Androgyne/androgeen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
angel1987
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 nov 2013, 19:07
Gender: Androgyne
Locatie: Rotterdam

Re: Androgyne/androgeen

Bericht door angel1987 »

Klein dingetje ... al sinds ik een jaar of 6 was vertelde ik me ouders dat ik mijn eigen naam niets vond en liever Nikita heette ... ook erg vreemd haha Ik accepteer sinds mijn volwassenheid wel mijn naam Angelique,maar hou Nikita als bijnaam in huiselijke kring (dat is al zo sinds mijn zesde) haha

Zit mogelijk in de verkeerde topic ... sorry .. weet effe niet waar ik het moet posten :fpalm:
Gebruikersavatar
Jacky
Berichten: 218
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:34
Gender: Transgender

Re: Androgyne/androgeen

Bericht door Jacky »

Angel,
Nikita is grappig, en 'male/female'; in Rusland een jongensnaam en in het westen gebruikt als meisjesnaam ;)
Laatst gewijzigd door Jacky op 05 dec 2013, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Two Spirit
Ooit hadden LHBTérs binnen de indiaanstammen van Noord-Amerika een speciale status als bemiddelaar en medicijnman/vrouw, ze werden Two Spirit genoemd.
400 jaar later zijn er weer tientallen Two Spirit groeperingen in de USA.
Gebruikersavatar
Miazara
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 jul 2013, 19:26
Gender: Trans MtF

Re: Androgyne/androgeen

Bericht door Miazara »

Net zoals dat Andrea een macho naam is voor mannen in italie
Code Sorceress
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Androgyne/androgeen

Bericht door Jessy »

Stephannie schreef:Ik vraag mij wel af hoe het ziet met een 'hermafrodiet' dat zijn mensen die met twee geslachten worden geboren, het komt nauwelijks voor maar toch... Wat zullen zij dan voelen?? Net als wij (ik waarschijnlijk ook), de Androgyne mensen??
Hier kan ik wel iets over vertellen, omdat ik zo iemand goed ken.
Eerst wil ik even kwijt dat Hermafroditisme een verouderde term is die niet zo graag gehoord meer is door deze mensen. Tegenwoordig spreken we van Interseksualiteit.

Het verschil zit hem hier: Interseksualiteit gaat over het geslacht, Androgynie over de genderidentiteit.

Interseksuele mensen worden geboren met lichamelijke geslachtskenmerken van beide geslachten. In de meeste gevallen wensen zij gewoon als vrouw of als man door het leven te gaan. Soms maken de ouders bij geboorte die keuze, en blijkt die achteraf verkeerd. In dat geval komen ze hetzelfde VU traject als transseksuelen te doorlopen. Zo is het helaas ook gegaan met de persoon die ik ken, en dat gaf haar een enorm rot gevoel omdat ze van binnen altijd wist dat ze vanaf geboorte een vrouw had kunnen zijn, hadden haar ouders de andere keuze gemaakt.

Androgynie gaat over de genderidentiteit. Lichamelijk geboren als vrouw of man, maar psychisch voelen ze zich beide, of geen van beide ('derde geslacht').
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Venus
Berichten: 188
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:56
Gender: Androgyne

Re: Androgyne/androgeen

Bericht door Venus »

Mooi duidelijk gemaakt, Jessy. Wil ook even terugkomen op wat Stephannie heeft gezegd:
Stephannie schreef:Over vrouwelijk zijn, de mannen die androgyn zijn, voelt zich eerder een vrouw dan een man? Ik vraag me af of het wel zou kloppen? (persoonlijk denk ik dat er nooit hiervan een onderzoek is geweest...)

Verder, ik vind het fijn om hier zo met iedereen ervaringen te kunnen uitwisselen, ja, we kunnen nu makkelijk effies de 'etiket' Androgyn gebruiken, maar ja, we zijn gewoon onszelf, ieder is uniek, dus eigeniljk niet zo belangrijk of we androgyn zijn of homo-, bi-, en of heterosexueel.
Ik hoop niet dat je androgynie verwart met transseksualiteit, hoewel het wel een vorm is van transgenderisme. Om het te proberen duidelijk te maken, een travestiet of crossdresser is geen androgyne, evenmin een transseksueel. Heb in andere sites genoeg profielen gezien van (bijna alleen maar) mannen in vrouwenkleding en complete make-up die zich androgyne noemen. In mijn ogen is dat gewoon travestie of crossdressing.
Gebruikersavatar
Stephannie
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 nov 2013, 23:25
Gender: Trans MtF
Locatie: Zuid-Holland

Re: Androgyne/androgeen

Bericht door Stephannie »

Venus schreef:Ik hoop niet dat je androgynie verwart met transseksualiteit, hoewel het wel een vorm is van transgenderisme. Om het te proberen duidelijk te maken, een travestiet of crossdresser is geen androgyne, evenmin een transseksueel. Heb in andere sites genoeg profielen gezien van (bijna alleen maar) mannen in vrouwenkleding en complete make-up die zich androgyne noemen. In mijn ogen is dat gewoon travestie of crossdressing.
Klopt, wat je zegt Venus, ik vraag me af hoe het zit met die mannen die alleen maar in de vrouwenkleiding lopen met complete make-up, hebben zij ook hormonentekort?? Hormonen (testosteron) die niet functioneert??
bij Androgyne is dat wel degelijk zo.

En dan nog, als vrouw voelend in mijn lichaam wil ik dan ook echt vrouwelijke lichaam kunnen hebben --> Ook heb ik daar de kenmerken van.
En niet iets om zomaar even in de vrouwenkleding te lopen met complete (overdreven veel) make-up.

Die mannen, die verkleders die ik ook zie (via media of op internet volgens mijn ervaring) hebben dan ook veel haar... nou, ik wil daar liever van af en scheer het weg. (dat heb ik zelf weleens gedaan en het voelt fijn.)
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Androgyne/androgeen

Bericht door Venka »

Venus schreef:Ik hoop niet dat je androgynie verwart met transseksualiteit, hoewel het wel een vorm is van transgenderisme. Om het te proberen duidelijk te maken, een travestiet of crossdresser is geen androgyne, evenmin een transseksueel. Heb in andere sites genoeg profielen gezien van (bijna alleen maar) mannen in vrouwenkleding en complete make-up die zich androgyne noemen. In mijn ogen is dat gewoon travestie of crossdressing.
Dan wil ik aan dat rijtje nog seksuele kick/spanning aan toe voegen.Er zijn heel veel mannen die seksueel opgewonden raken van het feit dat ze vrouwen kleding aan hebben of dat ze graag bekeken willen worden door anderen met vrouwen kleding/lingerie aan.
Gebruikersavatar
Stephannie
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 nov 2013, 23:25
Gender: Trans MtF
Locatie: Zuid-Holland

Re: Androgyne/androgeen

Bericht door Stephannie »

Aafke schreef:Dan wil ik aan dat rijtje nog seksuele kick/spanning aan toe voegen.Er zijn heel veel mannen die seksueel opgewonden raken van het feit dat ze vrouwen kleding aan hebben of dat ze graag bekeken willen worden door anderen met vrouwen kleding/lingerie aan.
Dat maakt het weer interessant... ik vraag me af wat de verschil is tussen deze groep mannen en de mannen die zich vrouw voelen (en ook eventueel vrouwelijke kenmerken vertonen.)
Venus
Berichten: 188
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:56
Gender: Androgyne

Re: Androgyne/androgeen

Bericht door Venus »

Aafke schreef:
Venus schreef:Ik hoop niet dat je androgynie verwart met transseksualiteit, hoewel het wel een vorm is van transgenderisme. Om het te proberen duidelijk te maken, een travestiet of crossdresser is geen androgyne, evenmin een transseksueel. Heb in andere sites genoeg profielen gezien van (bijna alleen maar) mannen in vrouwenkleding en complete make-up die zich androgyne noemen. In mijn ogen is dat gewoon travestie of crossdressing.
Dan wil ik aan dat rijtje nog seksuele kick/spanning aan toe voegen.Er zijn heel veel mannen die seksueel opgewonden raken van het feit dat ze vrouwen kleding aan hebben of dat ze graag bekeken willen worden door anderen met vrouwen kleding/lingerie aan.
Het blijft crossdressing, in mijn ogen. Het zit 'm in de naam, een man in vrouwenkelding of lingerie. Heeft denk ik niks met hormonengebrek of androgynie te maken. Hoewel ze steeds vaker de term androgynie gebruiken, ik denk dat ze niet als crossdresser of travestiet gezien willen worden. Word er ook liever niet mee geassocieerd. Ik draag ook geen vrouwenkleding of lingerie, maar uniseks kleding.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Androgyne/androgeen

Bericht door Veronica »

Wat is eigenlijk het verschil tussen een crosdresser en een travestiet?

Volgens mij is de grens tussen de beide erg smal.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding