Hoe reageren ze op je werk?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Hoe reageren ze op je werk?

Bericht door LauraB »

Ik heb daarnet met mijn naaste collega een bakkie in de stad gedaan. We hadden op het station afgesproken. Hij herkende me eerst helemaal niet, zo erg ben ik veranderd. Hij vond het ook echt wennen. De vorige keer dat ik hem zag was toevallig de laatste keer dat ik nog mannen kleding aan gehad heb, en dat is al weer maanden geleden.

We hebben het ook nog even over mijn andere collega's gehad, iedereen weet al van me en de reacties zijn geïnteresseerd en positief. Donderdag over een week hoop ik een rondje te kunnen maken en even iedereen gedag te zeggen. Een paar collega's weten al dat ik langs kom voor een gesprek met de directie.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Hoe reageren ze op je werk?

Bericht door Paul »

Wat moet dat fijn voor je zijn Engel. Geen dubbele agenda's meer :D
Gebruikersavatar
mick1984
Berichten: 416
Lid geworden op: 03 aug 2012, 19:41
Gender: Trans FtM

Re: Hoe reageren ze op je werk?

Bericht door mick1984 »

mijn collega's reageerde heel goed .. eht is nu alweer bijna een half jaar geleden .. wel moeten ze nog steeds beetje wennen. Aan me nam Mick zijn ze gewent maar datze nee zij maar hij moeten zeggen is wennen. Vandaag een collega heel tof die verbeterde wat ze zei. Die zei eerst zij/ onee hij..
Heb haar een compliemnt gegeven .. vond dat wel heel tof. Ze zei later toen ik ff alleen emt haar aan het praten was van ja ik vind je echt steeds meer en hij. Dus dat is cool
Jake
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 sep 2012, 23:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Drenthe

Re: Hoe reageren ze op je werk?

Bericht door Jake »

Wat een geweldige collega's heb je! :)

Ik heb ook totaal geen problemen gehad. Ik werk via een uitzendbureau en heb daar m'n naamswijziging doorgegeven, via hen werd het bekend op het werk (ik had al een paar collega's ingelicht). De keer daarop stond ik als Jake op de planning en noemde iedereen me ook meteen Jake en hij. Die eerste dagen waren wel wat ongemakkelijk, veel gestaar en gefluister achter m'n rug, maar dat was maar even.
Gebruikersavatar
Miazara
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 jul 2013, 19:26
Gender: Trans MtF

Re: Hoe reageren ze op je werk?

Bericht door Miazara »

Ik zelf werk voor een bedrijf dat actief is op een hbo. Dus ik begeleid onder andere studenten. Verder heb ik 2 collega's (ja erg weinig, ik weet het)

Ik leef nu al sinds 12-12-12 (leuke datum lol, was puur toeval) al als vrouw 24/7. Ik had een paar dagen daarvoor aan me baas verteld dat ik Sarah genoemd wil worden. Hij had daar geen problemen mee en zei dat dat volledig aan mij is. Rade me aan om even te wachten tot dat het vrij rustig is. Dat deed ik 2 dagen later wanneer alleen mijn collega's er waren met 3 stage studenten. Slechts 1 vroeg waarom maar had er verder geen probleem mee. De rest vond het prima. We hadden toendertijd ook iets van 30 studenten projecten deden bij ons inc een paar buitenlandse studenten. Grappige was dat ik achteraf hoorde van een docent die ~1 maand later reflectie gesprek hadden met de studenten in groepjes dat ze mij ook allemaal Sarah noemden terwijl ik ze zelf niks had verteld. Tis wel grappig om te zien hoesnel zo iets als een lopend vuurtje loopt. Een maand later was ik voor het eerst als vrouw ook in een andere stad waar ik toen een Magic the Gathering toernooi hield. De winkel eigenaar had het aan een ander persoon verteld, die had het gezegd in een whatsapp groeps chat wat ik later achter kwam, dus ik was nogal verbaasd toen ik daar in de winkel nog 20 min of zo was dat ik al zo werd genoemd door andere mensen. Wel super blij natuurlijk.
Code Sorceress