Vertellen aan omgeving

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Vertellen aan omgeving

Bericht door Anon20180730 »

Jee Ronny, das een anekdote zeg. Wat geweldig goed dat je coming out zo (h)erkend wordt. Dadelijk gaat je hele familie nog in de andere sexe leven. Dat zou wat zijn.. :mrgreen: Veel succes verder
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Vertellen aan omgeving

Bericht door diederique »

Nou Ronny, een pak van je hart. Zo zie je maar weer, zelfs de grootste drempels blijken soms best mee te vallen. Nu stap je voor stapje de rest van de wereld? Probeer wel een beetje gelijke tred te houden met wat je ook naar buiten toe kunt waar maken.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Vertellen aan omgeving

Bericht door Fay »

Ronny schreef:Heb het deze week aan mijn zus en moeder verteld. Was zenuwachtig maar had wel het gevoel dat ze positief zouden reageren. Wat ik dacht dat een eenzijdig opbiechten zou worden veranderde in een openbarig voor iedereen. Mijn zus blijkt dus altijd een jongen willen zijn maar dat is later weggegaan. Mijn moeder droomt heel vaak dat ze een man is geweest en mijn vader blijkt vroeger wel eens in vrouwenkleding rondgelopen te hebben.

Mijn hele familie blijkt opeens een twijfelgeval te zijn. Dan ga je bijna denken dat genen er ook iets mee te maken heeft. Iedereen was tot nu toe heel erg positief en het is erg fijn dat je eigen familie je steunt.
Mag ik hier even heel hartelijk om lachen:)

Dat is wel het laatste wat je had verwacht en maakt je situatie enorm laagdrempelig, there u go:)

Fay
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Vertellen aan omgeving

Bericht door Emma »

:wship:
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Vertellen aan omgeving

Bericht door Freetouch »

Oh wat raar... en zo een leuke coming out naar je familie ...
“good enough”
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Vertellen aan omgeving

Bericht door Emma »

Toch kan ik me er wel iets bij voorstellen. Mijn ex bijvoorbeeld is ook niet bepaald een supervrouwelijk type... ok, zelf denkt ze van wel maar da's een ander verhaal. Je zoekt zoiets blijkbaar toch op.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Vertellen aan omgeving

Bericht door Lise »

Emma schreef:Toch kan ik me er wel iets bij voorstellen. Mijn ex bijvoorbeeld is ook niet bepaald een supervrouwelijk type... ok, zelf denkt ze van wel maar da's een ander verhaal. Je zoekt zoiets blijkbaar toch op.

Dat denk ik ook wel. Mijn vriendin is ook nogal, ahum, gender-neutraal ofzo (niet qua uiterlijk, maar qua gedrag). Ik zou het ook niet uithouden in een relatie waarbij duidelijk een man en een vrouw is met ieder de eigen taken en gedragsdingetjes enzo.
Ykotja
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 nov 2013, 00:26
Gender: Vrouw

Re: Vertellen aan omgeving

Bericht door Ykotja »

Dank voor de reactie, ik ben inmiddels begonnen met ene brief te schrijven, maar blijkt moeilijker dan ik dacht. :(

Ronny, dat is wat zeg.. Dat maakt de situatie inderdaad wel makkelijker (denk ik)
Zoveel vragen en zo weinig antwoorden..
Gebruikersavatar
Samantha
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 jan 2014, 20:50
Gender: Transgender

Re: Vertellen aan omgeving

Bericht door Samantha »

Wow, je hebt wel geluk, ik had dat niet want mijn hele familie was tegen mij, ik werd zelfs de deur uitgetrapt op mijn 18de verjaardag.

Gelukkig geldt dit niet voor iedereen :)
Gebruikersavatar
Maaike92
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 mei 2013, 00:29
Gender: Trans MtF
Locatie: Pijnacker

Re: Vertellen aan omgeving

Bericht door Maaike92 »

Op dit moment weet nog niet iedereen in mijn omgeving er van (alleen familie nog niet). Maar toen ik het mijn ouders vertelde heb ik een hele lange brief geschreven. Op die manier kon ik er gewoon even rustig voor gaan zitten. Ook is het dan voor, in mijn geval mijn ouders, de gene aan wie je het verteld fijn dat ze niet gelijk hoeven te reageren. Mijn eigen ervaring met vriendinnen van me is dat je het eigenlijk wel gewoon zo kan vertellen (als je daar stevig genoeg voor in je schoenen staat). Want vriendinnen reageren over het algemeen makkelijker. Vrienden daarin tegen heb ik ervaren wat moeizamer te gaan. Zij zien niet de voordelen van "ohhh dan kunnen we lekker gaan shoppen" :P Maar meer van "wat zullen mensen wel niet denken als ik naast je sta in de kroeg".
Dat zijn absoluut geen rare gedachtes natuurlijk. Maar dat is wel iets om over na te denken.


Ik zelf zit nu ook met een probleem dat ik het binnekort mijn familie wil vertellen. (dit omdat ik bijna "full time" ben) Ik heb er met mijn ouders over gesproken en ons idee was om ze met een algemeen mailtje allemaal uit te nodigen bij mij thuis. Maarja dan alsnog, waar begin je. Vertel je het alleen. Of laat je het ook daadwerkelijk zien. Het is namelijk zo dat ik eigenlijk met mijn verjaardag gewoon mezelf kan zijn, aan kan doen wat ik aan wil doen. Dan is eigenlijk mijn grote vraag aan jullie:

- Kan ik gewoon het ze vertellen maar niet laten zien. En dan (ongeveer 2 weken later) op mijn verjaardag als vrouw rond lopen? Of moet daar nog een stapje tussen?

Liefs, Maaike :hbeat: