Hoe verder?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Hoe verder?

Bericht door Fay »

Zomaar een practische gedachte: een wel of niet besloten subforum voor partners van?

lijkt me niet verkeerd

Verder, sterkte iig

Fay
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Hoe verder?

Bericht door Eva »

Er is daar door het team inmiddels overleg over gepleegd, Fay.We vinden het nu nog iets te vroeg, maar nemen de gedachte wel degelijk serieus.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: Hoe verder?

Bericht door Saskia »

Toch even een vraag. Mijn vrouw weet het al een tijdje van mij, misschien niet hoe diep het zit, maar dat wist ik ook niet. Ik zoek eigenlijk informatie om haar te geven om te lezen zodat ze iets weet en we een basis krijgen voor een gesprek. Zij weet eigenlijk niet wat ze wil vragen. Ze was vanavond heel emotioneel ze wil er voor mij zijn. Ze had zelfs panty kousjes voor mij gekocht. Nu wil Ik haar ook graag helpen met informatie. Zodat ze het ook een van een ander hoort en niet alleen van mij. Is er eigenlijk wel informatie voor partners? Kon eigenlijk niets vinden? Als jullie wel iets hebben, en kan het per mail, geef dan even een pb dan zal ik mijn email geven.

Saskia
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Hoe verder?

Bericht door Ilse »

diederique schreef:
thegirlinme schreef:Transvisie is zeker een goed initiatief maar helaas niet voor iedereen toegankelijk..
Ik denk dat daar de kneep zit. Er is wel op heel beperkte schaal een en ander, maar de toegankelijkheid, zeker voor naasten als ouders, partner, familie moet zo laagdrempelig mogelijk zijn.
Voor mijn gevoel hebben jullie hier helemaal gelijk en moet het echt zo laagdrempelig mogelijk.

En dat Transvisie niet voor iedereen toegankelijk is, vind ik nog steeds onbegrijpelijk.

groetjes mieke
Groetjes,
Ilse
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Hoe verder?

Bericht door diederique »

EvaVanA schreef:Er is daar door het team inmiddels overleg over gepleegd, Fay.We vinden het nu nog iets te vroeg, maar nemen de gedachte wel degelijk serieus.
Misschien een apart draadje?

Eva, het "partner+forum idee cirkelt al wat langer rond. Waar liggen de aarzelingen? Wat is er voor nodig om het idee wel meer voetjes te geven?
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Hoe verder?

Bericht door Eva »

Partners zijn daarvoor nodig, Diederique. Hun aantal hier is helaas nog heel bescheiden en dat biedt een (nog) te smalle basis.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Hoe verder?

Bericht door diederique »

Eva,
Natuurlijk zijn de partners voor de partners nodig. Ik kan me alleen voorstellen dat een apart "besloten" deel ze de kans biedt elkaars gedachten te lezen en op elkaar te reageren. Het probleem zal nog heel lang blijven dat er maar heel weinig zijn die ook nog eens in de zelfde fase van verbijstering naar verrassing, naar nieuwsgierig naar steunend zijn. Toch denk ik dat zelfs als ze na maanden op dat besloten stukje komen en daar treffen wat er eerder door andere partners over en tegen elkaar gezegd is, dit toch steunend kan zijn.
Toch zie ik een valkuil. Zolang partners door een (1) deur kunnen en hun gevoelens delen loopt alles prima, de vraag is nu wat er gebeurd als de gevoelens fundamenteel tegenstrijdig worden. Wie is er dan nog vrij te posten anders dan in het huidige "besloten"forum of in een virtueel "partner-besloten" hoekje?
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Hoe verder?

Bericht door Eva »

Dat laatste zie ik nog niet eens als een ernstig gevaar, Diederique. Een serieuze voorbereiding lijkt me echter nodig aangezien er op dit gebied (zover mij bekend) weinig ervaring is; althans niet in ons taalgebied.
Een vraag die zich bijvoorbeeld opwerpt is: moeten we van partners spreken of van (direct) betrokkenen? Ik bedoel, als een jongen of een man van zijn moeder hoort dat die het FtM-traject ingaat, zou die dan ook een plek op dat forum moeten krijgen? De problematiek vertoont overeenkomsten, nietwaar?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Miazara
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 jul 2013, 19:26
Gender: Trans MtF

Re: Hoe verder?

Bericht door Miazara »

In mijn optiek vrij simpel, transgenders, en mensen gerelateerd aan de transgenders als de groepen. Dit sluit (bijv journalisten) de overige uit.
Code Sorceress
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Hoe verder?

Bericht door diederique »

Miazara schreef:In mijn optiek vrij simpel, transgenders, en mensen gerelateerd aan de transgenders als de groepen. Dit sluit (bijv journalisten) de overige uit.
De problematiek ligt inderdaad vergelijkbaar en is min of meer levensfase afhankelijk. Een nauwe relatie zou dan inderdaad toegang moeten geven, ongeacht of het een partner, kind, ouder, broer/zus betreft (ongelimiteerd).
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)