Eenzaamheid

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Eenzaamheid

Bericht door intrans »

Nou dat geloof ik dus echt niet, haha. Ik zou vrienden kunnen zijn met een vrouw maar verder gaan, uhm, nee.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Eenzaamheid

Bericht door Veronica »

intrans schreef:Nou dat geloof ik dus echt niet, haha. Ik zou vrienden kunnen zijn met een vrouw maar verder gaan, uhm, nee.
Als ik "klaar" zou zijn zou ik nooit sex kunnen hebben in een relatie met een vrouw, wel met een man.

Maar ik zou het niet weten, wie weet verander ik ooit van mening en val ik nog meer op mannen (wat nu voornamelijk het geval is), ik denk dat het meer aan mijn onzekerheid ligt en het feit dat ik nooit een relatie heb gehad dat ik het niet weet.

Van de andere kant, ik ben altijd een einzelgänger geweest, altijd heel erg op mezelf met hele stikte regels, dus of iemand het met mij zou volhouden :lol:
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Eenzaamheid

Bericht door intrans »

Lieverd, dat dacht ik ook maar dat komt echt wel goed. Straks eenmaal verder in transitie bloei je uit tot een mooie bloem die anders gaat aankijken tegen dingen.
Venus
Berichten: 188
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:56
Gender: Androgyne

Re: Eenzaamheid

Bericht door Venus »

Eenzaamheid? Je zou maar eens in de Achterhoek geboren zijn, androgyne gevoelens hebben. Geen verrekte k**boer die er wat van begrijpt. Dan zegt men wel "je bent wie je bent". Maar da's ook altijd maar weer de vraag. Voel me geen man, maar ook geen vrouw. Was eigenlijk niet eens zo ongelukkig dat ik me 'anders' voelde, maar niet wie of wat ik ben. Er ging best wel een wereld open toen ik dat anders-gevoel een naam kon geven. Er viel heel wat op z'n plaats. Maar dat goede gevoel was snel over hoor. En nee, ik loop niet bij de VU, niet in transitie of zo. Maar wel 25 jaren lang aan de hormonen, met wisselende soorten en doseringen. 25 jaren lang stemmingswisselingen, word je heel vrolijk van! Vraag me soms ook af of ik hier wel thuis hoor, maar ik zag bij het aanmaken van profiel een optie om 'androgyne' te kunnen aanvinken. Ik dacht "goh! wat leuk", maar na een tijdje ging die leukigheid hier ook gauw af. Tijdens mijn gendertwijfel ben ik eens meegenomen door 2 vriendinnen naar een transgender-avond in Nijmegen. Toen ook nog eens gekleed als vrouw zijnde, kreeg ik best veel aandacht. Werd er naar je verhaal en zo gevraagd, moest het diverse keren uitleggen die ene avond. Later ben ik als mijzelf gegaan, een androgyne persoon. Is wel heel anders, maar enig voordeel wel, hoeft niet telkens dezelfde verhaal uit te leggen, want dan wordt er ook niet naar gevraagd. Waarom denk je dan ook dat ik die gedicht heb geschreven, in de topic 'je gedicht'? Niet zozeer tegen de 'gewone' wereld hoor. Heb een hele fijne ruimdenkende vriendenkring om mij heen. Die hebben die 2 vriendinnen inmiddels ook helemaal opgenomen in de kring. Maar kan bij al die vrienden ook hun deuren niet platlopen, en wil mijn eigen huis ook niet uitvluchten omwille van het niet alleen willen zijn. Zo! Heb ik weer aan mijn quota van maandelijks iets posten voldaan... Hoewel, had ook heel simpel een woordje kunnen invullen in de topic 'woordassociatie'.
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Eenzaamheid

Bericht door Anon20180730 »

Venus schreef:Eenzaamheid? Maar kan bij al die vrienden ook hun deuren niet platlopen, en wil mijn eigen huis ook niet uitvluchten omwille van het niet alleen willen zijn.
ik voel mee in je eenzaamheid.. :cry: Op je vrienden na niemand die het ziet, niemand die het voelt..niemand die het begrijpt..