Operatie geslacht ftm

Make-up, kleding, en zo voort
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Operatie geslacht ftm

Bericht door Nathan90 »

Daadwerkelijke uiterlijk van de penis zal mij niet zoveel uitmaken ook, het zijn immers toch redelijk onsmakelijke dingen en ze zijn er in alle soorten, maten, kleuren en vormen. ;)

Maar de littekens van de huid die ervoor nodig is ed, dat zien anderen wel, als dat voor iemand prima is, geen probleem natuurlijk. Maar dat is een grote vraag voor mijzelf.

Hier trouwens een link gevonden, het is wel Engels, informatie over de opties van een kliniek in Londen geloof ik.

{Edit! Ho! Voordat je klinkt, niet geschikt voor school/werk ed, na een aantal pagina's zijn er foto's van littekens en operatie(s) technieken ed}
http://www.andrology.co.uk/downloads/Pa ... plasty.pdf" target="_blank
Gebruikersavatar
Hannah
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 okt 2013, 19:37
Gender: Vrouw

Re: Operatie geslacht ftm

Bericht door Hannah »

in nederland moet info genoeg zijn, ken zeker 10 jongens met o.p
na vragen bij transman. michel, fabian .O, nick.G , robbin, Carl.B, alex,.
Groetjes Henny.
Gebruikersavatar
Kilian
Berichten: 167
Lid geworden op: 31 okt 2012, 19:02
Gender: Man
Locatie: kapel-avezaath

Re: Operatie geslacht ftm

Bericht door Kilian »

nathan: ik had ergens gelezen/gezien dat iemand de phallo van bil-vet had en sommige ook van hun benen, dan vind ik zelf de littekens niet erg als ik ze daar heb
die littekens op je onder arm zijn inderdaad lelijk. maar laatste dagen heb ik steeds meer last van dysforie down there dus zou dat ook niet eens zo erg vinden (denk ik)
het lastige lijkt me wel dat je er vragen over krijgt en dan met je mond vol tanden komt te staan.
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
biaszu
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 nov 2013, 22:24
Gender: Trans FtM

Re: Operatie geslacht ftm

Bericht door biaszu »

Ik denk dat ik hem wel wil. Ooit. Maar op dit moment ben ik helemaal zat van ziekenhuizen en medische ingrepen. Ja, het is onhandig klooien zonder (Oud en Nieuw bevestigt dat maar weer eens: drukke uitgaansavonden zijn een praktiscch probleem! Ik kan het namelijk ook echt niet meer maken bij de vrouwen binnen te wandelen maar STPs zie ik ook niet zitten... zeker niet op zo'n moment). Nog maar even afwachten, en de ontwikkelingen worden ook steeds beter, dus wat dat aangaat.. in die documentaire van de BBC van vorige zomer of zo zat ook iemand die hem al gehad had en hem showde en dat zag er eigenlijk best heel goed uit. Kun je proberen terug te zoeken, ik weet niet meer welke aflevering, maar staat allemaal wel op internet.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Operatie geslacht ftm

Bericht door Nathan90 »

Kilian, klopt inderdaad dat er nog wel meer mogelijk is qua huid-opties. Maar er staat ook iets in dat verhaal over dat arm daar de voorkeur geniet vanwege de.. eigenschappen van dat stukje huid. Om het zo maar te zeggen. ;)

Maar ik snap de verergering van de dysforie daar. Bij mij schommelt het ook een beetje, maar m'n packer helpt momenteel wel goed. Ook omdat ik 'm nu gewoon dagelijks kan dragen en ermee kan plassen. :)
FAtham
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jan 2013, 10:02
Gender: Trans FtM
Locatie: Rotterdam

Re: Operatie geslacht ftm

Bericht door FAtham »

Bij mij gaat het juist om de uiterlijke schijn, kijk werken zoals "het hoort" gaat dat ding toch nooit doen. Als het er goed uit ziet en ik kan er staand door plassen ben ik tevreden en dan meer voor mezelf dan voor anderen.

Fallo zie ik echt niet zitten en ik ga liever voor meitodio(of hoe je het ook spelt haha) dus qua lengte zit ik dan wel aan de kleine kant maar de risico's bij een fallo zijn mij te groot. Ook heb ik ervaring in persoonlijke kring bij twee mannen waar het zo fout is gegaan dat ze echt zwaar in de put zitten(geen gevoel, afsterving etc.).
En nee dit gebeurde niet zoveel jaren terug(twee jaar geleden). Risico loop je altijd en het is goed niet al te rooskleurig erover te denken.

En dan nog die overduidelijke wegname van huid elders mocht het goed gaan...nee dank u. Ik heb al genoeg littekens van andere operaties. :| We hebben het hier niet over een littekentje maar een weg-geschaafde huid elders. Kan je zo je aders en spieren zien zitten door dat dunne laagje plus dat dat soort littekens wel heel erg "transman" gillen voor degenen die het zien.

Voordeel bij de andere optie is dat er later altijd nog wat mee te doen valt mochten de technieken verbeteren. Ik heb liever de boel plat en afgedicht, liever niets dan en vrouwelijk iets.

Natuurlijk is dit wel iets dat ieder voor zichzelf moet bepalen. ;)
Bas123
Berichten: 129
Lid geworden op: 06 feb 2015, 11:07
Gender: Trans FtM

Re: Operatie geslacht ftm

Bericht door Bas123 »

Fallo operatie zonder plasbuisverlenging heeft minder risico dan Fallo met plasbuisverlenging.
Fallo zonder plasbuisverlenging kan uit bovenbeen.
Met plasbuis is geloof ik uit arm of combi uit arm en bovenbeen.

Ik zal eerder kiezen voor Fallo.
Staand plassen is voor mij niet zo belangrijk.
Dan maar zittend. Zo'n micro penis zal ik persoonlijk niet blij van worden zoals bij meta. Dan heb ik denk ik liever geen operatie.

Fallo zonder plasbuisverlenging lijkt me vele malen beter gezien de risico's als je dit met plasbuisverlenging doet.
Voor Meta- is dit evengoed een extra risico maar minder dan bij Fallo.
Dit is wat ik tot dusver erover gelezen heb.
Bas123
Berichten: 129
Lid geworden op: 06 feb 2015, 11:07
Gender: Trans FtM

Re: Operatie geslacht ftm

Bericht door Bas123 »

Uiteraard hebben operaties risico's.
Maar dat moet je dan weer afwegen tegen als je niets doet,
of het risico als het wel goed gaat.

Je persoonlijk belang. Uiteraard kan je blijven denken van ''mocht ik mijn gevoel verliezen'' wat is het me dan waard?
Mocht de operatie mislukken, wat dan?
Was ik dan niet gelukkiger hoe het was?
Het zijn allemaal vragen die er door je hoofd gaan.

Moeilijke dilemma's welke onomkeerbaar zijn.
Je kan helaas niet overal vooraf een antwoord op krijgen, ieder mens is anders. Geen mens is gelijk.
Gebruikersavatar
BoyInterrupted
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 okt 2014, 16:18
Gender: Man
Locatie: Belgie

Re: Operatie geslacht ftm

Bericht door BoyInterrupted »

Ik twijfel er ook steeds over, hoewel het voor mij nog ver in de toekomst zou liggen. Maar ik heb vandaag een paar (mooie) resultaten gezien op Transbucket en dat maakt dat ik het misschien wel zou overwegen ooit. Tegen die tijd zijn de resultaten misschien nóg beter.
elke
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 feb 2014, 21:59
Gender: Transgender

Re: Operatie geslacht ftm

Bericht door elke »

Nathan90 schreef:Daadwerkelijke uiterlijk van de penis zal mij niet zoveel uitmaken ook, het zijn immers toch redelijk onsmakelijke dingen en ze zijn er in alle soorten, maten, kleuren en vormen. ;)
Ter verdediging van de penis ze zijn niet onsmakelijk want heeeeeeeel erg goed schoon te houden en ze geven vrouwen(en mannen) een hoop genot :)