Wat doen julie, werk etc

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
frencis
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 mar 2013, 09:38
Gender: Transgender

Re: Wat doen julie, werk etc

Bericht door frencis »

uh beveiligd dat is niet de bedoeling

heb je boven op biografie getikt die moet gewoon te lezen zijn
het staat ook in engels maar die is alleen niet heel erg goed met zinsopbouw
ik heb mijn best gedaan maar het zal niet vlekkeloos zijn

groetjes

frencis
Gebruikersavatar
Bianca
Berichten: 236
Lid geworden op: 27 sep 2013, 20:10
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Haarlem

Re: Wat doen julie, werk etc

Bericht door Bianca »

Hoi frencis,

Inderdaad als ik op je pagina kijk, zie ik gelijk "Beveiligd: Bericht Twee".
Misschien kan je die berichten weghalen, of je beginpagina instellen op je biografie?
De "Hello world!" pagina staat er ook nog namelijk.
Gebruikersavatar
frencis
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 mar 2013, 09:38
Gender: Transgender

Re: Wat doen julie, werk etc

Bericht door frencis »

hoi hoi

als het goed is komt nu de biografie pagina meteen tevoor schijn

lees ze

frencis
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat doen julie, werk etc

Bericht door Eva »

Tja, wat doe ik eigenlijk voor de kost... Wat niet?
Twaalf ambachten, dertien ongelukken, meende mijn zusje ooit. Klopte eigenlijk wel. Tot ik in de dienstverlenende hoek van het bedrijfsleven verzeild raakte. Coördinator werd mijn functie vaak genoemd. Dat betekent dat je nooit kunt zeggen dat het niet tot je taak behoort. Vorig jaar was ik bij de uitvaart van een vroegere werkgever (nog steeds vriend). Zijn zoons waren glashelder; ik was toen gewoon zijn directiesecretaresse.
Dat pad heb ik verder gevolgd totdat ik halverwege de jaren 80 plotseling door mijn Zweedse superieuren werd gepromoveerd tot baas. En juist daarin bleek ik dan weer niet zo goed te zijn. Commercieel deed ik het zeker niet slecht en daaraan was het te danken dat die Zweden de toko zonder verlies onder mijn achterste vandaan konden verkopen. Het duurde te lang voordat ik dat in de gaten had, hahaha.
Wat kon ik? Ik wist op een zeker vakgebied alles. Over klanten, hun financiële positie, over concurrenten en vooral ook over hun financiële positie, kortom, iedereen wilde mijn mening en advies weten, maar me onder geen voorwaarde op de loonlijst hebben. Dat was al snel duidelijk.
Wat te doen? Ik wist iets over automatisering. Meenden anderen. Dat klopte niet, maar het leek me nuttig in het diepe te springen en les te gaan geven op dat gebied. Ongelooflijk hoe snel je dan kennis vergaart. Ik denk daar nog steeds met een brede grijns aan terug. Ik werd gewaardeerd en ontwikkelde me tot macrobouwer. Ongelooflijk wat je in die tijd daarmee kon doen. Ik kreeg opdrachten van zeer respectabele organisaties en werd heel erg snel betaald.
Macro's bouwen is verleden tijd. Voor mij althans, want in hedendaagse vorm moet daar nog steeds een boterham mee te verdienen zijn. Noem het een App en je schiet al een eind op.
Het werk veranderde gaandeweg meer in dienstverlening. Nieuwsbrieven verzorgen bijvoorbeeld. Doe ik nog steeds. Er komt meer bij kijken dan je op het eerste gezicht verwacht. Naarmate opdrachtgevers je beter leren kennen en vertrouwen schuiven ze ook meer verantwoordelijkheden naar je toe. Je verzorgt al snel ook andere taken die min of meer gerelateerd zijn.
Ben ik uiteindelijk toch weer die directiesecretaresse geworden? Of gebleven?
Ik voel me er om eerlijk te zijn wel goed bij en het betaalt niet slecht.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Wat doen julie, werk etc

Bericht door Freetouch »

leuk om te lezen Eva...
“good enough”
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat doen julie, werk etc

Bericht door Eva »

Nog even een aanvullende gedachte. Ik denk dat een directiesecretaresse veel meer invloed op een organisatie heeft dan haar baas vermoed. Die baas (soms bazin) realiseert zich zelden dat het lumineuze idee dat hij oppert in feite onopvallend is ingefluisterd door zijn rechter- zowel als linkerhand; zijn secretaresse. Hij laat er zich bij een borrel op voorstaan. Zij glimlacht. Ze weet wel beter, hahaha
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Wat doen julie, werk etc

Bericht door Arike »

Het gros van de managers bedenkt zelf bijzonder weinig... Een goede manager toont zich vooral in het hem of haar ingefluisterde goed af te wegen (en vervolgens strak te presenteren)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Wat doen julie, werk etc

Bericht door Barbarella »

Arike schreef:Het gros van de managers bedenkt zelf bijzonder weinig... Een goede manager toont zich vooral in het hem of haar ingefluisterde goed af te wegen (en vervolgens strak te presenteren)
Dat verklaard dan meteen waarom ik nooit tot het management door zal dringen, Ik bedenk bijzonder veel en presenteer dat uitermate losjes.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Marina
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 nov 2013, 15:10
Gender: Onzeker

Re: Wat doen julie, werk etc

Bericht door Marina »

Ik werk in de bouw.

Als ik uit de kast kom word het erg lastig om mijn baan te behouden denk ik.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Wat doen julie, werk etc

Bericht door Fay »

Of juist niet

Zou zomaar kunnen dat men juist heel tolerant is

Fay