Wat doen julie, werk etc

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Wat doen julie, werk etc

Bericht door Fay »

Hi all, In het kader van een nieuwe start willen maken ben ik nu aan het onderzoeken wat ik wil gaan doen mbt werk, hoe meer info hoe beter, wil het zo breed mogelijk benaderen om mee te beginnen

Bij deze dan ook een aantal vragen aan jullie:

-Wat doe je voor werk?
-Hoe kwam je daarbij uit?
-Verschilt dat veel van je werk dat je in het andere geslacht deed??
-Doe je wat je diep van binnen werkelijk wilt, ben je tevreden?

bvd

Fay
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Wat doen julie, werk etc

Bericht door diederique »

Fay,

Ik ben freelance werkzaam (ZZP'ster) als schrijfster/publiciste van artikelen en boeken in twee categorieën, tw avontuurlijke reisboeken en kinderboeken, daarnaast probeer ik mn op basis van de avontuurlijke reisboeken, "het verhaal", met lezingen en cursussen wat inkomen te verwerven. Eigenlijk is dit de invulling van een al jaren bestaande wens die met mijn transitie steeds meer vorm en impuls kreeg. Feitelijk heb ik mijn hele leven al geschreven, nota's, voorstellen, brieven aan de minister en de zorgverzekeraars, maar dit is toch wel weer heel wat anders.

Het werk wat ik doe verschilt wezenlijk van mijn oude werk, voor 5 jaar geleden toen mijn creatief schrijven+transitie begon. Ik was werkzaam daarvoor in allerlei management/hrm/coach+scholing rollen.

Ben je tevreden/doe je wat je echt wil? Ja absoluut, hoewel het brood in de huidige crisistijd wel wat mager belegd is.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat doen julie, werk etc

Bericht door Emma »

Ik heb mijn oude baan nog. Ik was IT'er, ik blijf voorlopig nog even IT'er. Maar de nerd uithangen was toch vooral een manier om niet naar mezelf te hoeven luisteren. Ik heb veel minder met de techniek dan de mensen om me heen denken. Is altijd zo geweest. Ik ben op zich wel goed in mijn werk maar mijn kracht lag en ligt bij het samenwerken met mensen en de intuitie die je daar bij nodig hebt.
Ik was ook graag psycholoog, advocaat, schrijfster of gewoon mamma geworden. Maar pappa is een voldoende alternatief, voor schrijfster mis ik ervaring en geduld, advocaten moeten toch wel erg hard werken voor dat geld en ik heb te veel meegemaakt nu om nog een goed psycholoog te kunnen zijn. Ga wel proberen wat verder te komen als visagiste/styliste :-)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Jacky
Berichten: 218
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:34
Gender: Transgender

Re: Wat doen julie, werk etc

Bericht door Jacky »

Hi Fay, je rijtje in volgorde oké?

"Wat doe je voor werk"?
- Ik ben muzikant,...bassist/componist en instrumentalist om precies te zijn.
"Hoe kwam je daar bij uit"?
- Op m'n 11e kreeg ik een gitaar na lang zeuren, meteen op gitaarles,
met 16 jaar m'n eerste popbandje en toen werd het al snel duidelijk waar ik m'n geld mee wilde verdienen.
"Verschilt dat veel van je werk dat je in het andere geslacht deed"
- Ik ben niet post-op.
"Doe je wat je diep van binnen werkelijk wilt"
- Absoluut, muziek maken/componeren, het dagelijks studeren is hetzelfde als eten en drinken, de 1e levensbehoefte zeg maar...
"Ben je tevreden"?
- Mijn inkomen b.v.? Dat schommelt door de jaren heen, soms vette maanden/jaren, soms is het krabben.
Financiële zekerheden bestaan niet in het muzikantenbestaan, maar afgezien van de centjes...Zeer tevreden.

Groetjes
Two Spirit
Ooit hadden LHBTérs binnen de indiaanstammen van Noord-Amerika een speciale status als bemiddelaar en medicijnman/vrouw, ze werden Two Spirit genoemd.
400 jaar later zijn er weer tientallen Two Spirit groeperingen in de USA.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Wat doen julie, werk etc

Bericht door Fay »

Hi

thx so far

Opvallend, vooral creativiteit komt naar voren,creatieve zieltjes, en doen vanuit jezelf valt me op
In de kern is ook dat wat je gelukkig maakt, datgene kunnen doen wat je vanuit jezelf liefde een passie doet

Ik wacht nog even andere reacties af

Zelf flink zoekende, uitdokteren, wat wil ik om te beginnen niet, of niet meer, best verwarrend, kom uit bij wat ik kan en deed, afstrepen, helderheid krijgen, om zo tot een bepaalde keus te kunnen komen, ben er aan toe

Fay
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Wat doen julie, werk etc

Bericht door Merel77 »

Fay schreef:Hi all, In het kader van een nieuwe start willen maken ben ik nu aan het onderzoeken wat ik wil gaan doen mbt werk, hoe meer info hoe beter, wil het zo breed mogelijk benaderen om mee te beginnen

Bij deze dan ook een aantal vragen aan jullie:

-Wat doe je voor werk?
Ik werk in een winkel
-Hoe kwam je daarbij uit?
Ik heb mijn universitaire opleiding niet afgemaakt. Ik mag al lang blij zijn dan ik niet in een fabriek werk... zoiets.
-Verschilt dat veel van je werk dat je in het andere geslacht deed??
NVT
-Doe je wat je diep van binnen werkelijk wilt, ben je tevreden?
Niet bepaald.
In een winkel staan is niet ronduit vervelend of zo, maar ik zal waarschijnlijk nooit een betere, leukere baan vinden omdat ik van de overheid geen opleiding meer mag doen. Ik kan geen curussen volgen om extra vaardigheden op te doen, helemaal niks. En daar baal ik van omdat ieder ander van mijn acedemisch niveau zich wel blijft ontwikkelen. Ik word geacht me steeds meer en meer met de gemiddelde fabrieksarbeider te identificeren en hoe genuanceerd Nederlanders zichzelf ook mogen vinden, mensen die zelf hoog opgeleid zijn willen niet iemand die niks heeft afgemaakt. Want dat is namelijk je eigen keus. In een land als Nederland heb je het helemaal aan jezelf te danken als je niks afmaakt enz enz.
Volgens mijn psycholoog heb ik geen opleiding af kunnen maken omdat ik PTSS had. Ik had PTSS omdat ik ben verkracht. En nu zit ik opgescheept met amper genoeg geld, een studie schuld van 40.00 euro en een baantje waar totaal geen toekomst in zit. Dan mag de PTSS officieel voorbij zijn (hoihoi) maar ik word nog iedere dag geconfronteerd met de consequenties.
Ik heb ook ADD trouwens en dat wist ik ook niet toen ik nog studeerde. Het zou ook zeker een rol hebben gespeeld.
Net als de nasleep van GD en alles alleen moeten doen, geen echte spiegels etc. Wat ik zou willen? Ik ben eigenlijk helemaal geen werkpaardje. Een eigen winkeltje zie ik trouwens nog wel zitten. Een van de redenen waarom ik er van baal dat ik geen cursussen mag volgen want ik kom totaal niet uit een ondernemers familie en ik vind dat ik nog een heleboel moet leren voordat ik met succes een eigen winkel kan beginnen.
mariena70
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 nov 2013, 14:57
Gender: Trans MtF

Re: Wat doen julie, werk etc

Bericht door mariena70 »

Waarom mag jij geen cursussen doen van de overheid merel77 want dat snap ik niet is dat soms omdat je ptss hebt ofzo of om je add.
Gebruikersavatar
SandraK
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 mar 2013, 14:27
Gender: Vrouw

Re: Wat doen julie, werk etc

Bericht door SandraK »

Ik heb mijn baan gehouden na mijn transitie. Ik ben docent op een Hogeschool. Vind ik echt heel fijn.
Daarvoor 20 jaar maatschappelijk werker geweest.
Je kunt mijn avonturen volgen op: http://katja01.wordpress.com/" target="_blank
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Wat doen julie, werk etc

Bericht door Merel77 »

mariena70 schreef:Waarom mag jij geen cursussen doen van de overheid merel77 want dat snap ik niet is dat soms omdat je ptss hebt ofzo of om je add.
Ik heb geen recht op een DUO (studiefinanciering) meer en als je van overheidsgeld een opleiding wilt doen dan moet ja al een wajong of een wao uitekring hebben. Ik kom niet in aanmerking voor een abreidsongeschiktheid want ik ben daar mentaal te sterk voor. Ik zou mezelf (figuurlijk dan) een hand af moeten hakken en dan kan het misschien wel.
mariena70
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 nov 2013, 14:57
Gender: Trans MtF

Re: Wat doen julie, werk etc

Bericht door mariena70 »

jij wilde toch een winkeltje beginnen ofzo dan kan je ook een opleidingen doen bij de loi of een andere instantie en dat kan je dan in gedeelten betalen en zo kan je er dqan ook komen lijkt mij.