Hoe zijn jullie veranrd in het dagelijke leven?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Hoe zijn jullie veranrd in het dagelijke leven?

Bericht door Venka »

EvaVanA schreef:Ik gebruik nog niet zo lang hormonen en meende eigenlijk dat er niets in mij veranderde. Tot ik kort geleden een rolgordijn probeerde op te trekken dat onverwacht naar beneden viel, in mijn armen. Stuk.
Voorheen zou ik alle duivels uit de hel hebben gevloekt. Ik was daar tamelijk goed in. Dit keer begon ik te huilen. Dat verbaasde me wel een beetje, maar m'n meissie vond het wel een positieve ontwikkeling.
Lol dit klinkt zo bekend Eva,ik hoefde mijn teentje maar te stoten of ik barstte uit in @#$%* en leek ik kapitein Haddock wel.Mede door mijn transitie maar ook door de hormonen ben ik nog zachter en rustiger geworden dan ik al was.Soms was ik een kip zonder kop en stootte ik zo maar veel onzin uit maar nu denk ik na over bepaalde dingen en word ik geen eens boos en dat is zon plus puntje.Ik denk dat testosteron het denken en de reactie in een mannelijk gevoelsleven zwaar beïnvloed en ja nu dat er niet meer is...... :hug:
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Hoe zijn jullie veranrd in het dagelijke leven?

Bericht door Eveliene »

Veranderd in de zin dat waar ik voorheen nooit verdwaalde ik een tijdje terug jankend bij een benzinepomp in de buurt van Zwolle de weg heb gevraagd omdat mijn tomtom moeilijk deed.

Waar ik van geniet zijn de positieve veranderingen zoals het opvliegende gedrag wat geheel weg is. Het terug getrokken in mezelf gedrag wat weg is en vooral die onzekerheid over mezelf die samen met mijn angsten voor de boze buitenwereld verdwenen zijn. Vanwege kaalheid heb ik bijvoorbeeld een pruik die vorige week op de zwarte markt van mijn hoofd afwaaide, ik heb er smakelijk zonder schroom om kunnen lachen en daar ben ik nu nog steeds verbaasd over. Vroeger durfde ik amper mijn neus te snuiten als er andere mensen bij waren.

Het enige waar ik nu dus onzeker over ben en voorheen niet dat is op relatie gebied, alle lef en geduld op dat gebied is verdwenen. :?
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Hoe zijn jullie veranrd in het dagelijke leven?

Bericht door Eva »

Eén van de vreemde dromen die ik vannacht had, Eveliene. Weliswaar draag ik geen pruik meer maar een aanvulling op mijn eigen haar, maar in mijn droom liep ik plotseling met een bloot opperhoofd rond. Dat jij daarom kon lachen bewonder ik zeer!

We waren vanmiddag in Drunen (lief heksje opgehaald) en wilden weer naar huis. TrutTrut vertelde ons links af te slaan. We konden nog zien waar die weg ooit had gelopen...
Borden, borden, borden, maar geen verwijzing naar een snelweg. Ongelooflijk hoeveel stadjes en dorpjes Brabant telt. In het verleden oriënteerde ik me dan min of meer op de zon of zo, maar dat lukte vanmiddag slecht. Niet eigenlijk. Komt dat nou door de HRT? Of ben ik gewoon verwend door de TrutTrut? Ik ga wel weer een landkaart in de auto leggen...!
Overigens moet ik zeggen dat het Brabantse land (waar we dus veel van hebben gezien) aangenamer oogde dan de snelweg, die we dan toch nog wel terug hebben gevonden.
:D
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Hoe zijn jullie veranrd in het dagelijke leven?

Bericht door Freetouch »

Het ergste is dat ik tegenwoordig ook blind vaar op stom stommetje..
waar ook ter wereld, maar ik ben er wel achter dat ik elke week de update van de laatste kaarten moet installeren...

Als je even doorgereden was had je bij ons op de koffie mogen komen hoor!

X
“good enough”
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Hoe zijn jullie veranrd in het dagelijke leven?

Bericht door Fay »

K herken het meer dat ik minder goed auto kan rijden, ik moet meer nadenken, voorheen automatische piloot en stuntel nogal eens

nu heb ik recent een truttewagen aangeschaft ,misschien dat dat ook meespeelt:)

Verder ben ik sowieso wat trager met alles, denken, doen, het tempo ligt lager en eigenlijk bevalt me dat wel

fay
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Hoe zijn jullie veranrd in het dagelijke leven?

Bericht door LauraB »

Problemen met navigeren in de auto heb ik niet. Is ook makkelijk als je geen rijbewijs hebt ;)

Ben een tijd terug wel lopend van de bushalte bij het marktplein in Apeldoorn naar een straat achter de hoofdstraat, met navigatie in de hand, samen met twee vrienden vet de weg kwijt geweest. Ze hebben erg om me gelachen en ik ook.

Naast het veel socialer en makkelijker in de omgang zijn, merk ik nog steeds dat mijn zelfvertrouwen en vooral zelfbeeld aan het veranderen is. Sinds een maand of twee vind ik mezelf ook eindelijk mooi; ik vond mezelf altijd verschrikkelijk afzichtelijk, De laatste anderhalve week of zo begin daar ook bij te komen dat ik mezel wel sexy en aantrekkelijk (voor anderen ;) ) ga vinden. Iets wat de laatste paar dagen een paar complicaties heeft gegeven in de vorm van herinneringen van vroeger die blijven door malen.

Verder ben ik echt een stuk rustiger geworden, kan ergens de tijd voor nemen en heb meer geduld, vooral met anderen. Het laatste had ik al wel, maar moest mijn hoofd echt naar zetten om mezelf niet terug te trekken in mezelf.
Silvia
Berichten: 584
Lid geworden op: 01 sep 2013, 14:16
Gender: Vrouw
Locatie: Zoetermeer

Re: Hoe zijn jullie veranrd in het dagelijke leven?

Bericht door Silvia »

ja je krijg langzame hand wel zelf vertrouwen in jezelf , en durf ietsjes meer dingen te doen , dan voorheen .
wil snel aan de hormonen het wachtte duur zo lang :(

vind me zelf nu nog niet sexy maar hoop dat ik snel me zelf beeld anders ga bekijken

maar ik zie wel dat ik in veel dingen veranderd ben dan vroeger



liefs Silvia
Everyone is Perfect in their Own Way


Afbeelding
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Hoe zijn jullie veranrd in het dagelijke leven?

Bericht door diederique »

Aangenaam te lezen dat er zo gretig wordt verdwaald.
Een paar maanden terug was ik in een ander item ongeveer de enige. Al die navigatordingen maken je lui, aan de andere kant, de oude tijd waarbij je met een stratenboek op je knieën de weg terug zocht was toch ook niet alles.
Truttig rijden, tijden heb ik echt gedacht dat het aan mijzelf lag -doet het misschien nog steeds wel- maar toen ik laatst 6x heen en weer steken nodig had om de toch best ruime parkeerplaatsen bij mijn huidtherapeute af te komen ging bij mij het licht wel even uit. Misschien werkte de inruil van de bolide voor een oude dameskoekblik ook niet zo mee voor mijn zelf beeld.
We krijgen wel veel meer aandacht van medeweggebruikers, die twee stomme vrouwen in hun koekblikje, "ze zouden net als bij de spoorwegen vrijrijden moeten krijgen buiten de spitsuren" hoor je de mannelijke medeweggebruikers denken.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Hoe zijn jullie veranrd in het dagelijke leven?

Bericht door Eveliene »

LauraB schreef:Naast het veel socialer en makkelijker in de omgang zijn, merk ik nog steeds dat mijn zelfvertrouwen en vooral zelfbeeld aan het veranderen is. Sinds een maand of twee vind ik mezelf ook eindelijk mooi; ik vond mezelf altijd verschrikkelijk afzichtelijk,
Jemig Laura, ik heb op FB de foto's van het verloop van je veranderingen gezien maar je hebt absoluut niks te klagen over jezelf hoor. Een eendje is een mooie zwaan geworden.
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Hoe zijn jullie veranrd in het dagelijke leven?

Bericht door LauraB »

Dank je