
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

Bericht door Freetouch »

Alleen het strand op met bikini is geen optie, maar voor de rest kun je je best vrouwelijk kleden zonder een dragqueen te zijn. een leuke 3/4 broek, leuk topje of shirt. Leuke sneakers of ballet slippers... Eigenlijk op vakantie is het veel makkelijker.... die mensen zie je toch nooit meer. :lol: wellicht denken ze, ie bah... so what... binnenkort naar church capital in de USA in leuke kleren, als ze zeggen, mevrouw, u dient zich degelijk te kleden dan antwoord ik in mijn laagst mogelijke stem, sorry sir, what's wrong with my shorts???? gnifff wedden dat zemet hun mond vol tanden staan? ik hou je op de hoogte.
en achter de Zonnebril, ziet de wereld er heel wat rooskleuriger uit.

xxx
“good enough”
Gebruikersavatar
mick1984
Berichten: 416
Lid geworden op: 03 aug 2012, 19:41
Gender: Trans FtM

Re: Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

Bericht door mick1984 »

Ik ga van de zomer voor het eerst als Mick op vakantie