Ervaringen met CZ

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Ervaringen met CZ

Bericht door diederique »

Ik ben opzoek naar recente (2012/2013) ervaringen et CZ zorgverzekeraar. Gaat me eigenlijke om alle "MtF gender" specifieke zaken van logopedie en epilatie, tot srs. Zit er nog een verschil in benadering van de verschillende verzekeringspakketten? Kortom ervaringen waar ik mijn voordeel mee kan doen.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Ervaringen met CZ

Bericht door Freetouch »

CZ snel dumpen, werken graag tegen, en als je boven een bepaalde ingestelde grens aan zorg behoefte komt, krijg je diverse toeslagen, worden de aanvullende verzekeringen geroyeerd enz!
Daarnaast kom je op een interne list te staan waar je niet op wil staan, een list die voorkomt om over te stappen naar een andere verzekering, alsof je een wanbetaler bent.
Het heeft ons 2 jaar procederen gekost (uiteindelijk gewonnen maar 20K juridische kosten).
“good enough”
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen met CZ

Bericht door Anon20180501 »

Hai diederique,

Ik heb ook een advocaat moeten inhuren om een redelijke vergoeding voor de srs van het CZ los te peuteren. Onze overheid is zo vriendelijk voor ons transen geweest om alle tarieven vrij te geven en ons lot in handen te leggen van de graaigrage verzekeraars. Over onze eigen belasting- en premieruggen... :?
De transitie moet in zijn geheel (niet all-inclusive) vergoed worden vanuit de basisverzekering, daarvan mag geen enkele verzekeraar vanaf wijken.

Liefs Daniéla
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Ervaringen met CZ

Bericht door diederique »

Hoi Daniéla,
Je schrijft dat je een advocaat hebt moeten inhuren om een redelijk deel van de SRS vergoed te krijgen. Gaat dat om je buitenlandse SRS? Je ging toch voor Krefeld en dubt nu over Chet in Thailand? Heb je daar al enig resultaat in of loopt dat traject met de advocaat nog steeds?
Ging je vergoeding voor Logopedie ook zo moeizaam (hoeveel sessies?/ per jaar?). Net zoveel gedoe met je epilatie of ligt dat inmiddels al ver achter je (aantal sessies? of een bedrag?).
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen met CZ

Bericht door Anon20180501 »

Hai Diederique,

Het is inderdaad voor de srs in Krefeld (of Thailand) maar het maakt in wezen niet uit in welk buitenland je die wil laten doen, in alle gevallen zal je moeten vechten om dat bedrag vergoed te krijgen waar je redelijkerwijs recht op zou moeten hebben. Ik heb naast de srs geen andere behandelingen ondergaan of nodig dan het epileren onder en boven. In principe is het vergoeden van het epileren goed geregeld maar het kan wel een probleem worden als je meer dan het gemiddelde aantal behandelingen nodig hebt voor het ontharen van je gelaat en hals. Meer dan de standaard 2 x 10 behandelingen worden in eerste instantie niet meteen vergoed. Logopedie en bewegingslessen (het moeilijke woord ervoor ken ik niet) worden vergoed evenals het afvlakken van het strottenhoofd mits daarvoor voldoende noodzaak.

Mijn traject om alles vergoed te krijgen loopt al even via de advocaat maar omdat het complexere materie is dan verwacht is 'vriendelijk verzoeken' ingeruild voor een juridisch schermspel. Hij neemt wel eerst 4 weken vakantie voordat de strijd zal verharden maar dan is hij ook goed uitgerust om het gevecht aan te gaan. Tenminste, als hij niet zo'n 'hobby je te pleuris vakantie' heeft geboekt. :)

Liefs Daniéla
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Ervaringen met CZ

Bericht door diederique »

Hoi Daniéla,
Duidelijk zo, ik zie wel wanneer de strijd losbarst. Volgens mij zijn er bij de andere verzekeraars ook geen makkelijk te lopen vergoedingsroutes. De strijd zal overal wel nodig zijn als ik een aantal anderen zo lees. Ik zou het fijn vinden als je een eventueel resultaat door kan spelen (evt via PB) (uiteraard na dat jij zelf de vruchten hebt geplukt) dan kan ik er misschien mijn voordeel meedoen.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen met CZ

Bericht door Anon20180501 »

Hai Diederique,

Uiteraard houd ik jullie op de hoogte en hoop ik dat anderen er eventueel van kunnen profiteren.
Het zal dan wel voornamelijk in mijn topic - Wat doe je hiermee? - zijn waar ik zal berichten over
de vorderingen en behaalde resultaten.

Liefs Daniéla
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Ervaringen met CZ

Bericht door Freetouch »

diederique schreef:Hoi Daniéla,
Duidelijk zo, ik zie wel wanneer de strijd losbarst. Volgens mij zijn er bij de andere verzekeraars ook geen makkelijk te lopen vergoedingsroutes. De strijd zal overal wel nodig zijn als ik een aantal anderen zo lees. Ik zou het fijn vinden als je een eventueel resultaat door kan spelen (evt via PB) (uiteraard na dat jij zelf de vruchten hebt geplukt) dan kan ik er misschien mijn voordeel meedoen.
Is niet helemaal waar, ik zit nu bij een ziektenkosten verzekering die nergens moeilijk over doet...
“good enough”
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Ervaringen met CZ

Bericht door Veronica »

Hopelijk doet Zilveren Kruis het niet moeilijk daarmee. :roll:
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen met CZ

Bericht door Ilse »

Daniéla schreef: ........ dan het epileren onder en boven.
hoi daniéla,

als je wel kiest voor Thailand, dan hoef je het epileren van onderen toch niet meer te doen of heb ik dat mis?

groetjes mieke
Groetjes,
Ilse