wie heeft dit gezien op zondag?
-
jacqueline
wie heeft dit gezien op zondag?
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1352321" target="_blank
-
LauraB
Re: wie heeft dit gezien op zondag?
Nu wel
Interessante uitzending.
-
Freetouch
-
Venka
Ik heb de uitzending net gekeken en het was een interessante uitzending omdat het ook een beetje op mijn leven slaat.Zij,als bouwvakker,militair,bokser, die op zoek gaat naar een baan die meer bij haar past.Het is op mij van toepassing omdat ik ook in een outplacement traject zit die mij van de ene naar de andere baan moet helpen.Ik kan bij mijn huidige werkgever vanwege privé problemen niet meer op flexibele tijden werken en ben dus genoodzaakt om dus via outplacement op zoek te gaan naar een andere betrekking en hopelijk een baan die beter bij mij past en iets wat ik ook eens leuk vind i.p.v. werk te doen omdat je geld moet verdienen.Mijn huidige functie die heb ik nooit gewild maar omdat ik het moest van mijn opa,een man moet een goede betrekking hebben en mijn neef werkte daar ook en was dus voor mij ook goed volgens hem.Mijn opa is de enigste man in mijn leven geweest waar ik ooit respect voor heb gehad en ik luisterde daar naar en de beloning,secundaire voorwaarden zijn gewoon goed maar ik zelf vind het werk niet leuk en deed het enkel ook nog alleen maar voor de verdiensten.
Dus op dat gebied zie ik wel vergelijkingen met de vrouw uit de uitzending,niet de andere dingen zoals soldaatje spelen,boksen en bouwvakker zijn,dat soort dingen heb ik niet in mijn leven.Ik hoop ook een betrekking te krijgen die meer bij mij gevoel aansluit,dus leuke en interessante uitzending,dank daar voor jacqueline
Dus op dat gebied zie ik wel vergelijkingen met de vrouw uit de uitzending,niet de andere dingen zoals soldaatje spelen,boksen en bouwvakker zijn,dat soort dingen heb ik niet in mijn leven.Ik hoop ook een betrekking te krijgen die meer bij mij gevoel aansluit,dus leuke en interessante uitzending,dank daar voor jacqueline
-
jacqueline
daarom plaatste ik het ook.....misschien is dit outplacement ook wel wat voor mij. Wat mij alleen niet duidelijk was is of ze bij al die "probeer baantjes" ook loon betaald kreeg...
-
mick1984
gezien was wel interesant.. voor mij beetje herkenbaar ik ben dan wel een transman maar ik wil juist met meer mannen werken enzo
-
Venka
Wat ze op televisie lieten zien was volgens mij geen outplacement maar als ik het goed heb een project van het UWV om mensen aan werk te helpen d.m.v. tijdelijke stage plekken.Ik heb een vaste baan maar kan door privé omstandigheden geen flexibele tijden meer werken en mijn werkgever heeft werk voor mij mits ik mijn thuis situatie weet op te lossen en weer flexibel ben maar dat is voor mij onmogelijk en mijn werkgever betaalt mijn outplacement van een paar 1000 euro.Een outplacement is een extern bureau die mensen probeert aan een andere baan te helpen zodat t.z.t het arbeidscontract met wederzijds welbevinden kan worden ontbonden.Dus ik denk dat het bij mij met iets anders is als in de uitzending.jacqueline schreef:daarom plaatste ik het ook.....misschien is dit outplacement ook wel wat voor mij. Wat mij alleen niet duidelijk was is of ze bij al die "probeer baantjes" ook loon betaald kreeg...
-
LauraB
van morgen had ik te weinig tijd om er waa uitgebreider op in te gaan.
wat mij vooral aansprak aan de uitzending, was dat ikzelf ook aanvankelijk een opleiding elektricein heb gedaan. na mijn stage wist ik echter al dat ik dood ongelukkig zou zijn in het bouwwereldje. daarom ben ik snel door gaan studeren richtinghogere informatica. zelfs in mijn werk daarin, ookal werken er zowel mannen als vrouuwen, herken ik het sfeertje in de pauzes hoe er over sex en degenererend over vrouwen gesproken word. waarschijnlijk ook de reden dat de mannen in de kantine eten terwijl de vrouwen achter hun bureau of al wandelend buiten pauzeren. ik ging steeds vaker achter mijn bureau enzo mijn pauze houdden en eten. bij mij kwam dit terug in mijn beoordeling, ik was niet sociaal genoeg, ik moest mee praten in de kantine. Daar waar ik mij steeds minder op mijn gemak voelde. Meten met twee maten, de vrouwen zien dat niet terug in hun beoordeling.
in de laatste 3 jaar is er een hevig arbeidsconflict ontstaan. Er werd steeds minder rekening gehouden met mijn slechte zicht, er werden onhaalbare dead lines en eisen gestelt, op het laatst kreeg ik zoveel werk dat de planning een 6 jaren aangaf, maar de deadline een paar maanden in het verleden lag omdat men mij de opdrachten te laat gaven. Tegelijk ging mijn sociale gedrag een steeds grotere rol spelen. En werden ook situaties uitgelokt waar ik me niet staande weet te houden.
Nu een aantal collega's weten van mijn onderdrukte (trans)vrouw zijn, zeggen ze heel van mijn teruggetrokken en stille houden te snappen. Met de directie is er waarschijnlijk te veel gebeurd, om nog op een goed vetrouwen te kunnen komen.
Waarschijlijk blijf ik nog een tijdje in de ziektewet. Door mijn visuele beperking (ik ben bijna maatschappelijk blind, dat ben je wanneer je 5% of minder kan zien). Maar ook door de psychische klap die ik heb gehad van de houding van de directie. Zelf wil ik zo snel als ik mijn draai heb kunnen vinden aan het werk. Thuis zitten vind ik niets. Voor mij zit er over ewn tijdje zeer waarschijnlijk ook een out-placement of werk ervaring project via het UWV in. Het liefst ga ik ander werk doen. Iets met mensen of creatiefs (geen manden vlechten l, kaartjes vouwen of iets dergelijks
Laura
wat mij vooral aansprak aan de uitzending, was dat ikzelf ook aanvankelijk een opleiding elektricein heb gedaan. na mijn stage wist ik echter al dat ik dood ongelukkig zou zijn in het bouwwereldje. daarom ben ik snel door gaan studeren richtinghogere informatica. zelfs in mijn werk daarin, ookal werken er zowel mannen als vrouuwen, herken ik het sfeertje in de pauzes hoe er over sex en degenererend over vrouwen gesproken word. waarschijnlijk ook de reden dat de mannen in de kantine eten terwijl de vrouwen achter hun bureau of al wandelend buiten pauzeren. ik ging steeds vaker achter mijn bureau enzo mijn pauze houdden en eten. bij mij kwam dit terug in mijn beoordeling, ik was niet sociaal genoeg, ik moest mee praten in de kantine. Daar waar ik mij steeds minder op mijn gemak voelde. Meten met twee maten, de vrouwen zien dat niet terug in hun beoordeling.
in de laatste 3 jaar is er een hevig arbeidsconflict ontstaan. Er werd steeds minder rekening gehouden met mijn slechte zicht, er werden onhaalbare dead lines en eisen gestelt, op het laatst kreeg ik zoveel werk dat de planning een 6 jaren aangaf, maar de deadline een paar maanden in het verleden lag omdat men mij de opdrachten te laat gaven. Tegelijk ging mijn sociale gedrag een steeds grotere rol spelen. En werden ook situaties uitgelokt waar ik me niet staande weet te houden.
Nu een aantal collega's weten van mijn onderdrukte (trans)vrouw zijn, zeggen ze heel van mijn teruggetrokken en stille houden te snappen. Met de directie is er waarschijnlijk te veel gebeurd, om nog op een goed vetrouwen te kunnen komen.
Waarschijlijk blijf ik nog een tijdje in de ziektewet. Door mijn visuele beperking (ik ben bijna maatschappelijk blind, dat ben je wanneer je 5% of minder kan zien). Maar ook door de psychische klap die ik heb gehad van de houding van de directie. Zelf wil ik zo snel als ik mijn draai heb kunnen vinden aan het werk. Thuis zitten vind ik niets. Voor mij zit er over ewn tijdje zeer waarschijnlijk ook een out-placement of werk ervaring project via het UWV in. Het liefst ga ik ander werk doen. Iets met mensen of creatiefs (geen manden vlechten l, kaartjes vouwen of iets dergelijks
Laura
-
Venka
Iets creaties of met mensen werken daar ligt ook mijn voorkeur, ik in beide al ervaring. Ik ben gediplomeerd SVH kokkin en daar staat ook de gast centraal en daar voor heb ik een A.O.C opleiding gedaan waar bloementeelt ( examen vak) en bloemsierkunst (voor mij geen examen vak) centraal stonden en in beide vak opleidingen moet je creatief zijn en je moet mensen om kunnen gaan. Niet dat ik werk zoek in beide vakken al vind ik met bloemen werken nog steeds leuk hoor en het is hartstikke leuk bloemstukjes maken maar omdat elke dag te doen for a living is mij iets te veel van het ggoede.