Genderdysforie

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Felan
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2013, 20:19
Gender: Trans FtM
Locatie: Leeuwarden

Genderdysforie

Bericht door Felan »

Het lijkt me dat de meesten hier last hebben of hadden van Genderdysforie. Nu vraag ik me af, als je eens een hele erge dag hebt, of een breakdown, hoe ga je daar dan mee om? Wat doe je om jezelf beter te voelen? Sorry als hier al een topic over is, op het moment gaat het niet zo best en ik heb geen idee hoe ik mezelf moet afleiden.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Genderdysforie

Bericht door Nathan90 »

Ik haat het van mezelf, maak ik kan heel veel waar de hechten aan dingen die ik bezit enzo. Buiten het echt uitgeven van geld vind ik het dan ook fijn om dingen te kopen. (niet shoppen, maar online zegmaar ;)) Als ik slechtere dagen heb, (buiten gewoon eventueel medelijden met mezelf hebben, emotioneel zijn en niks doen) koop ik soms iets. Bij voorkeur dan kleding of iets waar ik er mannelijk in uit kan zien zodat ik me beter kan voelen met mijn zelfbeeld.

'Mannelijke' dingen doen, voor zover dat echt bestaat. Scheren bijvoorbeeld. Ook al is het niet nodig.

Verder.. games, ik heb een xbox 360 naast de tv staan. Als ik een goed spel heb gaat de tijd een stuk sneller en kan ik de echte wereld makkelijker loslaten.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Genderdysforie

Bericht door Fay »

Niets, simpelweg je gevoelens erkennen, er te laten zijn is de key

We worden zo ontzettend aangeleerd om gevoelens weg te hebben etc, heel therapieland is er op gericht vooral oplossingen te bedenken om je beter te voelen terwijl simpelweg erkennen van dat geen wat is de oplossing biedt

Als je je beter gaat voelen door een end te wandelen is daar natuurlijk niets mis mee maar het begint bij het erkennen van datgeen wat zich binnen je afspeelt,en daarbij, realiseer je dat je niet je gevoelens bent, identificeer je er niet mee maar observeer ze als in, ok, zo voel ik me dus, of ok, dat denk ik dus, en hang daar geen oordeel aan

its simple

Fay
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Genderdysforie

Bericht door LauraB »

(Nog) veel te veel eten, met anderen praten, bezig zijn met mezelf zijn zoals eern bezoek aan de schoonheidsalon. Of gewoon een nacht niet kunnen slapen, veel huilen en even accepteren dat je 'er doorheen zit'. (zit ik nu niet hoor)

Voor ik in transitie kon, alles moest inhouden en negeren was een heel ander verhaal. Dan ging het echt even fout met me, deed ik dingen waar ik spijt van zou krijgen als: mezelf beschadigen, te veel drinken, verkeerde mensen en dingen om me heen of gewoon toch, ondanks het risico dat je jezelf out of belachelijk maakt met mascara of oogschaduw op naar school of naar mijn werk.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Genderdysforie

Bericht door Emma »

LauraB schreef:Voor ik in transitie kon, alles moest inhouden en negeren was een heel ander verhaal. (...) of gewoon toch, ondanks het risico dat je jezelf out of belachelijk maakt met mascara of oogschaduw op naar school of naar mijn werk.
Hum. Jij ook al. Wat zijn we hier eigenlijk allemaal voorspelbaar zeg. ;-)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Genderdysforie

Bericht door LauraB »

Emma schreef:Hum. Jij ook al. Wat zijn we hier eigenlijk allemaal voorspelbaar zeg. ;-)
Vrouwen, daar zit geen logica of reden in ;)
Gebruikersavatar
Engel
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2013, 22:15
Gender: Vrouw
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Genderdysforie

Bericht door Engel »

Voor mijn transitie deed ik ook wat hierboven genoemd werd, te veel drinken, te veel eten, te ongezond leven dus. Ik leefde gewoon op de automatische piloot. Sinds mijn GD kwartje gevallen is doe ik dat soort dingen niet meer. Als ik niet een verdrietige dag heb dan zet ik gek genoeg een trieste film op en ga aan het eind daarvan huilen. Gek genoeg is mijn trieste bij dan na een tijdje weer over?
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
Gebruikersavatar
Bianca
Berichten: 236
Lid geworden op: 27 sep 2013, 20:10
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Haarlem

Re: Genderdysforie

Bericht door Bianca »

LauraB schreef: ... bezig zijn met mezelf zijn zoals eern bezoek aan de schoonheidsalon. Of gewoon een nacht niet kunnen slapen, veel huilen en even accepteren dat je 'er doorheen zit'. ...

... mezelf beschadigen, te veel drinken, verkeerde mensen en dingen om me heen of gewoon toch, ondanks het risico dat je jezelf out of belachelijk maakt met mascara of oogschaduw op naar school of naar mijn werk. ...
Yup, same here.
Ik heb dit inmiddels in het vakje "schreeuw om aandacht" geplaatst voor mijn geval.
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Genderdysforie

Bericht door LauraB »

ja schreeuwen om aandacht, dat deed ik op de lagere school al. ik kon ook echt een wicht zijn. Zo heb ik eigen handig een toneel stuk de nek om gedraait, was ik klaar?, nee ik ging nog eens ink door. waarom, om een jongen.

mijn blog voor deze week gaat dar over.
Ted
Berichten: 298
Lid geworden op: 03 jan 2013, 13:29
Gender: Trans FtM

Re: Genderdysforie

Bericht door Ted »

Ik probeer te accepteren dat er mindere dagen zijn. Ik denk dat dat niet anders kan.
Het varieert in hoe ik het aanga; soms op mezelf zijn, tekenen, beetje lezen, hardlopen (helpt mij heel goed), met mijn hond lopen. De andere keer spreek ik juist iets af met een vriend(in) voor de afleiding.