Weerbaarheid

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Weerbaarheid

Bericht door Veronica »

Bianca schreef:
Aafke schreef:Mannen zijn -in mijn ogen - juist stomme machoachtige slappelingen die vaak alleen denken aan hun clubje en hun biertje. Uitzonderingen dagelaten.
Zo denk ik er ook over, zeker degene in mijn omgeving (Mijn vader en een aantal anderen uitgezonderd).
Dat komt heel erg feministisch over, alhoewel ben ik deels met jullie eens.

Ja de meeste mannen zijn zo, maar niet allemaal zo niet mijn vrienden (de reden dat het mijn vrienden zijn).
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Weerbaarheid

Bericht door Venka »

Ik ben niet bang uitgevallen en ik ben voor de duvel niet bang. In een winkelcentra kijk ik gewoon om mij heen en ik kijk mensen rustig in de ogen aan. Voor mij maakt het niet uit of het een man of vrouw is. Maar mannen zijn anders, het zijn jagers en - bewust of onbewust - zijn ze op zoek dat zie je in hun ogen. Ze speuren de omgeving rustig af zelfs als ze hand in hand lopen met hun lief.

Ik ben beroeps militaire geweest bij de rode baretten en ik heb hun zware opleiding door lopen en ik heb daar ook geleerd om vooraf mensen en situaties in te schatten, een soort risico analyse maken en van die kennis maak ik nog steeds dankbaar gebruik van. Vertrouw ik iets niet dan ga ik er met een boog om heen voor mijn eigen veiligheid.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Weerbaarheid

Bericht door Venka »

Veronica schreef:
Bianca schreef:
Aafke schreef:Mannen zijn -in mijn ogen - juist stomme machoachtige slappelingen die vaak alleen denken aan hun clubje en hun biertje. Uitzonderingen dagelaten.
Zo denk ik er ook over, zeker degene in mijn omgeving (Mijn vader en een aantal anderen uitgezonderd).
Dat komt heel erg feministisch over, alhoewel ben ik deels met jullie eens.

Ja de meeste mannen zijn zo, maar niet allemaal zo niet mijn vrienden (de reden dat het mijn vrienden zijn).
Het is niet feministische hoor maar mannen zijn echt het zwakke geslacht. Hoeveel mannen hebben hun eigen lusten niet in de hand. Hoeveel mannen hebben geen controle over hun woede. Hoeveel mannen vinden hun eigen belangen belangrijker dan dat van hun vrouw. Als een man ziek is (geld vanaf de geboorte) dan hebben ze het zo erg terwijl vrouwen veel minder klagen. Hoeveel mannen helpen mee in het huishouden naast hun werk terwijl hun vrouw ook werkt en het huishouden doet en ook nog evt voor de kinderen moet zorgen. Maar we dwalen af........
Gebruikersavatar
Bianca
Berichten: 236
Lid geworden op: 27 sep 2013, 20:10
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Haarlem

Re: Weerbaarheid

Bericht door Bianca »

Veronica schreef: Dat komt heel erg feministisch over, alhoewel ben ik deels met jullie eens.

Ja de meeste mannen zijn zo, maar niet allemaal zo niet mijn vrienden (de reden dat het mijn vrienden zijn).
Dat kan wel wezen, maar zo ervaar ik het.
Waar ik altijd onzeker ben, en dingen zeker wil weten voor ik iets doen, sloopt een collega een systeem zonder er bij na te denken, waarna zij nog glashard durft te liegen dat zij niets heeft gedaan.
Ik heb een hekel aan over-arrogante, super zelfverzekerde mannen/vrouwen die bij wijze van spreke testosteron huilen, maar huilen doen ze uiteraard nooit!

Dat zal ook de reden zijn dat ik amper vrienden heb.
De paar die ik wel heb, zijn hier inderdaad allemaal een uitzondering op, en ik kan ze bijna stuk voor stuk bestempelen als Metro-mannen.
Aafke schreef:. Maar we dwalen af........
Inderdaad, ook mijn excuses hiervoor.. :fpalm:
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Weerbaarheid

Bericht door Veronica »

Pfff, wie a zegt moet ook b zeggen (ik bedoel mezelf).

@Aafke, je hebt een quote van mijn reactie gemaakt dus je hebt ook gelezen (neem ik aan) dat ik vind dat de meeste mannen zo zijn als jij ze beschrijft op paar uitzonderingen na.

Als ik lees wat jij schrijf zie ik dat je dat snapt, toch ga je daarna schrijven wat ze allemaal niet doen, er zijn genoeg mannen die het wel doen en je kan niet iedereen op 1 hoop gooien, de meeste mannen zijn zoals jij ze beschrijft, maar niet IEDEREEN.

Net als dat niet iedere trans zich als een h**r kleedt in veel te hoge hakken en met handjes gaat zwaaien als een of een ander psycho en die gigantische nep brosten heeft (vaak protheses of dergelijke).

Je hebt zeker een punt, helaas en gelukkig, helaas want dat soort mannen zijn gewoon zielig en niet waard om zelfs aan te kijken, en gelukkig omdat wat je zegt voor 99% wel waar is.

Ieder z'n mening, dit is de mijne.

@Bianca,
Waar ik altijd onzeker ben, en dingen zeker wil weten voor ik iets doen, sloopt een collega een systeem zonder er bij na te denken, waarna zij nog glashard durft te liegen dat zij niets heeft gedaan.
Dat is een bekend probleem, mannen/vrouwen willen hun fouten niet toegeven en schuiven dat vaak op naar een ander, zo simpel is dat.

Echter zijn vrouwen ook absoluut geen engeltjes.
Ik heb een hekel aan over-arrogante, super zelfverzekerde mannen die bij wijze van spreke testosteron huilen, maar huilen doen ze uiteraard nooit!
Ik ken zat van dat soort typetjes, sterker nog ik doe een schep bovenop dat ze altijd tussen elkaar zeggen hoeveel vrouwen ze wel niet hebben g*****kt en versierd.

En wat mijn mannelijke vrienden betreft, zo gek als een deur en 100% oké tegenover mij, en zolang mijn vrienden tegenover mij en mijn vrienden oké zijn, zolang ik dat prima vind, 1 stap in de verkeerde richting en dan zwaait er wat.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Weerbaarheid

Bericht door Raisa »

Dit topic geraakt veel te sexistisch naar mijn zin. Als ex/man neem ik best wat aanstoot aan sommige opmerkingen hier.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Weerbaarheid

Bericht door Veronica »

Raisa schreef:Dit topic geraakt veel te sexistisch naar mijn zin. Als ex/man neem ik best wat aanstoot aan sommige opmerkingen hier.
Als dat 1 van mijn berichten betreft, sorry daarvoor :oops:
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Weerbaarheid

Bericht door Claire »

excuus even off topic

Waarom generaliseren en stigmatiseren veel mensen zo?
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Weerbaarheid

Bericht door Freetouch »

@ Aafke, Victoria per Scientiam ;)

@ de rest:
tjonge, wat een stereotype gedrag, :fpalm: ja jullie zijn stuk voor stuk levensgevaarlijk die zomaar een bevalling kunnen doorstaan. mooie bullshit, als een man weeën zou hebben en een natuurlijke morfine/adrenaline zou produceren, konden ze ook gewoon bevallen...

Mannen zijn nu eenmaal superieur in spierkracht, in incasseringsvermogen, in pijngrens, (uitzonderingen daargelaten) Allemaal redenen om man te zijn.
Wellicht ben ik de enige die toegeeft dat zij op dat gebied heel veel zal moeten inleveren, maar ik heb geen keus...
Drill training en 18 jaar ijshockey ervaring, zorgen er echter wel voor dat ik niet bang ben uitgevallen, Intimidatie van je tegenstander is een krachtig wapen, je hoeft niet te kunnen winnen, maar zolang zij dat geloven ben je in het voordeel.

Straal dat uit, maar neem geen onnodig risico, want zodra het op fysiek geweld aankomt kun je wel inpakken.
“good enough”
TheGirl
Berichten: 726
Lid geworden op: 27 mar 2012, 22:54
Gender: Trans MtF

Re: Weerbaarheid

Bericht door TheGirl »

Veronica schreef:
thegirlinme schreef:
Fay schreef:Zwakke geslacht?

Pardon? - iets met mond spoelen -

:)

Fay
als dat niet zo was, waar maken we ons dan druk om?
Fysiek zwakker, mentaal sterker.

Mannen zijn mentaal zwakker dan vrouwen, verder kunnen vrouwen meer, langer en heftigere pijn aan dan mannen (een bevalling is een prachtig voorbeeld).

Ik vermijd groepjes met jongeren, en in een winkelcentrum vermijd ik oogcontact, behalve met verkopers in de winkel, want voor de rest blijf ik toch vaak staren in dat 4.7 inch schermpje van m'n smartphone...
Vrouwen en mannen voelen evenveel pijn als mannen.
Bij een bevalling maakt een bio vrouw een stof aan om de pijn te minderen. Dus is het niet waar dat vrouwen ervaren pijn anders dan mannen. Dit is bewezen, Google het anders. Zit op telefoon dus dat gaat ff niet.