... de weg kwijt...

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

... de weg kwijt...

Bericht door diederique »

Ik ben steeds vaker de weg kwijt; niet figuurlijk, maar vooral letterlijk.

Ooit in mijn manlijke jaren kon ik zelfs 's nachts de weg nog vinden; zette me in een vreemde stad en ik vond moeiteloos waar ik was en heen moest, Noord, Oost, Zuid, West zelfs zonder zon of sterren geen enkel geheim.

Nu als 24/7 vrouw ben ik een stuntel geworden. Loop gerust verkeerd, wissel de windstreken om, kan alleen nog maar de weg in de stad vinden als ik de kaart als een soort wiggelroede in de richting van de weg voor me houd.

Gelukkig heeft lief C met haar jaren lange ervaring als bio-vrouw minder last van; ooit was dit anders om.
Dankzij haar oriëntatiegevoel komen we nog eens ergens; alleen maar in rondjes dwalen is ook zo iets.
Herkenbaar?
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: ... de weg kwijt...

Bericht door Eva »

Zou het (mede)veroorzaakt kunnen zijn door het gebruik van navigatie-apparatuur? Ik vraag me wel eens af hoe ik dat vroeger deed en of het me nu nog zou lukken. Het is ook een gewoontegebaar dat ding aan te zetten, al is het maar om de files te ontwijken...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: ... de weg kwijt...

Bericht door Anon20210626 »

mijn 'postduif 'werkt nog steeds vrij goed hoor. De tom tom is erg makkelijk maar vooral 'op het eind'. Binnensteden veranderen nog al eens , plotselinge afsluitingen, busbane en dat soort ellende
maar gewoon de weg weten lukt nogsteeds wel aardig.
Ik was ook vrij laat met aanschaffen, dat wel
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: ... de weg kwijt...

Bericht door Anon20180501 »

Hai Diederique,

Rekenen ben ik helemaal verleerd. Vroeger was dat bijna een hobby van mij, ik kon zelfs breuken tot 4 cijfers onder de streep uit mijn hoofd uitrekenen tot een oneindig aantal cijfers achter de komma. Het kan me niet meer boeien ook en dat ligt inderdaad misschien aan het toegeven aan mijn vrouwelijke gevoelens en dat heeft op haar beurt dus misschien weer bijgedragen aan het verliezen van mijn rekenknobbel.
Verder moet je me niet meer lastig vallen met klusjes in huis, om een spijker in de muur te krijgen moet ik iemand lief aankijken. Biljarten heb ik dan nog wel zin in en kan ik ook nog steeds, net als fanatiek tekeer gaan op mijn 2 sporttoestellen. (zegt niets over mijn prestaties :) )

Richtingsgevoel heb ik niet meer sinds ik altijd met een taxi reis, dan weet ik soms niet eens meer waar we precies zijn.

Liefs Daniéla
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: ... de weg kwijt...

Bericht door Freetouch »

Heeft niets met vrouw zijn te maken....
Mijn vrouw kun je waar ter wereld zetten en ze komt thuis, zonder kaart, zonder tom-tom of wat dan ook...

Heeft wellicht een naam... (altzheimer of zo iets.. :lol:)

Nee ik rij ook altijd rondjes, weet nooit waar ik ben.. dus heb tom tom... :oops:
“good enough”
FAtham
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jan 2013, 10:02
Gender: Trans FtM
Locatie: Rotterdam

Re: ... de weg kwijt...

Bericht door FAtham »

Grappig, ik ben juist beter geworden in de weg vinden. Nu was mijn inwendige kompas altijd al goed maar ik was een ramp in kleine zijstraten e.d. vinden, daar ben ik nu eng goed in geworden. Toeval? :P
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: ... de weg kwijt...

Bericht door diederique »

FAtham, zou hier niet het verschil tussen ontwikkelende Ftm en MtF zitten. Twee modellen met een verschillend kompas. Ik gebruik in ieder geval mijn tomtom gretig sinds een stratenboek op je knieën tijdens het rijden niet meer mag.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: ... de weg kwijt...

Bericht door Emma »

Ik merk ook wel verschil hoor, blijkbaar is er zo'n last van mijn schouders gevallen dat het allemaal niet meer hoeft... Met HRT kan het niet te maken hebben, zo ver ben ik nog lang niet.
Ik schiet tegenwoordig vol bij de film, mijn rijstijl is eveneens om te janken en zo zijn er nog wel een paar stereotype dingen te bedenken waar ik mezelf af en toe op betrap. Doe ik het bewust? Welnee. Maar vreemd is het wel.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Joyce
Berichten: 357
Lid geworden op: 31 mar 2012, 13:55
Gender: Vrouw
Locatie: Wezep

Re: ... de weg kwijt...

Bericht door Joyce »

Als ik dit zo lees dan zal het richtingsgevoel dus recht evenredig moeten zijn met de hoeveelheid testosteron.

nu begrijp ik ook dan ook de uitdrukking "hij loopt zijn p... achterna " vandaan komt :roll:
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: ... de weg kwijt...

Bericht door Freetouch »

:lol:

en is zijn koosnaampje tom com....
“good enough”