Eenzaamheid

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Jacky
Berichten: 218
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:34
Gender: Transgender

Re: Eenzaamheid

Bericht door Jacky »

'Doe je medemensen een plezier en kom bij ons 2e Kerst'....m'n broer gisteren aan de telefoon.
Zie 'm zelden, maar zoals je zegt Fay....spontane acties zijn vaak de leukste, zomaar crashen wat je niet zag aankomen.
Veel gezelligheid :)
Two Spirit
Ooit hadden LHBTérs binnen de indiaanstammen van Noord-Amerika een speciale status als bemiddelaar en medicijnman/vrouw, ze werden Two Spirit genoemd.
400 jaar later zijn er weer tientallen Two Spirit groeperingen in de USA.
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: Eenzaamheid

Bericht door YS62 »

Merel77 schreef:.
Ware schoonheid heeft soms geen fraaie verpakking, en echte wreedheid is soms prachtig mooi verpakt.
Prachtig geformuleerd een om in te lijsten.
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Eenzaamheid

Bericht door Merel77 »

Soms heb ik van die momenten dat ik denk: des te meer je onder de mensen komt, des te eenzamer je je soms voelt. Het is allemaal de schuld van de VU. De VU heeft tot op de dag van vandaag niet geaccepteerd dat we vrouwen zijn. Ik bedoel als transseksueel ben je een vrouw die toch altijd wel (bijna magisch) mannelijke eigenschappen zal houden. Ik bedoel, moeten we nou alles zelf doen? We krijgen van de maatschappij een knooi op onze ego en dan moeten we zelf dat stukje emancipatie maar op touw zetten. Het gendertream kan ook denken dat het een therapeutische waarde heeft dat we onszelf leren accepteren als vrouwen (of als mannen), dat we dus geen tweederangs burgers zijn. Heel wat anders dan ons een beetje uit gaan roepen tot levende kunstwerkjes.
Het zou ook wetenschappelijk verantwoord zijn, want even aannemen dat we van binnen vrouw zijn maakt wel dat je veel minder aannames hoeft te maken. Hoe wil je hormoontherapie eigenlijk verantwoorden als je niet eens gelooft dat we echt zijn? Ik kan me dan ook wel voorstellen waarom het zo moeilijk was voor de maatschappij toen kindertjes ermee kwamen dat ze GD waren. Maar hoe hebben ze dat bij de VU uitgelegd? Ze weten zelf niet of we wel echt vrouwen (of mannen) zijn, maar ze gaan wel akkoord met een of andere therapie... Dan begrijp ik ook ineens dat ze zelf toch ook wel allerlei ethische kanttekeningen zagen.
Als ik naar de VU moet dan voel ik ook altijd dat ik word gezien als transseksueel. Van die goedbedoelde blikken die zeggen: "Poeh poeh, die is goed gelukt." Ja, ik mag er dan goed uitzien, maar wat ze niet weten is dat ik heel diep van binnen een ontzettende azijntrans ben.
Ik ben soms gewoon teleurgesteld in mensen. Ik heb geen zin om te vechten voor wie ik ben, het mag ook wel een keertje vanzelf gaan. Ik heb ook geen zin om stealth te zijn en dan onder mensen komen die kelly een beetje gaan uitschelden en zeggen dat ze geen kut heeft, maar dat daar gewoon een gat zit (met een heleboel gatverdegatver erbij). Ik ben het ook wel eens zat dat alleen de meest saaie geitenwollensokken figuren je schijnen te begrijpen. En waarom zijn het altijd van die spuugleleijke, onaantrekkelijke potten waar niemand in geinteresseerd is, die het meest hekel hebben aan goeduitziende trannies die wel belangstelling krijgen...
Ik ben het gewoon een beetje beu in de maatschappij. Dat je je alleen maar een leuke vrouw kunt zijn door vooral maar stealth te blijven. Ik voel me helemaal niet geaccepteerd in deze stomme rotwereld.
Ik hoop voor iedereen hier dat de feestdagen snel voorbij mogen zijn en dat jullie met oud en nieuw ergens heen kunnen om je eens even flink klem te zuipen. Ik wel iig.
Einde geklaag.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 dec 2013, 15:08
Gender: Vrouw

Re: Eenzaamheid

Bericht door Janneke »

Hihi, heerlijk :)
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 dec 2013, 15:08
Gender: Vrouw

Re: Eenzaamheid

Bericht door Janneke »

Merel, zolang je je zelf maar accepteert dan maakt het niet zoveel uit wat een ander vindt.
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: Eenzaamheid

Bericht door YS62 »

Merel77 schreef: Ik hoop voor iedereen hier dat de feestdagen snel voorbij mogen zijn en dat jullie met oud en nieuw ergens heen kunnen om je eens even flink klem te zuipen. Ik wel iig.
Einde geklaag.
Deel 1 van je opmerking deel ik van harte deels voor andere redenen, maar deel 2 zou ik deel ik niet want daarom ben ik nog steeds 'alive and kicking'.

Wat je relaas aangaat kan ik je mededelen dat dat nu eenmaal een deel van ons als part of the package meekrijgt en deal with it. Met dit soort dagen komen de beperkingen van je leven/situatie wel heel erg onder een vergroot glas te liggen kan ik uit ervaring vertellen. Je leert er mee leven want morgen is er weer een dag en een nieuwe dag is nieuwe kansen. Het nieuwe hormoon maakt dat dit soort zaken meer effect te weeg brengt en zal nog vaker voor komen in allerlei gedaantes en onderwerpen.

Als vrouw sta je op een andere trede van de maatschappelijke ladder en als transvrouw is dat zeker niet beter voor de meesten dan. Het weten is een het ervaren is wat anders. Dit is mede de reden waarom niet iedereen dit proces doorloopt en laat zien hoe krankzinnig veeleisend dit proces is. Het gaat veel verder dan alleen ik voel mij zus of zo.

Persoonlijk is mijn verhuizing van mars naar venus de beste keuze ik ooit heb gemaakt maatschappelijk gezien de stomste keuze …

Probeer het beste ervan te maken en zo veel mogelijk trouw aan jezelf te blijven wat niet altijd mogelijk is jammer genoeg (bv werk etc).
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Eenzaamheid

Bericht door Merel77 »

YS62 schreef: Met dit soort dagen komen de beperkingen van je leven/situatie wel heel erg onder een vergroot glas te liggen kan ik uit ervaring vertellen. [blablabla]

Deal with it? Nou fijn is dat... en dan zeggen ze tegen mij dat ik niet bijdraag aan verandering omdat ik stealth ben :o

@Janneke,

Dank je. Ik accepteer mezelf, maar alleen ben je nergens. Je bent andere mensen nodig die je helpen met je zelfbeeld.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 dec 2013, 15:08
Gender: Vrouw

Re: Eenzaamheid

Bericht door Janneke »

Zonder vrienden ben je nergens. Uit ervaring kan ik zeggen dat het heerlijk is om op te gaan in het vrouwelijk deel van de maatschappij en de typische vrouwen dingen te doen en te beleven. Helaas is het zelden mogelijk dat met transvrouwen te beleven, althans dat is mijn ervaring. Soms is het fijn om over trans aangelegenheden te praten met vriendinnen, al is het maar dat je iets kunt delen.
YS62
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 mar 2013, 18:29
Gender: Vrouw
Locatie: Tussen Rotterdam en Gouda

Re: Eenzaamheid

Bericht door YS62 »

Merel77 schreef:
YS62 schreef: Met dit soort dagen komen de beperkingen van je leven/situatie wel heel erg onder een vergroot glas te liggen kan ik uit ervaring vertellen. [blablabla]

Deal with it? Nou fijn is dat... en dan zeggen ze tegen mij dat ik niet bijdraag aan verandering omdat ik stealth ben :o

.
Je trekt eea uit zijn verband.
Transgender zijn en de gevolgen in de breedste zin van het woord is niet voor een ieder het zelfde en daar zal je toch mee om moeten leren gaan dat is part of the package en deal with it.
Niets meer of minder.
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Eenzaamheid

Bericht door Barbarella »

YS62 schreef: Je trekt eea uit zijn verband.
Transgender zijn en de gevolgen in de breedste zin van het woord is niet voor een ieder het zelfde en daar zal je toch mee om moeten leren gaan dat is part of the package en deal with it.
Niets meer of minder.
Wat staat hier nou eigenlijk? ik begrijp het niet?

Barbarrella
Na mij de zondvloed!