contact met carrieredame

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 dec 2013, 15:08
Gender: Vrouw

Re: contact met carrieredame

Bericht door Janneke »

Raisa schreef:
Arike schreef:velen zijn ook nogal stealth op hun werk en hebben niet zo de behoefte om daar openlijk over te praten.
Best wel jammer eigenlijk omdat er dan ook niet zo vlug iets zal veranderen qua acceptatie en discriminatie.
Je bent zelf verantwoordelijk voor de mate waarin men jou accepteert. Iemand anders kan daar weinig aan doen. Zodra je merkt dat er iets wordt gezegd wat je niet deert dan ben jij aan zet om tekst en uitleg te geven en laat er geen twijfel over bestaan over wie en wat je bent.
Gebruikersavatar
Hannah
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 okt 2013, 19:37
Gender: Vrouw

Re: contact met carrieredame

Bericht door Hannah »

Hej hej.
Mijn ervaring, je bent zo goed als goud, zolang iedereen van je houd.
De beste. No body is perfect, voor jouw 10 anderen.
Het gaat niet om jou, maar om je kennis, zodra er geen rechte lijn meer is, ga je toch wankel staan.
Dus wees niet verbaast. Tijdens en na transitie komen er andere belangen, die wellicht zwaarder wegen.
Stel je niet teveel voor, veel mensen nemen afstand uit eigen belang.
Thats it.

HO Ho Ho Mery Kristmas.

Succes Henny.
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: contact met carrieredame

Bericht door Anon20180730 »

jacqueline schreef:dan nog rijst mij de vraag: hoe kan je voor je carriere kiezen als je jezelf niet kan zijn? Hoe zorg je dan dat je toch kan functioneren? Want afwijkend gedrag is tegenwoordig al snel een reden om iemand de laan uit te sturen. Heb ik zelf al vaak genoeg meegemaakt, voor mij 10 anderen.
het lijkt mij vooralsnog een trial and error; hele positieve uitzonderingen uiteraard daargelaten. Sommige en met name dan de grote bedrijven (multinationals) hebben tegenwoordig een zogenaamd 'diversity and Inclusion beleid' met een in- en extern netwerk (ook LGBT gericht) http://www.shell.nl/nld/aboutshell/who- ... rsity.html" target="_blank Daar kun je als medewerker en als (top)manager mogelijk op meeliften en zelfs een voorbeeldfunctie zijn. Maar vooralsnog is het een broos evenwicht, zeker als je te maken hebt met lager kader in de organisatie waarbij een 'diversity culture' nog niet helemaal is doorgedrongen. Ik heb de (transitie)stap als HR Manager nooit gemaakt, omdat het ik toch vreesde dat mijn carrière dan snel over zou zijn. Ik heb mijn baantjes in het bedrijfsleven nog lang volgehouden, maar op een gegeven moment was het concentratieverlies te groot. Werk nu als ZZP'er, maar dan vooral als juriste, coach en mediator.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: contact met carrieredame

Bericht door Arike »

Irene schreef:
jacqueline schreef:dan nog rijst mij de vraag: hoe kan je voor je carriere kiezen als je jezelf niet kan zijn? Hoe zorg je dan dat je toch kan functioneren? Want afwijkend gedrag is tegenwoordig al snel een reden om iemand de laan uit te sturen. Heb ik zelf al vaak genoeg meegemaakt, voor mij 10 anderen.
het lijkt mij vooralsnog een trial and error; hele positieve uitzonderingen uiteraard daargelaten. Sommige en met name dan de grote bedrijven (multinationals) hebben tegenwoordig een zogenaamd 'diversity and Inclusion beleid' met een in- en extern netwerk (ook LGBT gericht) http://www.shell.nl/nld/aboutshell/who- ... rsity.html" target="_blank Daar kun je als medewerker en als (top)manager mogelijk op meeliften en zelfs een voorbeeldfunctie zijn. Maar vooralsnog is het een broos evenwicht, zeker als je te maken hebt met lager kader in de organisatie waarbij een 'diversity culture' nog niet helemaal is doorgedrongen. Ik heb de (transitie)stap als HR Manager nooit gemaakt, omdat het ik toch vreesde dat mijn carrière dan snel over zou zijn. Ik heb mijn baantjes in het bedrijfsleven nog lang volgehouden, maar op een gegeven moment was het concentratieverlies te groot. Werk nu als ZZP'er, maar dan vooral als juriste, coach en mediator.
Carriere is toch vooral ook een rollenspel... Dat wil je of dat wil je niet...(en wat maakt een rol meer of minder dan nog uit ;-) ).
Ik vind overigens "carriere" eigenlijk een rotwoord. Ik zie mezelf vooral ook niet als carrieredame.

Omgaan op de werkvloer heb ik gewoon gedaan, met de acceptatie van de kans dat het goed fout kon aflopen...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Valerie
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2013, 14:40
Gender: Onzeker

Re: contact met carrieredame

Bericht door Valerie »

Hoi hoi! bedankt voor al jullie berichten! Ik was er met de kerstdagen niet, dus ik lees ze nu allemaal.

Doet me goed dit allemaal te lezen.
Zelf werk ik 'gelukkig' niet in de commerciële wereld, maar werk ik dus in een hoge managementfunctie in de zorg.
Wat ik vooral opsteek van jullie berichten is: de goede voorbereiding om zo 'de touwtjes in handen te kunnen houden' (zorgen dat je weet welke risico's er zijn/ wie je vijanden zijn/ wie je achterban is en zorgen voor draagvlak).
Waar ik mij de meeste zorgen over maak/ vragen over heb, is de 'real life fase' van 2 jaar als je in transitie gaat. Mijn uiterlijke verschijning zal op een aantal zaken nog moeten worden aangepakt om er vrouwelijker uit te zien en ik wil er niet uit te zien 'als een travo in de trein/ op de werkvloer/ met externe contacten'.
Ik kan mij niet voorstellen dat ik het aan kan om in deze maatschappij zo naar het werk te gaan....?
Ik zal alle zekerheid kwijt zijn. Mijn baardgroei is zichtbaar, ik ben niet kalend maar heb te dun haar om het lang te laten groeien / vrouwelijk model te kunnen knippen etc etc)!
Ik besef mij ook dat 'niet alles veranderd door een operatie'.... maar vanuit het niets als vrouw naar me werk gaan? Misschien ben ik nog niet zo ver of misschien moet ik genoeg sparen zodat ik 2 jaar op vakantie kan naar thailand om vervolgens na 2 jaar en 10 operaties volledig naar eigen wens terug te komen (dream on.... daar zal ik toch meer voor moeten doen dan mijn eigen carriere weten op te bouwen, maar dat is wel wat ik 'zou willen in een ideale situatie')...

1 van mijn vriendinnen (ik ken haar al als kind) is ook mtF en zij is zo veel kwijt geraakt (waaronder ook vrijwel elke baan) en dat terwijl ze er fantastisch en vrouwelijk uitziet. Ik wil niet alles kwijtraken wat ik heb opgebouwd.

Ik sta dus ook open voor een wat persoonlijker contact! Ik wil graag 'een carrieredame' ontmoeten (chat, mogelijk eens samen kopje koffie drinken) om (zoals Arike het ook al aangaf) een guide te krijgen. Wie hier zin in heeft/ wie zich aangesproken voelt; stuur me een priveberichtje.

Fijne dagen en ik zie graag alle nieuwe berichtjes op dit topic tegemoet! X Valerie
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: contact met carrieredame

Bericht door Freetouch »

Een top manager houd het initiatief toch aan zichzelf valerie??? ;)
“good enough”
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: contact met carrieredame

Bericht door Arike »

thegirlinme schreef:Een top manager houd het initiatief toch aan zichzelf valerie??? ;)
Wordt toch eens tijd voor een like button op het forum ;-)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Valerie
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2013, 14:40
Gender: Onzeker

Re: contact met carrieredame

Bericht door Valerie »

hahahaha, daar heb je een punt 'thegirlinme', maar ik ben ondanks manager ook iemand die niet snel graag opdringerig is en kiezen is ook niet me beste kant (ja ook een 'topmanager' heeft zo aandachtspunten ; )
(kiezen is zo waar een regelrechte ramp voor me)
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: contact met carrieredame

Bericht door Arike »

seriously:
transitioning is accepting the risk too loose everything

(Sorry voor de slechte boodschap... Maar ik wil je niet valse hoop geven)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: contact met carrieredame

Bericht door Arike »

Valerie schreef:hahahaha, daar heb je een punt 'thegirlinme', maar ik ben ondanks manager ook iemand die niet snel graag opdringerig is en kiezen is ook niet me beste kant (ja ook een 'topmanager' heeft zo aandachtspunten ; )
(kiezen is zo waar een regelrechte ramp voor me)
Dat doe je dan goed topmanager zijn en toch keuzes maken weten te vermijden ;-)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"