Genderdysforie

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Miazara
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 jul 2013, 19:26
Gender: Trans MtF

Re: Genderdysforie

Bericht door Miazara »

Anime kijken, wat tv, niks eten of alleen ongezond, veel op de computer zitten.. is wat ik deed altijd.. altijd met een rot gevoel.. it happens..
Code Sorceress
Anna01
Berichten: 77
Lid geworden op: 08 okt 2013, 22:51
Gender: Transgender

Re: Genderdysforie

Bericht door Anna01 »

Energieloos op de bank hangen, liefst onder een kleedje. Of doelloos internetten, maar dat geeft echt geen voldoening.
Gebruikersavatar
Anne1957
Berichten: 166
Lid geworden op: 30 mar 2012, 14:41
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Genderdysforie

Bericht door Anne1957 »

Tja als ik mij rot voel dan heeft dat weinig met mijn GD te maken. Dat is nu eenmaal een gegeven.... Voel ik me rot om wat voor reden dan ook? Dan helpt een uurtje in de sportschool of een flink stuk hardlopen nog het meest.
Jorine
Berichten: 85
Lid geworden op: 20 nov 2013, 17:12
Gender: Transgender
Locatie: Terneuzen

Re: Genderdysforie

Bericht door Jorine »

Ja slechte dagen ken ik helaas genoeg. Maar meestal is het een grauwsluier die over me hangt en ga ik maar door op routine en geef gevoelens geen ruimte, opkroppen dus.
Tot aan dit jaar kon ik veel ontlenen aan hardlopen en wandelen, maar sinds ik weer volop rook is dat voorbij. Nu verlies ik me vaak in (teveel) drank, eetbuien enteveel roken dus. Even voel je je beter, maar uiteindelijk voel je je ellendig , mede ook door je destructieve gedrag. Muziek geeft me echter wel kracht en inspiratie. Probeer nu de wg naar gezond(er) leven weer terug te vinden, maar heel belangrijk daarin is vooral ook om de vrouw in mij vrijheid te gaan geven.
Hierbij ontleen ik kracht aan al die berichten, verhalen van anderen hier op dit forum.


Groetjes, Jorine
Suddenly a bright spark in the dark
I wonder what it,s gonna be
Will i be a new person?
No, finally i will become the real me
Gebruikersavatar
Sylvana
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 sep 2013, 15:32
Gender: Vrouw

Re: Genderdysforie

Bericht door Sylvana »

Felan schreef:Het lijkt me dat de meesten hier last hebben of hadden van Genderdysforie. Nu vraag ik me af, als je eens een hele erge dag hebt, of een breakdown, hoe ga je daar dan mee om? Wat doe je om jezelf beter te voelen? Sorry als hier al een topic over is, op het moment gaat het niet zo best en ik heb geen idee hoe ik mezelf moet afleiden.
Ik vind zelf dat ik een super slechte manier heb om ermee om te gaan, maar online ben ik altijd een vrouw, en dus even niet mezelf. Dus ik ga vaak gewoon op de computer chatten en spelletjes spelen met andere mensen die ik online ken :)
Venus
Berichten: 188
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:56
Gender: Androgyne

Re: Genderdysforie

Bericht door Venus »

Ik schrijf dan gedichten, maar meestal dus uit onvrede. Of dat weer helpt? Heb er twee hier op deze site gepost.
Gebruikersavatar
Jacky
Berichten: 218
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:34
Gender: Transgender

Re: Genderdysforie

Bericht door Jacky »

Wandelen (strandwandelen) werkt voor mij heel goed op dat soort dagen, heel 'gericht' 'n uurtje stevig doorlopen alsof ik ergens op tijd moet zijn.
Two Spirit
Ooit hadden LHBTérs binnen de indiaanstammen van Noord-Amerika een speciale status als bemiddelaar en medicijnman/vrouw, ze werden Two Spirit genoemd.
400 jaar later zijn er weer tientallen Two Spirit groeperingen in de USA.