Hoewel dit forum een uitstekende ontmoetingplaats is, mis ik het ontmoeten van andere mensen in het echte leven. En dan bedoel ik vooral mensen met een trans- of genderdiverse achtergrond.
Ik lees wel heel veel hier op het forum, maar behoefte om echt actief te zijn heb ik niet zo (natuurlijk wel goed dat anderen dat wel zijn, want anders kon ik die interessante onderwerpen niet lezen). Aan een echt gesprek heb ik meer behoefte, maar ik ben nogal een soort kluizenaar geworden. In het verleden had ik in het nachtleven wel vrij veel contact met anderen. Dat is helaas veel minder geworden. Ook ging ik wel naar het transgendercafé in Nijmegen, maar het is allemaal zo lastig met het OV.
Een laagdrempelig transgendercafé in de regio Amsterdam, vergelijkbaar met dat in Nijmegen, lijkt er niet te zijn. En ook al was het er; dan moet ik er nog steeds met dat vervelende OV naartoe. Vooral 's avonds vind ik het niet zo fijn om te reizen.
Daarom lijkt het me leuk om trans- of genderdiverse mensen in de buurt (ik woon ten noordwesten van Amsterdam) te leren kennen. Soms zie ik van dat soort mensen wel op straat, dus ze zijn er wel.
Gisteren kwam ik (zo te zien) een transvrouw tegen in het centrum van Zaandam, toen ze uit een winkel liep. Ik wilde eigenlijk iets zeggen tegen haar, omdat ze echt leuk gekleed was, maar ze liep zo snel door waardoor dat niet lukte. Ik liep ook flink door, omdat ik even snel een boodschap wilde doen en daarna weer met een volgende trein verder wilde, maar niet zó hard.
Toen kwam ik op het idee om een oproepje te plaatsen.
Trans- of genderdiverse mensen in de buurt leren kennen
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Trans- of genderdiverse mensen in de buurt leren kennen
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
-
Raisa
Re: Trans- of genderdiverse mensen in de buurt leren kennen
Er is elke maand een transcafe bij het COC in Leiden, dat is altijd wel gezellig. Komende zaterdag is de eerstvolgende.
In amsterdam is er elke eerste woensdag van de maand t&t Amsterdam, maar de keren dat ik daar was leek het me meer bevolkt met cd's en tv's dan met transen.
In amsterdam is er elke eerste woensdag van de maand t&t Amsterdam, maar de keren dat ik daar was leek het me meer bevolkt met cd's en tv's dan met transen.
-
LauraB
Ik, en redelijk wat anderen hebben in hun profiel staan, welke stad of omgeving ze wonen. Ik sta in ieder geval altijd open voor een uitnodiging.
Enkele maanden geleden dacht ik nog, zodra ik het rustiger kreeg eens naar transvisie te gaan. Maan, na maand ging voorbij zonder een opening in mijn agenda. Inmiddels, en dit was ook mijn antwoord afgelopen dinsdag, zie ik meer nut in, om voor transvisie te werken dan hulp van ze te krijgen of deel te nemen aan een zelfhulp praatgroepje.
Een t&t avond, in Amsterdam heeft me van het begin af aan tegen gestaan. Ik ben/was redelijk bekent in het (alternatieve) uitgaansleven van Amsterdam en zag de aanwezigen al reeds voor me. Raisa heeft het net bevestigd. (Wat zijn eigenlijk cd's, anders dan ouderwetse muziek schijfjes ?)
Enkele maanden geleden dacht ik nog, zodra ik het rustiger kreeg eens naar transvisie te gaan. Maan, na maand ging voorbij zonder een opening in mijn agenda. Inmiddels, en dit was ook mijn antwoord afgelopen dinsdag, zie ik meer nut in, om voor transvisie te werken dan hulp van ze te krijgen of deel te nemen aan een zelfhulp praatgroepje.
Een t&t avond, in Amsterdam heeft me van het begin af aan tegen gestaan. Ik ben/was redelijk bekent in het (alternatieve) uitgaansleven van Amsterdam en zag de aanwezigen al reeds voor me. Raisa heeft het net bevestigd. (Wat zijn eigenlijk cd's, anders dan ouderwetse muziek schijfjes ?)
-
Freetouch
CD's Cross DressersLauraB schreef:(Wat zijn eigenlijk cd's, anders dan ouderwetse muziek schijfjes ?)
tv's Travestieten
“good enough”
-
LauraB
Natuurlijk, what else. *geeft meteen toe, de woorden bij lingo ook niet te weten, wel goed te zijn in scrabble maar enkel na heel veel oefenen en onthouden wat anderen konden maken met de letters op mijn plankje*thegirlinme schreef:CD's Cross Dressers
-
Venka
Dat is voor mij ook een redenom er niet heen te gaan, ik heb niks met mensen die zo nu en dan zich voor doen als van het andere geslacht. Ik heb een aantal leuke mensen op FB en die mensen waardeer ik ook heel erg en ik sta ook open voor contact. Ik heb wel eens mensen ontmoet en in het echt gesproken en dat vind ik leuker dan op een georganiseerde avond.
-
Fay
Snap het wel Jeste, als ik niet oppas ook kluizenaarsgedrag, hoewel ik er elke dag op uittrek
Ontmoetingsplaatsen als t een t zie ik ook niet zitten,neem liever deel in de buitenwereld, daar is toch een beetje waar je het moet doen, ervaren
Vriendenclub ok,maar ben nu eenmaal de enige transgender en behoefte om soortgelijken te leren kennen is er want men begrijpt ook niet alles mbt waar je tegenaan loopt
Beetje laksigheid ook, misschien moet ik mijn deur eens wat verder open zetten daarin
Snap je behoefte iig
Fay
Ontmoetingsplaatsen als t een t zie ik ook niet zitten,neem liever deel in de buitenwereld, daar is toch een beetje waar je het moet doen, ervaren
Vriendenclub ok,maar ben nu eenmaal de enige transgender en behoefte om soortgelijken te leren kennen is er want men begrijpt ook niet alles mbt waar je tegenaan loopt
Beetje laksigheid ook, misschien moet ik mijn deur eens wat verder open zetten daarin
Snap je behoefte iig
Fay
-
diederique
Ik sluit me aan bij Laura. Iedereen kan zien wie er waar wonen, wat mij betreft een prima plan om ook eens echt contact te hebben. Ons huis - van Lief C en mij- staat open.
Laatst gewijzigd door diederique op 31 okt 2013, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefs, Diederique
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
-
Miazara
Er is altijd op de derde zondag van de maand een bijeenkomst van vrouwen bij het transvisie. Ik vind het altijd tot nu toe wel gezellig. Laatst gingen ze zelfs chinees bestellen en opeten
En gaat ook niet altijd alleen over trans dingen.
Code Sorceress
-
KarenTS
Ik sluit me ook aan bij Laura en verder ook bij dit hele topic. Het lijkt mij ook leuk om elkaar wat vaker te zien en af te spreken om leuke of gezellige dingen te doen,onafhankelijk van die maandelijkse toestanden,waar ik me ook nooit prettig voel of bij voel horen ( veel TV's idd ).Dus ik sta open voor alles mensen en zal ook niet schromen om het te vermelden,als ik een leuk ideetje heb.
Groetjes, Karen
Groetjes, Karen