Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Ted
Berichten: 298
Lid geworden op: 03 jan 2013, 13:29
Gender: Trans FtM

Re: Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

Bericht door Ted »

Pfff... lastig maar goed thema! In mijn directe omgeving kan ik me als man gedragen, maar in het openbaar ben ik dit nog niet gewend. Heb ik pas 2x gedaan. Ben in mei een week weg geweest, dat was met mijn partner en kinderen. Dit voelde lekker, maar ook omdat ik even pauze wilde van de hele genderbende. Dat lukt natuurlijk niet, want ik nam mezelf natuurlijk mee op vakantie. Het ongelukkig voelen in badkleding, en me spiegelen aan andere toeristen, is iets dat mijn hele leven al speelt. En dat is nog niet veranderd.
Deze zomer ga ik in de bergen lopen, en dat is een prima omgeving om mezelf te zijn!
En naar de Bienale in Venetie, en daar komt zo'n diversiteit aan mensen, dat (denk/hoop ik) alles mogelijk is.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3667
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Bij mij is dat helaas net andersom, in het openbaar geen enkel probleem, maar thuis ligt het nog altijd moeilijk
Irene
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

Bericht door diederique »

Eigenlijk is de vakantie voor mij niet zo'n thema. Ik woon/werk jaarlijks zo'n 6 maanden in het buitenland. Zowel in toeristengebieden als in dorpen/steden waar de gewone bevolking de overhand heeft. Dit jaar in Maleisie, Thailand en Turkije. Net als in Nederland leef en presenteer ik me gewoon als vrouw. Hoe consequenter je daarin bent -ook in gesprekken met anderen vooral "she" en "her" bezigen- hoe minder ruis er is in de geloofwaardigheid. Winkels, treinen, vliegtuigen, toiletten, douches, zelfs in het zwembad -bikini!- met eenzame loerende mannen; gewoon doen wat je uitdraagt te zijn. Ik zou mijn vakantie niet laten bederven door twijfel, geniet ervan en laat gewoon zien wie je voelt dat je bent.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
EdwinJulian
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 apr 2013, 10:58
Gender: Onzeker
Locatie: Waddinxveen

Re: Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

Bericht door EdwinJulian »

Dit jaar voor het eerst op vakantie na mijn ouders en vriendin ingelicht te hebben. Ga met mn meisje op vakantie en laat bewust mn binder thuis. Ze vindt het nog steeds erg lastig en om de sfeer zo veel mogelijk gezellig te houden en spanning te voorkomen blijft hij dus thuis in de kledingkast liggen. Lastig en best vervelend, maar heb het voor dr over. Wie weet hoe lang ik nog loop met een binder... Dan kan ik best 2 weekjes zonder. Toch?
Sometimes I wish I was born a girl. I'd like make-up and pretty clothes, instead of just having this vagina :(
Gebruikersavatar
Miazara
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 jul 2013, 19:26
Gender: Trans MtF

Re: Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

Bericht door Miazara »

Ik ga dit jaar niet op vakantie. Komt zo wie zo al een paar dure uitgaven aan waar ik niet echt onderuit kom :P Verder ontwijk ik alles met water behalve mijn badkamer :P Ik ben niet in een positie om te gaan zwemmen.. en ik werk nog te lang door dus zonnen zit er ook niet in, ah well.. nu nog hopen dat de hittegolf stopt snel..
Code Sorceress
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

Bericht door Veronica »

Ik vind vakantie verspilde geld, daarom ben ik laatst met mijn moeder in 1999 op vakantie geweest...
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

Bericht door Meisje1991 »

De laatste keer dat ik op vakantie ben geweest, is wel minstens 7 á 8 jaar geleden, destijds met mijn ouders. Daarna geen behoefte meer aan gehad.

Dit jaar ga ik echter weer op (korte) vakantie, voor het eerst helemaal alleen (nou ja, mijn auto'tje gaat mee :P ): ik ga in de laatste week v/d zomervakantie nog even 3 dagen naar Zwitserland om paswegen te rijden, te genieten van het uitzicht, een grot te bezoeken en natuurlijk wat bussen te spotten :D Met de heen- en terugrit erbij ben ik toch wel voor 5 dagen weg. De 4 nachten breng ik door in een (goedkoop) hotel. Ik heb er heel veel zin in :D

Ik wil mij eigenlijk ook tijdens de vakantie als Meisje kleden. Echter, is dit wel een goed idee, in de zin van of dat in Zwitserland wel net zo geaccepteerd is als in Nederland? :roll:
Zal het inchecken bij het hotel nog noemenswaardige problemen kunnen geven? Ik heb daar gereserveerd als meneer J, dat kan ook niet anders, omdat dat de naam op mijn bankkaart is :|
Gebruikersavatar
Patricia-tgirl
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 aug 2013, 22:45
Gender: Transgender
Locatie: Hilversum

Re: Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

Bericht door Patricia-tgirl »

Hoi Meisje,
Ik kom mijn hele leven al in Zwitserland, en ik kan je zeggen dat de Zwitsers vrijwel gelijk zijn aan ons Nederlanders.
Nu weet ik niet of jij in een grote plaats verblijfd of in een klein dorpje, dat wil natuurlijk wel verschil maken denk ik.
Maar zit jij in een hotel in een grote plaats dan zou ik mij daar niet druk over maken.
Groetjes Patricia
There's old man on a warm and sunny island
No job, no money, just a smile to call his own
Know what he says?. "The past will only haunt you.
Live for today. Each day's an open door

Don't hurt yourself
Don't hurt yourself
Don't hurt yourself anymore?
Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

Bericht door Meisje1991 »

Fijn om te weten dat het best meevalt :D

Ik verblijf in het Posthotel in Valbella, in de buurt van Chur. Niet in de grote stad, maar wel dicht in de buurt ervan :)
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

Bericht door diederique »

kw1989 schreef:Zal het inchecken bij het hotel nog noemenswaardige problemen kunnen geven? Ik heb daar gereserveerd als meneer J, dat kan ook niet anders, omdat dat de naam op mijn bankkaart is :|
Meisje, ik gebruik bijna altijd mijn Gender-ID samen met mijn paspoort. De man in dat paspoort lijkt helemaal niet meer op de vrouw voor de balie. Door ze alle twee te geven voorkom ik dat natuurlijk net als er een hele rij mensen achter staat ik uitgebreid moet uitleggen wie of wat ik ben. Tot nu toe, dit jaar zo'n 10 keer, geen enkele vraag meer.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)