Deskundige Verklaring voor het GBA van het VU en dergelijk:

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Miazara
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 jul 2013, 19:26
Gender: Trans MtF

Deskundige Verklaring voor het GBA van het VU en dergelijk:

Bericht door Miazara »

http://www.vumc.nl/afdelingen/zorgcentr ... s/7932546/" target="_blank

TL;DR: Verdere informatie over de praktijk word ergens tussen nu en ruim voor 1 juli bekend gemaakt. Het is nu nog niet mogelijk om je aan te melden voor een deskundige verklaring.
Code Sorceress
Gebruikersavatar
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: Deskundige Verklaring voor het GBA van het VU en dergeli

Bericht door Aliss »

Je zal mij maar geloven dat ik deze specifieke vraag in mijn hoofd had toen ik het forum op kwam??? Ongelooflijk! :) Nou goed nieuws, toch? Dank je wel Miazara! :hbeat:
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Deskundige Verklaring voor het GBA van het VU en dergeli

Bericht door jacqueline »

Gisteravond was ik bij de t&T avond in nieuwegein..en Tanja van Hengel was er ook. Ook zij en Alwin mogen straks deskundigeverklaringen afgeven voor de wijziging in het GAB. Dus voor degene die het traject bij Alwin doorlopen hoeven dus niet naar de VU. Tanja heeft dit gisteravond zelf meegedeeld. Goed nieuws toch??
Angel
Berichten: 69
Lid geworden op: 19 jan 2014, 01:38
Gender: Vrouw

Re: Deskundige Verklaring voor het GBA van het VU en dergeli

Bericht door Angel »

lijkt mij wel toch, het is toch te belachelijk voor woorden dat je bij wet verboden wordt je geslacht aan te laten passen voordat je onvruchtbaar bent terwijl diezelfde wet het je verbied je voor je 18de onvruchtbaar te laten maken.

Eindelijk een verstandige keuze van de eerste kamer :)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8026
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Deskundige Verklaring voor het GBA van het VU en dergeli

Bericht door Emma »

jacqueline schreef:Gisteravond was ik bij de t&T avond in nieuwegein..en Tanja van Hengel was er ook. Ook zij en Alwin mogen straks deskundigeverklaringen afgeven voor de wijziging in het GAB. Dus voor degene die het traject bij Alwin doorlopen hoeven dus niet naar de VU. Tanja heeft dit gisteravond zelf meegedeeld. Goed nieuws toch??
Dat zou wel heel geweldig zijn zeg :-)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Deskundige Verklaring voor het GBA van het VU en dergeli

Bericht door Danielle »

Angel schreef:lijkt mij wel toch, het is toch te belachelijk voor woorden dat je bij wet verboden wordt je geslacht aan te laten passen voordat je onvruchtbaar bent terwijl diezelfde wet het je verbied je voor je 18de onvruchtbaar te laten maken.

Eindelijk een verstandige keuze van de eerste kamer :)
Volgens de Wet Geneeskundige BehandelingsOvereenkomst mogen minderjarigen vanaf 16 jaar zelfstandig beslissen over ingrijpende medische behandelingen. Deze wet is ook als uitgangspunt genomen om de leeftijdsgrens voor de juridische geslachtswijziging in de nieuwe transgenderwet. Aangezien 16 ook de leeftijd is waarop je zelf mag beslissen het medische traject in te gaan.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
frencis
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 mar 2013, 09:38
Gender: Transgender

Re: Deskundige Verklaring voor het GBA van het VU en dergeli

Bericht door frencis »

hoi hoi

ik vraag me af of het bij mij ook zo makkelijk gaat het veranderen van je gegevens
ik ben geboren in australie zodoende ligt mijn geboorte akte daar, als ik wil trouwen
moet ik mijn geboorteakte opvragen in australie en deze mag dan weer niet ouder
zijn dan een half jaar voordat je gaat trouwen

nu vraag ik me af of die geboorte akte nodig is voor het veranderen van mijn gba gegevens
ik heb wel de nederlandse nationaliteit

weet iemand toevallig hier iets van, anders vraag ik het 5 feb wel naar in het vu heb dan
mijn 9 maanden gesprek met psychiator

groetjes frencis
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8026
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Deskundige Verklaring voor het GBA van het VU en dergeli

Bericht door Emma »

Is je geboorteakte wel in nederland ingeschreven? Want dan schijnt het geen probleem te zijn. En anders kun je dat als nog doen bij de gemeente Den Haag, zie http://www.denhaag.nl/home/bewoners/lok ... e-akte.htm" target="_blank
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Deskundige Verklaring voor het GBA van het VU en dergeli

Bericht door Anon20180730 »

heb eerder van iemand vernomen dat haar geboorteakte in Indonesië lag, maar deze was aldaar zoekgeraakt. Dat gaf in Nederland nogal problemen en vertragingen bij de naamsverandering. 'K weet op dit moment niet te zeggen hoe het uiteindelijk is afgelopen..
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Deskundige Verklaring voor het GBA van het VU en dergeli

Bericht door Freetouch »

Emma schreef:Is je geboorteakte wel in nederland ingeschreven? Want dan schijnt het geen probleem te zijn. En anders kun je dat als nog doen bij de gemeente Den Haag, zie http://www.denhaag.nl/home/bewoners/lok ... e-akte.htm" target="_blank
Bedankt voor de tip emma.
“good enough”