Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
mick1984
Berichten: 416
Lid geworden op: 03 aug 2012, 19:41
Gender: Trans FtM

Re: Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

Bericht door mick1984 »

ik ga over paar weken op vakantie naar spanje met een groepsreis.. ik slaap nog wel bij de dames op de kamer maar ik ga wel als mick en draag me hesjes gewoon.. en me resileiders denk heel erg mee.. die gaven aan dat het handig is om vooraf al te zeggen dat ik transgender ben dat voorkomt vragen enzo.. dus ja. Ik heb er wel zin in. voor eht eerst als me zelf op vakantie.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

Bericht door Venka »

kw1989 schreef:
Ik wil mij eigenlijk ook tijdens de vakantie als Maisje kleden. Echter, is dit wel een goed idee, in de zin van of dat in Zwitserland wel net zo geaccepteerd is als in Nederland? :roll:
Zal het inchecken bij het hotel nog noemenswaardige problemen kunnen geven? Ik heb daar gereserveerd als meneer J, dat kan ook niet anders, omdat dat de naam op mijn bankkaart is :|
Wat is kleden als Meisje dan,ik kan daar alles onder verstaan.Je kan ook je zo vrouwelijk kleden dat aan de buitenkant niet gelijk te zien is of je een M of V bent omdat veel kleding best nog door beide genders is te dragen.Ik begrijp best dat als je aan de incheck balie staat dat het een oeps momentje is.Zorg er dan voor dat je bij het inchecken in het hotel dat je een beetje onzijdig bent gekleed en laat die vragende blikken maar voor wat het is want je bent niemand uitleg verschuldigd omdat jij jij bent en geniet vooral van je korte vakantie.
Dorotka
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 apr 2012, 16:57
Gender: Vrouw
Locatie: fu

Re: Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

Bericht door Dorotka »

Ik heb niemand die wou graag met mij op vakantie gaan:(((
Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

Bericht door Meisje1991 »

De vragende blikken zie ik niet als een heel groot probleem. Het moet echter niet zo zijn dat ik actief gediscrimineerd wordt. Maar goed, zo te lezen zal dat in Zwitserland prima meevallen. Ik ga gewoon genieten van mijn vakantie :D

Overigens, ik zie net dat er helemaal geen geslacht vermeld staat op het reserveringsbewijs. Ik had het tijdens de reservering wel ingevuld, maar wordt dus niet getoond. Op de bankkaart blijkt ook geen geslacht te staan. Ik dacht eerst toch van wel... :lol:
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

Bericht door Freetouch »

Dorotka schreef:Ik heb niemand die wou graag met mij op vakantie gaan:(((
Heb je het gevraagd dan?
“good enough”
Lotus3120
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 dec 2013, 06:27
Gender: Onzeker

Re: Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

Bericht door Lotus3120 »

Leuk onderwerp, ben op het moment op vakantie aan de andere kant van de wereld maar ook geen vrouwelijke kleren mee genomen (heb hier ook pas de beslissing genomen om een transitie te starten) maar na de eerste maand kon ik het niet meer volhouden en dus panties, string ^^ en jurkje gekocht onder het motto; ze zien me toch nooit meer terug en nu kan ik af en toe als ik alleen in een dorm room ben me even lekker vrouwelijk voelen :)
Gebruikersavatar
frencis
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 mar 2013, 09:38
Gender: Transgender

Re: Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

Bericht door frencis »

hoi hoi

ik ben afgelopen augustus gewoon als vrouw op vakantie geweest, ik zat net 2 maanden aan de hormonen en al volop in mijn real life fase
dus als man gaan was zowiezo geen optie meer, mede door het feit dat ik alle mannenkleding mijn kast heb uit gedonderd(ik had meer plaats
nodig voor mijn vrouwenkleding), mijn mannenkleding overigs naar mijn moeder gedaan die heeft de bruikbare dingen uitgezocht en de rest
is de kledinginzameling in gegaan

maar vakantie, ben een midweek naar zandvoort gegaan met hou je vast 23 andere, gemengd en van nederland, engeland, zweden en nog een
ander land dat ik ben vergeten, jong en oud.
nu wisten ze wel dat ik bezig was met mijn transitie maar had hun naar vorig jaar in zweden niet meer gezien dit zou de eerst keer worden
dat ze het live zouden zien, de eerste vuurdoop was schiphol om ze allemaal op te halen, en tweede was de reactie van de andere, wat een
toffe vrienden allemaal zo'n fijne reacties gehad ik had meteen er zoveel zin in de vakantie, wel nog apart geslapen, wou absuluut niet met een
man op 1 kamer, maar ik vond dat ik ook nog niet kon verwachten dat een vrouw de kamer met me zou delen, hoe wel er 1 was die het wel aanbood

ik ken deze vrienden van online gamen (world of warcraft) daar zitten we met zijn alle in een guild (groep,club) en we hebben ieder jaar een guildmeet
dat was dit jaar dus in nl, daar voor zweden, england en de eerste die ik mee heb gemaakt was ook in nederland en komend jaar gaan we naar finland

maar zandvoort is me zo goed bevallen dat ik zelfs heb gezwommen, ik had een badpak met een jurkje er aan en kleine zelf hechtende proteses en
het was heerlijk, in zee geweest en in het tropisch zwemparadijs geweest (ik ben gek van zwemmen), ik ben blij dat ik weer zwemmen kan dat heeft
een tijdje op een laag pitje gestaan, nu ga ik weer bijna iedere week zwemmen, heerlijk

groetjes

Frencis
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

Bericht door Eveliene »

Oh heerlijk, van de zomer met de mooie dagen lig ik toch weer lekker op het strand van Egmond aan zee en laat de mensen maar kijken. Alleen hoop ik dat mijn moppie ook zo ver durft te gaan.
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

Bericht door Ilse »

Iets noordelijker bij groote keeten is het vaak veel rustiger en genoeg ruimte voor jou moppie om te wennen.
Het is wel dezelfde zon ;)

groetjes mieke
Groetjes,
Ilse
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Hoe gaan jullie er op vakantie mee om?

Bericht door Anon20210626 »

of iets zuidelijker bij bakkum
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.