De Start van Hormonen Sneller Doen

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Naomi0000
Berichten: 89
Lid geworden op: 21 apr 2012, 23:28
Gender: Trans MtF

De Start van Hormonen Sneller Doen

Bericht door Naomi0000 »

Ik ben een tikkeltje paniekerig. Het zit namelijk zo:
De kans bestaat dat mijn huwelijk ten einde loopt (als vrienden, evengoed jammer) met als gevolg dat ik dezelfde dag dat het definitief is nog naar de dokter stap voor een verwijzing naar een psych.
Maar ik ben nu 27 en ik ben echt super nerveus omdat, als ik het hele traject nu nog moet gaan volgen, dat de psycholog pas over een jaar of langer mij aan de HRT wil zetten.

Is er de mogelijkheid om het vooralsnog zelf dan maar te betalen en heeft iemand énig idee hoeveel dat zou moeten gaan kosten?
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: De Start van Hormonen Sneller Doen

Bericht door Raisa »

Ala je de wachtlijst wilt omzeilen en zsm aan de hormonen wilt dan zijn er eigenlijk 2 dingen die je kunt doen:
- Zoek een huisarts die bereid is je hormonen voor te schrijven. Dit kan een lastige klus zijn, omdat de meeste artsen nier hier hun vingers aan willen branden en op zijn hoogst anti-androgenen voorschrijven.
-Bestel je hormonen op een internet apotheek. Je hebt hier een creditcard voor nodig en afhankelijk van de dosis en medicatie die je slikt kan dit je 30 tot 80 euro per maand kosten. Als je dit doet, zorg er dan wel voor dat je regemlatig bloedtesten laat uitvoeren door je huisarts.
Gebruikersavatar
Naomi0000
Berichten: 89
Lid geworden op: 21 apr 2012, 23:28
Gender: Trans MtF

Re: De Start van Hormonen Sneller Doen

Bericht door Naomi0000 »

Ah dank je! Dus, 't is in ieder geval overwegend betaalbaar moest 't zo ver komen. Dank je voor je snelle reactie!
Joyce
Berichten: 357
Lid geworden op: 31 mar 2012, 13:55
Gender: Vrouw
Locatie: Wezep

Re: De Start van Hormonen Sneller Doen

Bericht door Joyce »

Let wel op als je hormonen uit buitenland haalt (via internet) het mogelijkerwijs bij de douane in beslag wordt genomen.
Hormonen zijn officieel verboden zonder recept.
De kans dat het fout gaat is klein, maar aanwezig. 'ts maar een waarschuwing.
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: De Start van Hormonen Sneller Doen

Bericht door diederique »

En uit ervaring: drie keer gesnapt worden in twee jaar (halfjaar porties) levert je beslist een "laatste" waarschuwing van de officier van justitie op.
Overigens zal ook een huisarts als je zomaar vraagt om een uitgebreid (en vooral specifiek) bloedonderzoek beslist eigen vragen aan je hebben?
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8021
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: De Start van Hormonen Sneller Doen

Bericht door Emma »

Geen overhaaste dingen doen hoor! Ik kan eigenlijk ook niet wachten maar het is niet anders.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6817
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: De Start van Hormonen Sneller Doen

Bericht door Eva »

Enkele jaren geleden was ik er helemaal aan toe. Psychologen en zelfs een psychiater waren het eens: Eva is gewoon een vrouw.
De endocrinoloog nam me serieus en onderzocht vooraf (!) veel aspecten van mijn (on)gezondheid. Wat was ik teleurgesteld toen hij NEE zei.
Ik heb aan dat aspect van mijn gezondheid gewerkt. Hard gewerkt, en heb nu onder deugdelijke controle hormonen. Het kostte me een jaar of twee extra, maar de kans dat ik de transitie op redelijk gezonde wijze kan doorstaan is zonder twijfel toegenomen.
Jeeeetje, dat gevoel in mijn groeiende knoppen...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: De Start van Hormonen Sneller Doen

Bericht door Anon20180501 »

Hai Eva,

Ik vermoede het al maar het is dus waar dat je met de hrt begonnen bent.
Toch knap dat je dit voor elkaar hebt gekregen, proficiat!
Geniet van je pijnlijke borsten want je schijnt het te missen als dat over is. :)

Liefs Daniéla
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6817
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: De Start van Hormonen Sneller Doen

Bericht door Eva »

Dank je wel Daniéla :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Naomi0000
Berichten: 89
Lid geworden op: 21 apr 2012, 23:28
Gender: Trans MtF

Re: De Start van Hormonen Sneller Doen

Bericht door Naomi0000 »

Oh, ik wil niks ongezonds doen hoor! Maar ik bedoel meer van, zolang de psychiater niet overtuigd is van mijn vrouw-zijn, zeg maar, dat ik dan in die tussentijd samen met een arts alsnog een stap verder kom. Misschien trek ik te zwaar aan mijn eigen leeftijd, maar ik wacht nu al 20 jaar en zoals ik al zei, ik begin een beetje paniekerig te worden. ^^; Misschien onterecht, maar als ik niks doe nu ben ik bang dat ik mezelf later wéér voor m'n hoofd sla :)