Gender Music

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
BasandBass
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:19
Gender: Trans MtF

Gender Music

Bericht door BasandBass »

Hallo, iedereen!

Ik ben een basgitarist. Voor mij is muziek een grote uitlaatklep, en de laatste tijd heb ik nogal vaak inspiratie, dus schrijf ik teksten en verzin er muziek bij. Ooit zou ik een keer een klein albumpje willen maken hiervan.

Ik ben al aardig aan het oefenen, en ik heb al een nummer klaar. De stijl van het album is fijne zachte gitaar muziek. Ik heb alles verder wel in mijn hoofd, ik hoop dat het er een keer goed uit komt. Misschien moet ik ook maar eens gewone gitaar gaan leren spelen. Ik denk dat ik het dan beter in elkaar kan zetten.

Als iemand dit allemaal wel interessant vindt, post ik wel wat lyrics. (Een heel klein stukje van de lyrics staat in mijn onderschrift.)
I see a mirror me,
One I don't want to see,
That's me.
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Gender Music

Bericht door LauraB »

Altijd interessant denk ik.

Nu heb ik zelf ook veel met muziek (ik kan een beetje (klassiek en elektrisch) gitaar spelen, piano en (kon vroeger) zingen) maar ik luister vooral veel.

Liedjes als Candy Says - Velvet Underground, I'm a Boy - The Who, Girls and Boys - Blur, Silence is Easy - Star Sailor etc pluis ik altijd de lyrics van uit.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Gender Music

Bericht door Anon20210626 »

dus nu ? demootje opnemen?
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
BasandBass
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:19
Gender: Trans MtF

Re: Gender Music

Bericht door BasandBass »

Onhoud, deze teksten zijn nog rauw, waarschijnlijk moeten ze nog bijgeschaafd worden.

Het eerstvolgende nummer is redelijk diep denk ik. Ik moet er nog muziek achter vinden.

Perils of a Sprouting Seraph

Broken glass
Critical mass
Step over the prism
Of all that i was

Reflecting might
Combinations of light
The image of me
Should not be in sight

Don't wind me up yet
But watch me go
Don't you come back
And search here for more
The light you can see
You'll turn yourself blind
But don't worry
Don't feel sorry
About me

A pair of blue eyes
Open as I rise
See what I want
But don't realize

Colors turn in
The truth as a sin
Disguised as me
What do i win?

Don't wind me up yet
But watch me go
Don't you come back
And search here for more
The light you can see
You'll turn yourself blind
But don't worry
Don't feel sorry
About me

Into a world unknown
I'll be just fine on my own
Into a world unknown
I'll be just fine one my own
Listen to yourself
Don't put me on a shelf
And don't worry
Don't feel sorry
About me

---

En dan is er nog deze. Hier heb ik al wel muziek bij.

Mirror Me

I see a mirror me
Oh well I can't believe
I see

I'd better look away
Before I run and say
That's me

Oh mirror on the wall
I say before i fall
The boy in front of you
The boy in front of you

You just don't know it all
Oh mirror on the wall
The boy in front, you see
Is different than me

And he
Would rather be a she
He is not a he

I see a mirror me
One I dont want to see,
That's me

Oh mirror on the wall
I thought I knew it all
You see?

My feelings building up
Not knowing how to stop
The surface closing in
It something I can't win

Someday i'm gonna burst
Someday i'm gonna burst
What will become of me,
What will become of me?

And me
Well, I am not a he
I'd rather be a she

Please put your arms around me
I'll feel your warmth surround me
Embrace

Don't you worry about me
Please don't feel sorry about me
And see

I'll change my body and mind
But is it peace i will find?
Is there a place i could go
Or should i stay far from home

All my feelings overload
Some day i will explode
The thoughts in my head say
It gets better someday

---

En de laatste gaat niet echt over trans issues, maar is wel lief. Ik heb alleen nog maar het refrein en de muziek.

Pillow Forts

In a pillow fort,
We build a cuddle nest,
I'll tell you all night long
How you're my very best
Let me kiss you, touch you,
Snuggle up to you
Again
I see a mirror me,
One I don't want to see,
That's me.
Gebruikersavatar
Brenda Larm
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2013, 06:19
Gender: Androgyne

Re: Gender Music

Bericht door Brenda Larm »

Ik ken het gevoel. Ik ben zelf ook bassist en ben onlangs begonnen in een meidenband. Toen ik de meiden aangaf dat ik wel wilde helpen, omdat ze geen goede vrouwelijke bassist konden vinden, werd dat met beide (of eigenlijk met alle 10 de handen) aangepakt. De voorwaarde was wel dat ik, als we gaan optreden, volledig als vrouw op het podium sta.

Een van de gitaristen heeft een visagie opleiding gevolgd, dus dat komt zeker goed. En een van de zangeressen is een van mijn beste vriendinnen, zij heeft Brenda voorzichtig ge-out naar mijn vrouw (in overleg met mij). Tijdens een van de oefenavonden is mijn vrouw even langs geweest. Ze vomd het geweldig voor me.

Wat ik wil zeggen is dat muziek een geweldige uitlaatklep is. Ga er vooral mee door. Het is niet alleen leuk, maar voor mij werkt het ook therapeutisch. Je hebt mooie teksten, dus dat komt goed met je.
Gebruikersavatar
BasandBass
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:19
Gender: Trans MtF

Re: Gender Music

Bericht door BasandBass »

Brenda Larm schreef:Ik ken het gevoel. Ik ben zelf ook bassist en ben onlangs begonnen in een meidenband. Toen ik de meiden aangaf dat ik wel wilde helpen, omdat ze geen goede vrouwelijke bassist konden vinden, werd dat met beide (of eigenlijk met alle 10 de handen) aangepakt. De voorwaarde was wel dat ik, als we gaan optreden, volledig als vrouw op het podium sta.

Een van de gitaristen heeft een visagie opleiding gevolgd, dus dat komt zeker goed. En een van de zangeressen is een van mijn beste vriendinnen, zij heeft Brenda voorzichtig ge-out naar mijn vrouw (in overleg met mij). Tijdens een van de oefenavonden is mijn vrouw even langs geweest. Ze vomd het geweldig voor me.

Wat ik wil zeggen is dat muziek een geweldige uitlaatklep is. Ga er vooral mee door. Het is niet alleen leuk, maar voor mij werkt het ook therapeutisch. Je hebt mooie teksten, dus dat komt goed met je.
Wauw, dit klinkt echt heel bijzonder! Ik heb nog nooit op een podium gestaan en ik zit in een hardrock bandje, maar het is net wat te hard voor mijn smaak. Het is zo mooi om te horen dat je als vrouw zo'n leven kan hebben en geaccepteerd wordt. Dit is voor mij heel motiverend! En bedankt voor de complimenten. Ik hoop dat ik ooit een keer een EP'tje kan maken over dit onderwerp. Gewoon zachte licht alternatieve gitaar/pianomuziek.
I see a mirror me,
One I don't want to see,
That's me.
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Gender Music

Bericht door Jessy »

Muziek is inderdaad een geweldige uitlaatklep. Eigenlijk beschamend dat ik er al jaren niet meer mee bezig ben :oops:
Ik heb vroeger jaren slagwerk gespeeld, dat was wel echt iets voor mij. En dan met het oog op rock/metal muziek.
Daarna nog een aantal jaren keyboard gespeeld en electronische muziek gemaakt, ook met veel plezier gedaan.

Beide eigenlijk gestopt doordat de mensen waarmee ik het samen deed ermee stopten en ik geen vervanging vond. Helaas ben ik iemand die vaak weinig motivatie heeft om alleen door te gaan.

Mooie teksten Bass, ik hoop dat je daar zeker iets mee kunt doen! (als je ooit iets van electronische begeleiding nodig hebt, ik heb het oude spul nog liggen hihi)

Mooi verhaal Brenda, moet echt geweldig voelen om ongeremd als jezelf op het podium te staan!
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Gender Music

Bericht door LauraB »

Vandaag mijn Ibanez AF75 uit de hoes gehaald en gestemd. Hij staat nu als pronkstuk in de woonkamer. Buiten de geweldige klank is het een super mooie gitaar om te zien. Ook geprobeerd om een paar liedjes (Nothing Else Matters en Heart Shaped Box) te spelen, ging best nog wel goed, ondanks dat ik ze echt finger picking speel en er best een paar lastige stukjes in zitten. Vooral na een aantal maanden niets meer gespeeld te hebben. In ieder geval gaf het een ontzettend goed gevoel.
Gebruikersavatar
BasandBass
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:19
Gender: Trans MtF

Re: Gender Music

Bericht door BasandBass »

Ik heb muziek gevonden bij m'n tweede nummer! Ik moet het nog even uitwerken en dan wordt het mooi. Ik ben woensdag bij de band uit de kast gekomen en ze reageerden ook positief. Er is vooruitgang!
I see a mirror me,
One I don't want to see,
That's me.
Ted
Berichten: 298
Lid geworden op: 03 jan 2013, 13:29
Gender: Trans FtM

Re: Gender Music

Bericht door Ted »

Cool, en helemaal dat je bent ge-out naar je bandleden!