Weerbaarheid

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Tanja
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: Weerbaarheid

Bericht door Tanja »

Ik heb door mijn werk gelukkig talloze zelfverdedigingstrainingen per jaar. Ook een straat loop ik niet in zonder deze eerst te scannen op wat dan ook. Ik schrijf dit nu maar in real life ben ik niet eens bewust met bovenstaande bezig. Het gaat allemaal vanzelf. Het heeft mij ook al meerdere malen in positieve zin geholpen om een gevecht of erger te vermijden.
Ook voor particulieren zijn er diverse trainingen op de markt. Ik moet daarbij wel vermelden dat je tegenover vier van die idioten natuurlijk weinig kan beginnen.
Het kan je echter wel helpen wat zelfverzekerder naar buiten te treden zonder angstgevoelens.
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Weerbaarheid

Bericht door Barbarella »

Hoi Tanja

Tegen vier begin je niets,
Tegen iemand met een vuurwapen begin je niets,
Tegen iemand die uit is op een fysieke confrontatie begin je niets,
Tegen iemand die pshychotisch is begin je niets,
Tegen iemand die al dagen goed doorgesnoven is begin je niets,

Maar ik heb wel intresse in een curses zelfverdediging dus als je wat adressen hebt. graag.

Barbarella (PTSS is een grotere bitch dan ik. )
Na mij de zondvloed!
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Weerbaarheid

Bericht door Venka »

Barbarella schreef:
In feite komt het er op neer dat daders niet voor de kosten hoeven op te draaien. En dus gaat een deel van de zorgpremie die wij betalen op aan de gevolgen van geweld. Geweld wordt dus betaald uit de algemene pot.

Barbarella
Dat is niet waar wat je zegt,de daders draaien zeker op voor door hen bewust lichamelijk aangerichte schade.Ik heb namens mijn zoon formulieren ingevuld of zijn dubbele been breuk kwam uit een ongeluk,geweld,etc want mijn zorgverzekeraar gaat de ziekenhuiskosten,ambulancekosten,etc verhalen op de ouders van de dader
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Weerbaarheid

Bericht door Barbarella »

Okay dat is dan in positieve zin veranderd. Goeie zaak.

Hoe komt de verzekering aan de naam van de dader, loopt dat via jou of via justitie?

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Weerbaarheid

Bericht door Venka »

Barbarella schreef:Okay dat is dan in positieve zin veranderd. Goeie zaak.

Hoe komt de verzekering aan de naam van de dader, loopt dat via jou of via justitie?

Barbarella
dat weet ik niet,ik heb het niet aangegeven maar ik denk via justitie omdat een dader verantwoordelijk is voor zijn/haar daden.Ik heb wel moeten omschrijven wat er gebeurd is en waar het gebeurd is en ik denk dat de mensen van Menzis die daar overgaan lijntjes hebben naar justitie.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Weerbaarheid

Bericht door Fay »

Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Weerbaarheid

Bericht door Eva »

Auw
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Weerbaarheid

Bericht door Veronica »

Respect
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Weerbaarheid

Bericht door Eva »

COC Midden-Nederland heeft een oplossing. Althans, zo lijkt het. Een paar positief klinkende stukjes tekst:
• In de training wordt de focus gelegd op rust en acceptatie (van jezelf) hetgeen de basis vormt voor het omgaan met agressie en conflicten in allerlei vormen en situaties.
• Met deze training willen de initiatiefnemers aantonen dat weerbaarheid niet zozeer te maken heeft met goed kunnen vechten en je fysiek kunnen verdedigen of verbaal van je af kunnen bijten.

Positief, toch?
Maar dan lees ik iets nauwkeuriger:
...een weerbaarheidstraining voor een iedereen in de leeftijd van 16 tot en met 28 jaar...
Die leeftijdsgrens blijkt geen vergissing te zijn.

Schaam je, COC Midden-Nederland!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Weerbaarheid

Bericht door Alexandra »

Na 30 jaar frustratie, zal ik heel hard van me af bijten. Kan ik eindelijk al die frustratie een keer kwijt. :twisted:

Een klap op de trachea, (net onder de adamsappel) en niemand staat meer op. Probeer maar uit: druk zachtjes met je duim in de holte onder de adamsappel. niet te hard anders blijf je de rest van de dag met pijn lopen. Geloof me maar. Zo gevoelig is die plek. Als je met je vlakke hand hier tegenaan slaat, zal de trachea scheuren. Zoveel kracht is daar niet voor nodig. Geen mens die dan nog opstaat.

lol.

Afbeelding
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb