contact met carrieredame

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Valerie
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2013, 14:40
Gender: Onzeker

contact met carrieredame

Bericht door Valerie »

Hoi allemaal,

ik raak iets verder in mijn transitieproces, wat inhoudt dat ik zo veel vragen heb over mijn carriere?
Momenteel heb ik een bloeiende carriere en die bouwt nog steeds voort...
Ik werk als (medio/top)manager binnen een grote NL organisatie en heb geen idee hoe hiermee om te gaan. Afgezien van het feit dat ik wel enigszins verwacht dat er binnen mijn werk / de organisatie waarvoor ik werk veel ruimte bestaat voor mijn eigen ontplooiing, heb ik geen idee of ik nog altijd mijn zelfverzekerde attitude behouden zal cq. of ik mijn carriere dezelfde input kan blijven geven/ mijn carriere behouden kan (alle behandelingen / operatie etc. vragen zo veel van een mens)...
En afgezien van het feit dat mijn carriere niet het belangrijkste is mijn leven is; het zorgt er wel voor dat ik een gelukkig leven leiden kan zonder geldzorgen en ook mogelijk corrigerende operaties financieren kan etc....
Kortom; klinkt misschien als een luxe probleem voor velen van jullie, maar ik zou zo graag in contact willen komen met een 'man-to-female' transgender die ook een carriere heeft (weten te behouden)....
Alle overige reacties zijn natuurlijk ook van harte welkom.
Ik ben 32jr overigens xx

Kus,
Valérie
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: contact met carrieredame

Bericht door Freetouch »

Hoi Valerie,

Ik heb ook mijn carriere weten te behouden, al is dat niet zonder slag of stoot gegaan...
Voor de bedrijven waarvoor ik werk (Amerikaanse bedrijven) kon mijn afdeling er wel mee overweg maar er kwam heel veel weerstand van het financiële management.
Momenteel is er een enorme spanning doordat enkele van mijn projecten geen budget meer krijgen... maar de a.s. aandeelhoudersvergadering gaat daar verandering in brengen...
Dan word er een anti discriminatie regel ingevoerd tov transseksuelen,
De Algemene directie is echter wel heel blij met mij... Het heeft dus heel wat stof doen opwaaien...
“good enough”
Valerie
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2013, 14:40
Gender: Onzeker

Re: contact met carrieredame

Bericht door Valerie »

Hey!! bedankt voor je snelle reactie zeg!
Hoe lang is het nu geleden dat je binnen het bedrijf als vrouw bent gaan werken? Hoe oud was je toen?
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: contact met carrieredame

Bericht door Freetouch »

Nou, ik ben eigenlijk altijd al vrouwelijker gekleed dan de rest.... (Maar sinds beina een jaar is het ook zo uitgesproken...)
Dus nu weet iedereen dat ik vrouw ben, en dat levert heel wat gesprekstof op... Maar ook heel wat weerstand...
Ik was toen in de dertig...
“good enough”
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: contact met carrieredame

Bericht door Arike »

De meeste transen die bezig zijn met hun carriere zijn wat onzichtbaar op de Nederlandse T-fora. Ze zijn er overigens wel degelijk, ook op dit forum trouwens. Met de zoekfunctie kan je wel wat info daarover vinden. Maar er is in Nederland niet echt een platform voor trans-en-werk gerelateerde vragen (velen zijn ook nogal stealth op hun werk en hebben niet zo de behoefte om daar openlijk over te praten. Wel is er uiteraard "Workplace Pride"; bekend van o.a. de campagne "I can be myself at work", maar dat is vooral generiek LGBT). Je zou ook eens kunnen kijken op internet bij de Association of Transgender Professionals en de gelijknamige facebook groep. Hoewel het meerendeel van de leden daarvan Amerikaans is, komen daar ook genoeg onderwerpen langs die generiek genoeg zijn om toe te passen in een Nederlands bedrijf.

N.B. Die facebook groep is wel openbaar, dus je lidmaatschap daarvan is zichtbaar voor je vrienden, en je posts dus ook je naam zijn volgens mij ook google-baar
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: contact met carrieredame

Bericht door Raisa »

Arike schreef:velen zijn ook nogal stealth op hun werk en hebben niet zo de behoefte om daar openlijk over te praten.
Best wel jammer eigenlijk omdat er dan ook niet zo vlug iets zal veranderen qua acceptatie en discriminatie.
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: contact met carrieredame

Bericht door Freetouch »

Vooral door transen die het op je gemunt hebben omdat ze jalours op je zijn... vandaar dat je je vaak afvraagt, wil ik wel bij dat soort mensen horen?
Dan kies je er voor om maar je transitie alleen te doen....

Ik heb dan vooral medelijden met deze mensen. Want door zo een instelling zie je vaak dat universitair / master geschoolde transen niet verder komen dan de ww of een LBO / MBO functie.
Jammer want je zou elkaar juist heel goed met je carriere kunnen helpen....

X
“good enough”
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3667
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: contact met carrieredame

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb eigenlijk precies dezelfde vragen, hoe dit in de toekomst verder moet. Ik heb al wel wat commentaar gehad over mijn iets te vrouwelijke verschijning, maar hoe dat zich ontwikkeld als ik echt uit de kast kom is nog niet duidelijk.
Irene
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: contact met carrieredame

Bericht door jacqueline »

Ik vraag me eigenlijk af hoe je met je GD om gaat bij zo'n carrière. Hoe kun je een teamplayer zijn als je niet eens jezelf kan zijn? Als je de man moet spelen om je baan te houden? Tenzij je natuurlijk al zonder hormonen super passabel bent en al als vrouw solliciteert. Maar hoeveel mensen kunnen dat ook?
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: contact met carrieredame

Bericht door Freetouch »

Als je altijd al jezelf bent geweest... en ik ben op mijn werk niet anders als thuis.... ik ben altijd al anders geweest,
“good enough”