M'n vader.

Pas ik nou in een hokje of niet?
D4V1F
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 jun 2013, 14:54
Gender: Trans FtM

M'n vader.

Bericht door D4V1F »

Hallo allemaal ,

Misschien gaat dit niet echt over transsexualiteit maar eerder hoe je met sommige dingen moet dealen. Nou hier begin ik , toen ik anderhalf was ben ik met m'n moeder gevlucht uit het huis van m'n vader omdat hij een psychose had. We verbleven bij m'n opa in 't huis. Uiteindelijk na weer anderhalf jaar ging ik weer terug naar m'n vader toe om samen met mijn moeder de spullen te pakken en te verhuizen. Ik zag hem 8 jaar lang niet , ik had nooit echt een beeld van wat voor persoon het zal zijn. Paar jaar geleden was ik weer in contact gekomen met mijn vader. Wat bleek is dat die al die jaren toen die mij niet zag een alcoholist was geworden en aardige psychische problemen had gekregen door dit. Hij was binnen no-time z'n gezin verloren vanwege die psychose. Dusja , ik had weer contact met 'm. Alles liep voor even lekker tot dat hij een navelbreuk kreeg. De eerste paar maanden ging het goed tot dat z'n navel onverwachts knapte en al z'n organen vocht dr uit spoot. Hij moest toen geopereerd worden. Ik nam afscheid, en hoopte dat hij het zal redden. Enja , hij had 't gered. Met tranen in m'n ogen knuffelde ik m'n vader. Naar paar DAGEN was hij al weer thuis. Maar hij voelde zich depressief en ging drinken. Ik had heel veel goede gesprekken met m'n vader gevoerd. En heb hem zo binnen no-time leren kennen. Hij accepteert het volledig dat ik transgender ben ( ftm ). Mja , nu ligt hij dus in 't ziekenhuis vanwege z'n lever die hij letterlijk kapot had gedronken. Hoe moet ik hier mee dealen? De laatste jaren van z'n leven moeten toch door mij worden ingevuld...
Prayers go up and blessings come down
Gebruikersavatar
Miazara
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 jul 2013, 19:26
Gender: Trans MtF

Re: M'n vader.

Bericht door Miazara »

Het is duidelijk van wat je schrijft dat je een band met hem wilt opbouwen. Ik weet niet hoelang hij nog te leven heeft zoals je het schrijft kan dit kort of een paar jaar nog zijn. Ik begrijp dat dit moeilijk is. Beste wat ik kan zeggen is dat je misschien ook met de rest van de familie moet overleggen hierover. Ik weet niet of je mensen kent van je vaders kant, dat zou eventueel helpen. Ik zou dit zeker niet alleen hierdoor gaan. Ik heb zelf geen familie dus ik ben zeker niet de beste persoon om dit te vertellen maar dit is het enige wat ik je kan aanraden. Veel success in ieder geval!
Code Sorceress
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: M'n vader.

Bericht door Anon20180501 »

Hoi Esmay,

Het spijt me te horen dat je je vader zolang hebt moeten missen maar ik ben blij voor je dat je toch weer contact hebt met hem ook al is het nu onder droevige omstandigheden.

Je bent pas 13 en ik ken de omstandigheden niet daarom ben ik wat voorzichtig. Ik ben het eens met Sarah dat je dit het beste in eerste plaats met je familie kan overleggen. Jij moet in ieder geval niets. Het is belangrijk dat je dat beseft en je vader zal dat voor zover ik dat kan inschatten ook zo zien.

Als iedereen jou de keuze laat zou je bij jezelf te rade kunnen gaan van welke keuze je later spijt zou kunnen krijgen. Verbeeldingskracht is een van de instrumenten om daar achter te komen maar een goed gesprek met je familie en/of je vader zal je ook op weg kunnen helpen.

Wat je ook doet lieverd veel sterkte en een knuffel voor je.

Liefs Daniéla
D4V1F
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 jun 2013, 14:54
Gender: Trans FtM

Re: M'n vader.

Bericht door D4V1F »

Miazara schreef:Het is duidelijk van wat je schrijft dat je een band met hem wilt opbouwen. Ik weet niet hoelang hij nog te leven heeft zoals je het schrijft kan dit kort of een paar jaar nog zijn. Ik begrijp dat dit moeilijk is. Beste wat ik kan zeggen is dat je misschien ook met de rest van de familie moet overleggen hierover. Ik weet niet of je mensen kent van je vaders kant, dat zou eventueel helpen. Ik zou dit zeker niet alleen hierdoor gaan. Ik heb zelf geen familie dus ik ben zeker niet de beste persoon om dit te vertellen maar dit is het enige wat ik je kan aanraden. Veel success in ieder geval!
Hallo!

Ja dat heb ik in de laatste paar jaar gedaan. Mja , de kant van zijn familie deugt niet. Bedankt voor het bericht!
Prayers go up and blessings come down
D4V1F
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 jun 2013, 14:54
Gender: Trans FtM

Re: M'n vader.

Bericht door D4V1F »

Daniéla schreef:Hoi Esmay,

Het spijt me te horen dat je je vader zolang hebt moeten missen maar ik ben blij voor je dat je toch weer contact hebt met hem ook al is het nu onder droevige omstandigheden.

Je bent pas 13 en ik ken de omstandigheden niet daarom ben ik wat voorzichtig. Ik ben het eens met Sarah dat je dit het beste in eerste plaats met je familie kan overleggen. Jij moet in ieder geval niets. Het is belangrijk dat je dat beseft en je vader zal dat voor zover ik dat kan inschatten ook zo zien.

Als iedereen jou de keuze laat zou je bij jezelf te rade kunnen gaan van welke keuze je later spijt zou kunnen krijgen. Verbeeldingskracht is een van de instrumenten om daar achter te komen maar een goed gesprek met je familie en/of je vader zal je ook op weg kunnen helpen.

Wat je ook doet lieverd veel sterkte en een knuffel voor je.

Liefs Daniéla
Hallo Daniéla!

Bedankt!
Prayers go up and blessings come down
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: M'n vader.

Bericht door intrans »

Zo te zien heb je het niet echt makkelijk en ik leef met je mee.
Je vader is er slecht aan toe maar ondanks dat accepteert hij hoe je bent en dat is super.
Wat jij als enige kunt doen is nog van de tijd genieten die je met hem hebt en hem proberen te helpen, overtuigen dat hij naar een kliniek moet, in therapie of wat dan ook.
Misschien kun jij hem nog redden als hij dit alles overleefd, zo niet heb jij tenminste je best gedaan en toch je tijd nog doorgebracht met hem.
Hou je sterk, meer kun je niet doen.
Harro
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 aug 2012, 22:19
Gender: Trans FtM
Locatie: Zuid Holland

Re: M'n vader.

Bericht door Harro »

wat een heftig verhaal zeg. Heel veel sterkte. k Vind het moeilijk om je advies te geven, kijk vooral naar wat goed voelt voor jou.
heel veel sterkte in ieder geval
tapir
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 aug 2013, 00:51
Gender: Onzeker

Re: M'n vader.

Bericht door tapir »

Het is heel erg moeilijk om er iets over te zeggen, maar het enige wat ik denk is: liever spijt van iets wat je wel hebt gedaan dan van wat niet.
Ik denk dat je vooral naar je eigen gevoel moet luisteren, dat is uiteindelijk ontzettend sterk.

Ik hoop dat je er voor jezelf uitkomt. Heel erg veel succes en sterkte in elk geval!
Ted
Berichten: 298
Lid geworden op: 03 jan 2013, 13:29
Gender: Trans FtM

Re: M'n vader.

Bericht door Ted »

Erg heftig hoor. Je hebt zelf geen invloed gehad op hoe het leven is gelopen. Je kan naar mijn idee alleen maar kijken, naar hoe het nu is. En van daar uit, doen wat voor jouw gevoel goed is. Je vader accepteert je, dat is belangrijk. Jij kan hem niet beter maken. Kijk naar de momenten waarop je met hem bent en het goed hebt. Ik hoop dat je steun in je omgeving hebt, waar je je verhaal kwijt kunt. Sterkte.