avatars

Pas ik nou in een hokje of niet?
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

avatars

Bericht door Anon20210626 »

Het valt mij op dat velen hier een cartoon of iets heel anders als avatar hebben.
Wat is er mis met iets persoonlijks? Velen hier beweren toch wel 'out 'te zijn maar waarom dan toch zo'n plaatje ?

just my 50 cents......

Renée
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: avatars

Bericht door Emma »

Ik had heel in het begin ook en plaatje, omdat ik geen geschikte foto van mezelf had. Verder is het niet voor iedereen eenvoudig om een bestaande foto zo digitaal te verknippen dat-ie aan de best wel beperkte eisen van de forumsoftware voldoet.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Bianca
Berichten: 236
Lid geworden op: 27 sep 2013, 20:10
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Haarlem

Re: avatars

Bericht door Bianca »

Pak een willekeurig forum, of zelfs facebook.
De meeste mensen gebruiken een cartoon of foto van iemand anders.
Ik zie het probleem niet.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: avatars

Bericht door Anon20210626 »

een willekeurig forum ok , maar de meesten hier gaan ergens voor .
en daarom valt het me gewoon op .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: avatars

Bericht door Freetouch »

Ik had eerst een foto van mezelf, echter omdat, ik zal de naam niet noemen, mijn identiteit herkende en er voor zorgde dat mijn prive leven (waar ik overigen ook overal out ben) en op mijn werk, waar hij me van kende, (waar ik ook out ben) voor heel veel opschudding heeft zorgde, waak ik er wel voor...
Vergis je niet, diegene die in dit soort topic's het hardste roepen, zijn zelf verre van eerlijk... Hoe zijn zij in het dagelijkse leven? Man of vrouw???

Zo de waard is vertrouwd hij zijn gasten!

bevallen de regels niet, dan ga je gewoon weer weg!
“good enough”
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: avatars

Bericht door Barbarella »

Ik leef out.
Mijn forum naam is niet mijn naam in het dagelijks leven.
Ik had ooit een foto van mezelf als avatar maar ik wil hier dingen kunnen plaatsen zonder dat mensen aan mij kunnen herleiden dus ben ik voor mijn Barbarellela AV gegaan.

Waarom.

Omdat Barbarelle een hoop dingen is.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Miazara
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 jul 2013, 19:26
Gender: Trans MtF

Re: avatars

Bericht door Miazara »

Kan me goed voorstellen dat mensen later hier geen herkenbare geschiedenis willen achterlaten om voor wildvreemden te kunnen opzoeken. Later ben je je gewenste geslacht en wil je ook zo leven en verder niet veel meer te maken hebben met de history. Maar gewoon verder je leven willen leiden.
Code Sorceress
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: avatars

Bericht door LauraB »

Ik kan heel goed snappen waarom mensen als hun avatar niet hun foto gebruiken of een andere naam hanteren; een stuk privacy, psychologisch en praktisch.

Op mijn blog gebruik ik een zelf getekende cartoon en gebruik alleen mijn voornaam. Dit vind ik passen en geeft een stukje privacy, ondanks dat mijn blog door linkt naar mijn facebook en linkedin. Waar wel mijn volledig naam te lezen is en foto's van hoe ik er uit zie. Mijn filosofie daar achter, is dat mensen die op mijn blog komen, zeer divers zijn. Het zijn vast bezoekers, mensen van hier, andere fora, van facebook, linkedin en twitter. Maar het zijn ook mensen die van gendersupport sites af komen, mensen die via google op zoek zijn naar hun eigen identiteit, mensen die als surfend toevallig op mijn blog komen en mensen met 'rare opvattingen'. Mensen die echt gedesinteresseerd zijn klikken door en mogen het van mij weten wie ik ben. De rest klikt niet door, op een klein groepje na, dat is een aanvaard risico dat ik neem. Ook let ik bij linkedin en facebook op mijn priovacy instellingen, zodat ik weet wie wat wel en niet teweten komt. Een verdwaalde internetter, mag weten hoe ik er nu en vroeger uit zag, mijn naam, maar niet waar ik gisteren was.
Gebruikersavatar
Janna
Berichten: 343
Lid geworden op: 13 sep 2013, 13:55
Gender: Transgender
Locatie: Lelystad

Re: avatars

Bericht door Janna »

Naar aanleiding van je stukje heb ik toch maar eens een avatar geplaatst. Eentje van mezelf zelfs. Wel wat gepimpt natuurlijk. Het resultaat is op z'n best redelijk. Het voelt wel beter om het zo te doen, al heb ik alle begrip voor degenen die het niet doen. Voor herkenning ben ik niet zo bang. Volgens mij zou mijn eigen moeder me niet eens herkennen. :-)

J
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: avatars

Bericht door LauraB »

Ik vroeg me net al af, zou dat Jolanda zelf zijn op die avatar. Ziet er goed uit, ik weet niet hoeveel je gepimpt hebt, maar als je de weg in zou slaan, om als vrouw te gaan presenteren, dan gaat je dat goed lukken schat ik zo in.