Stom glitter konijn!

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Stom glitter konijn!

Bericht door Barbarella »

Was net bij het leger des heils voor kleding. van alle kringloop achtigen hebben ze daar wel de beste prijs kwaliteit verhouding.

Heb goed gescoort hoor, onder andere een Dior Make-up tasje en ik was aan een nieuwe toe een goeie broek en twee rokjes twee lang vallende truien en een berg centuurtjes war onder een Edgar Vos. Ik was twaalfvijftig kwijt.

Maar goed het is daar dus een gezellig kippenhok en iedereen bemoeit zich met elkaar en ze kennen me ondertussen dus ik klep gewoon gezzelig mee.

Had ik een super leuk rokje gevonden van steps met heel veel kleurtjes en een fel paarse trui die er erg mooi bij is. Krijg ik van iemand de vraag, waarom het bij mijn "Mensen zo als ik" altijd meteen zo heftig moet zijn.

En dan uitgerekend iemand die zelf best wel erg opvallend gekleed is.

Ik werd best wel boos omdat ik mij soms wel uitbundig kleed maar meestal niet. Kreeg gelukkig nog bijval ook.

Maar dit is dus de domste opmerking tot nu toe.

Prinses Levendula: Heerseres van het ongenoegen.
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Stom glitter konijn!

Bericht door LauraB »

Aparte en ook nog ongepaste opmerking. Maar het is wel een beeld dat heerst, dat 'wij' er allemaal als Barbies of dragqueens bijlopen. Volgens mij is het tegenover gestelde waar.

Ik heb wel meerdere keren van mensen die mij leren kennen, de opmerking gekregen, dat ik gelukkig er niet zo uit zie als vele MTFs zich kleden en opmaken. Ik zie er heel natuurlijk uit. Ik kleed me als een normale vrouw en heb geen overdreven make-up en sieraden.

Eigenlijk vind ik dat opmerkelijk, want ik draag gerust een neon gele, neon roze blouse, gebloemde turquoise/roze broek, roze jas, hoge hakken, sjaaltjes met meer kleuren luipaardvel print enz. Ik draag nu vrij opvallende donker roze nagellak en heb of een zwart/oranje of roze hoesje om mijn telefoon heen.

Daarnaast loop ik over straat met een witte stok met rode banden, zodat ik bok iedereen opval en men weet dat ik het niet goed kan zien.

Mensen merken me op en letten ook op me. Geven me voorrang, houden de weg voor me vrij, helpen me bij moeilijke oversteken. Mensen praten ook over me op straat, moeders en vaders die hun kind uitleggen, waarom die mevrouw met een stok loopt. Elkaar aanschieten en tegen elkaar zeggen dat ze het knap vinden dat ik me zo goed kan redden in het verkeer.

Of zoals vanavond, ik haalde twee pratende jongens, in de 20 zullen ze geweest zijn, in. Zegt die éne jongen tegen de andere "Zo!, moet je haar zien lopen!". Beiden zeiden niets meer tegen elkaar. Bij de volgende kruising, scheiden onze wegen zich van elkaar en hoorde ik achter me die zelfde jongen zeggen "Hè, jammer" en hun gesprek ging weer verder. Ik kon hun blikken voelen, de hele ruim 100 meter. Het gaf me een heel goed gevoel, dat die twee jongen van zo'n 15 jaar jonger, gebiologeerd keken hoe ik liep, in mijn zwarte jurkje met goud gele luipaard print, skinny jeans en hoge hakken.

Nee, ik val echt op, maar kennelijk op een goede manier.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Stom glitter konijn!

Bericht door Venka »

Levendula schreef:.....Krijg ik van iemand de vraag, waarom het bij mijn "Mensen zo als ik" altijd meteen zo heftig moet zijn.......
Hoe spijtig die opmerking ook is maar zon opmerking word geroepen door mensen die 0 verstand hebben van "ons soort mensen" die stomme vooroordelen die mensen zelf in hun hoofd creëren.Elke homoseksueel is toch ook geen Gordon of Gerard.Natuurlijk zijn er mensen die de weg kwijt zijn qua vrouwelijkheid en of zoekende zijn naar hun manier om hun vrouwelijkheid uit te dragen en dat kan door schieten in het extreme.Ik weet niet of het een man of vrouw was die dat zei maar een cis vrouw heeft die periode van uitproberen al als kind beleeft en is vaak door haar moeder,ouder zus tot de orde geroepen en velen van ons moeten die periode op een volwassen leeftijd beleven.Helaas blijven bij dat soort mensen die periodes bij mensen in hun hoofd hangen en gaan er dan maar er dan maar er vanuit dat "wij" allemaal zo zijn.Ik vind die opmerking ronduit een diepe belediging en van mij had die persoon van mij nooit meer een blik van waardigheid gekregen.
Gebruikersavatar
Miazara
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 jul 2013, 19:26
Gender: Trans MtF

Re: Stom glitter konijn!

Bericht door Miazara »

Laura, was jij laatst in a'dam bij transvisie bij de vrouwen groep? Met een (als ik het me goed herriner) een paars of blauw jasje? (ik moet je eerlijk zeggen, ik zou je niet herkennen van de foto van toen ik toen zag).
Code Sorceress
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Stom glitter konijn!

Bericht door LauraB »

Nee, daar ben ik nog nooit geweest, wel van plan maar nog geen tij voor gehad
Gebruikersavatar
Miazara
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 jul 2013, 19:26
Gender: Trans MtF

Re: Stom glitter konijn!

Bericht door Miazara »

Ok dan was het iemand anders heh. Beschrijving kwam wel heel erg veel (bijna compleet) overeen heh. ok nevermind me :P
Code Sorceress
Gebruikersavatar
Bianca
Berichten: 236
Lid geworden op: 27 sep 2013, 20:10
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Haarlem

Re: Stom glitter konijn!

Bericht door Bianca »

Levendula schreef: Had ik een super leuk rokje gevonden van steps met heel veel kleurtjes en een fel paarse trui die er erg mooi bij is. Krijg ik van iemand de vraag, waarom het bij mijn "Mensen zo als ik" altijd meteen zo heftig moet zijn.
Dit is een van de redenen waarom ik altijd verwoede pogingen deed in mijn "hokje" te blijven zitten.
Ergens is er iets in me geknapt, en sindsdien loop ik met een "i don't give a peep" attitude, en heb ik nu deze stappen gezet.
De maatschappij zal "mensen als ons" zal niet zo snel een "eigen hokje" geven ben ik bang. :fpalm:
FAtham
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jan 2013, 10:02
Gender: Trans FtM
Locatie: Rotterdam

Re: Stom glitter konijn!

Bericht door FAtham »

Ik krijg hetzelfde als ik in pak of compleet Goth loop :roll: "Compenseer je?" of "denk je dat zo kleden afleidt?". Die laatste is deels waar maar heeft niets met gender te maken.
Sowieso ziet de stomme schapenmassa gewoon geen verschil tussen transgender en travestie. Maar ook die laatste groep heeft mensen die niet overdrijven maar zo passabel mogelijk willen zijn.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Stom glitter konijn!

Bericht door Veronica »

Tijdje terug kreeg ik ook een opmerking van een oudere dame, "ben je een soort van homo?"

Pff, I don't, I don't wanna care, I don't give a f*** about it, zo ben ik en klaar.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding