Beiden of helemaal geen?

Pas ik nou in een hokje of niet?
JoshTheMustHave
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jun 2013, 20:45
Gender: Onzeker

Beiden of helemaal geen?

Bericht door JoshTheMustHave »

Heyho bloggers~ (; Sinds mijn laatste bericht ben ik niet echt verder gekomen met mezelf. Mijn (ftm trans) twijfel krijgt me nog steeds depressief... Ik heb ondertussen wel hulp gezocht (wat een tijdje duurde), maar op de plek waar ik een in-take gehad heb kunnen ze me niet verder helpen en dus moet ik zelf naar iemand anders opzoek... De weken die daar overheen zijn gegaan heb ik nagedacht.. Er zijn momenten dat ik me vrouwelijk voel en op andere momenten juist weer heel erg mannelijk en op sommige moment ben ik zo verward dat ik eigenlijk geloof dat ik geen van beiden ben... Dit is ontzettend verwarrend voor me en ik weet niet goed wat ik er mee aanmoet. Het is net alsof ik 2 mensen in een lichaam ben. Aan de eene kant moet ik niks hebben van vrouwenkleding (voel me er niet bepaald op mijn gemak in), maar laatst was ik op zolder en zie mijn japanse meisje schooluniform liggen (een cosplay die ik 2 jaar geleden kocht) en krijg de neiging om hem aan te trekken. Aan de eene kant heb ik een hekel aan mijn stem omdat hij zo hoog is en op sommige momenten ben ik tevreden. Op sommige momenten gedraag ik me als een typische dude en kan soms ook uit de hoek komen als een typisch meisje... Soms krijg ik de neiging om me op te maken of mijn nagels te doen, maar ik merk dat ik simpelweg daarvan al in verwarring raak, want zodra ik er mee klaar ben wil ik het er na een aantal uren alweer afhalen. Ik weet niet hoe ik mezelf moet voorstellen als ik nieuwe mensen ontmoet, want ik steek mijn hand uit en stel een vreemd persoon voor. Ik word er zo ongelukkig van... Is er iemand die dit herkend of iemand die misschien een tip heeft? Alles is welkom~! 'x
Laatst gewijzigd door JoshTheMustHave op 21 aug 2013, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Beiden of helemaal geen?

Bericht door Freetouch »

Hoi Joshthemusthave,

wat ik in je stukje lees is dat je zelf er nog niet helemaal uit bent...
Het is ook niet niks..

Maar is het dat je je typisch dude gedraagt omdat er mensen bij je in de buurt zijn en je je schaamt voor je vrouwelijkheid of is het dat je echt ook in je eigen omgeving daarmee kampt..
Het zolderverhaal lijkt mij een plek waar je jezelf kunt zijn en dan je gevoelens de vrije loop nemen, zo ook met je nagellak...
maar je haalt het er snel weer van af...
is dat om de angst wat anderen er van zullen zeggen/ denken???

wat zou je willen zijn als je zeker wist dat je van niemand enig commentaar of rare blikken zou krijgen???

X
“good enough”
JoshTheMustHave
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jun 2013, 20:45
Gender: Onzeker

Re: Beiden of helemaal geen?

Bericht door JoshTheMustHave »

Het is juist andersom haha. Ik ben "biologisch gezien" een meisje. Ik heb eigenlijk lak aan wat mensen vinden en doe gwn waar ik zin in heb. Ik draag geen meisjeskleding, heb mijn haar kort en gebruik ook geen makeup (meer). Ik vind het prima als mijn gevoelens de vrije loop nemen, alleen raak ik er erg verward van...
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Beiden of helemaal geen?

Bericht door Freetouch »

JoshTheMustHave schreef:Het is juist andersom haha. Ik ben "biologisch gezien" een meisje. Ik heb eigenlijk lak aan wat mensen vinden en doe gwn waar ik zin in heb. Ik draag geen meisjeskleding, heb mijn haar kort en gebruik ook geen makeup (meer). Ik vind het prima als mijn gevoelens de vrije loop nemen, alleen raak ik er erg verward van...
:fpalm: dom van mij...

maar dan geld natuurlijk precies het zelfde maar dan andersom...
“good enough”
JoshTheMustHave
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jun 2013, 20:45
Gender: Onzeker

Re: Beiden of helemaal geen?

Bericht door JoshTheMustHave »

Hahaha geeft niet. Logisch want de naam is Josh en bij gender staat er onzeker xP btw, bedankt voor de reactie (:
Venus
Berichten: 188
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:56
Gender: Androgyne

Re: Beiden of helemaal geen?

Bericht door Venus »

Hallo Josh, ik weet niet of ik je er mee help. Maar zelf heb ik ook zo'n periode gekend. Uiteindelijk klopt de omschrijving 'androgyne man' het beste bij mij. Draag nu ook neutrale kleding, uniseks. En dat doet heel goed voor mijn gevoel. Men wil over het algemeen niet graag in een hokje geplaatst worden, maar toen ik vertrouwd raakte met de term 'androgyne', kon ik mijn gevoel wel een plaats geven. Misschien dat dat je enigszins helpen kan. Een androgyne, maar dan een androgyne vrouw. Ikzelf vind dan ook dat veel mensen heel bipolair denken. Je bent het één of het ander, terwijl er meer is tussen hemel en aarde. Wens je er veel succes mee met het uitvinden. :)
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: Beiden of helemaal geen?

Bericht door Gabriël »

Ik herken het gedeeltelijk. Ondanks dat ik qua lichaam en stem me meer een jongen voel, heb ik qua aankleding dat ik 'vrouwelijke' dingen nog steeds interessant vind. Make-up, hakken, rokken... Maar die draag ik nu niet, omdat het te moeilijk is met mijn genderdysforie. Maar zodra ik verder ben in mijn traject en mijn lichaam meer past bij hoe ik me voel, dan ben ik wel weer van plan om die dingen op te pakken en verder te gaan als androgyne jongen.

Maar als je beschrijft dat het soms net is alsof je 2 mensen in 1 lichaam bent... Dat klinkt een beetje als 'genderfluid'. Dat zijn mensen die zich het ene moment man voelen en het andere moment vrouw. Je zou daar eens naar kunnen googlen en kijken of je daar herkenning in vindt wellicht.

Maar goed, in de maatschappij wordt ook wel heel erg zwart/wit gedacht over man-zijn en vrouw-zijn. (wat Venus al noemt)
Dus dat jij soms je nagels wilt lakken hoeft niet per se iets met je gender identiteit te maken te hebben. En ik kan me voorstellen dat het wel verwarrend voelt omdat vanuit de maatschappij de boodschap wordt gegeven dat alleen vrouwen hun nagels lakken en het voor mannen not done is. Dus ik denk dat het ook wel goed is om bij jezelf na te gaan waar die verwarring precies vandaan komt. Is het verwarring omdat je onbewust dus dat oordeel van de maatschappij meerekent, of is het echt verwarrend vanuit jezelf dat je niet weet wat je wil?

Neem in elk geval goed de tijd om proberen uit te zoeken hoe je in elkaar zit. En heel veel succes!
JoshTheMustHave
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jun 2013, 20:45
Gender: Onzeker

Re: Beiden of helemaal geen?

Bericht door JoshTheMustHave »

@venus ik trek ook absoluut geen lijn tussen man of vrouw, dus dat maakt het voor mij al makkelijker. This niet dat ik bijv. als ftm absoluut plots geen makeup meer zou willen gebruiken (wat ik over het algemeen toch al niet doe maargoed) omdat dat volgens anderen niet voor mannen is.

@Gabriël This juist andersom met het nagels lakken, ik ben biologisch gezien een meisje haha. Ik snap wel wat je bedoelt~ Ik heb over genderfluid gehoord via iemand anders, maar ben ook op gender-queer uitgekomen (geen idee of je daar ooit van gehoord heb). Ik liep laatst in de schoenenwinkel toen ik bij de pumps ging kijken en vroeg me af waarom ik ze niet kocht terwijl ik ze leuk vond en betrapte mezelf erop dat ik vond dat dat me gelijk vrouwelijk maakte, wat ik op de een of andere manier niet wilde, maar betrapte mezelf er ook op dat ik dacht dat als ik man was geweest, ik ze misschien wel gekocht had, gwn om het feit dat ookal zou ik ze dragen, mensen toch zouden weten dat ik een dude was ookal zou ik ze dragen... sdfnkjsndfnkasnfskjdfnksdf CONFUSION T_T D:
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Beiden of helemaal geen?

Bericht door Simão »

Als het helpt, ik ken iemand van een stoere motorclub die ook gewoon zijn nagels lakt, kunstwimpers opplakt en op pumps loopt als het hem uitkomt.
Waarom zou je als man dat niet leuk vinden om zo af en toe eens te doen? Zie het als drag gedrag. Gewoon aan toegeven. Maakt je echt niet minder manlijk ofzo.

Ik zag mijn periode waarin ik super vrouwelijk was ook gewoon als drag gedrag. Heb daar best van genoten ook. Heerlijk uitgeleefd.
En ik loop nog steeds gewoon rond als vrouw (en van binnen ben ik dus man, voor de duidelijkheid), maar nu meer als een manwijf/boerin, niet als een poppetje...
Ik ben nu pas aan het denken om gewoon full time voor man te gaan. Eerste packer aangeschaft.
Voorlopig houd ik het nog op uitjes als man.
Niks mis mee.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: Beiden of helemaal geen?

Bericht door Gabriël »

Ik weet dat je biologisch gezien een vrouw ben, maar daarom schreef ik het ook. Net als wat jij met die pumps beschrijft: dat je dus van binnen (hetzij af en toe) mannelijk voelt en dat je daarom dus geen nagels zou mogen lakken of niet trans kunt zijn. ;)
Genderqueer kan inderdaad ook, dat is een erg brede term.