Transseparatisme: Wil de echte transseksueel opstaan?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Transseparatisme: Wil de echte transseksueel opstaan?

Bericht door Freetouch »

Ondertussen heb ik de meest geweldige benamingen gehoord, benamingen die niet eens voorkomen in de dikke van dale!
ik ben onder de indruk van al die scrabble woordjes.
Ik wil er nog een aan toevoegen.. Ik ben trans-anders, een trans-anders is een persoon die jullie allemaal uit je hokjes wil halen en een eenheid wil vormen...
uiteindelijk passen we allemaal in het vakje mensen,...
Ik hou van jullie allemaal... geef elkaar een knuffel, en zeg sorry dat ik je mening niet respecteerde...
want als we beginnen met elkaar te respecteren, dan is dat de basis voor iets moois dat komen gaat...

LYall

XOX Melany
Laatst gewijzigd door Freetouch op 14 jan 2014, 07:07, 1 keer totaal gewijzigd.
“good enough”
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Transseparatisme: Wil de echte transseksueel opstaan?

Bericht door Anon20180730 »

Danielle schreef:Mijn mening in het kort: laat de separatisten ophoepelen. Er zijn fora waar je met die instelling wél welkom bent.
Hoi Danielle, ik begrijp je en toch is deze discussie er mijn inziens niet op gericht om als splijtzwam in dit forum te fungeren. Met "ophoepelen" gebeurt er ook precies niets anders dan separeren. In elk geval niet door mij gewild :) :)
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Transseparatisme: Wil de echte transseksueel opstaan?

Bericht door Ilse »

Melany schreef: ...
uiteindelijk passen we allemaal in het vakje mensen,...
Ik hou van jullie allemaal... geef elkaar een knuffel, en zeg sorry dat ik je mening niet repeteerde...
want als we beginnen met elkaar te respecteren, dan is dat de basis voor iets moois dat komen gaat...

LYall

XOX Melany
Helemaal niets aan toe te voegen, dit zegt eigenlijk alles...... :hug:

Groetjes
mieke
Groetjes,
Ilse
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Transseparatisme: Wil de echte transseksueel opstaan?

Bericht door Freetouch »

Gisteren heb ik iemand onbedoeld pijn gedaan, ik heb daarvoor sorry gezegd want door sommige uitspraken, lijkt het net alsof ik mensen buiten zou sluiten...

Vannacht ben ik daarom opgestaan, opgestaan voor jullie allemaal, Hoewel ik na de 7e week van mijn zwangerschap, voor mijn geboorte al wist dat ik transseksueel ben, ben ik blij dat ik bij de gekleurde groep van transgenders behoor! Het enige hokje waar ik in pas, een hokje waar mensen van alle leeftijden en alle typen transgender in horen. Ik ben Transgender, net zoals jullie allemaal! Ja ik ben ook transseksueel, transanders of hoe dat dan ook heet. Maar vooral ben ik net zoals EVA er voor jullie, en zal er voor jullie allemaal zijn! Ik zal voor jullie strijden, wellicht zonder dat je het weet. Niet voor transseksuelen alleen. Nee voor elke transgender die een gender identiteitsprobleem heeft. Ik hou van jullie en zal er altijd voor jullie zijn!

Liefs Melany XXX
“good enough”
Gebruikersavatar
Jacky
Berichten: 218
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:34
Gender: Transgender

Re: Transseparatisme: Wil de echte transseksueel opstaan?

Bericht door Jacky »

Het heeft niets met @Melany's laatste te maken, maar ik zat daardoor vanochtend wel even terug in mijn tijd....
Eind jaren 60 was ik een tiener in een Brabants dorpje waar sommige mannen zich uitdosten als vrouwen tijdens het Carnaval elk jaar, een vrijbrief om mee te doen als jochie en dat voelde goed...
Zoals ik in andere draadjes al 'ns heb verteld begon ik als jonge twintiger met een muzikanten-bestaan,
met Bowie en de andere glamrockers als role-model, op het podium dus nooit een probleem, maar...in het dagelijkse leven wel...de opmerkingen en het staren overal.
Maar goed, als je jong bent en een arrogant eikeltje zoals ik toen, heb je daar 'schijt' aan;
het was ook het hippietijdperk en de hippies omarmde 'types' zoals ik....

Kortom.... was ik toen als jongeling al genoeg transsexueel om mezelf transsexueel te voelen?
Geen idee, het woord kende ik toen niet eens...het begrip transgender bestond niet eens.....
mijn dysforie-gevoel begon pas veel later, vele tientallen jaren later een vraagstuk te worden...
Zou ik mezelf toen in die jaren '70 met mijn kennis van nu een transsexueel genoemd hebben?
Waarschijnlijk wel...
Heb ik te lang getwijfeld?
Zeker...
En dus niet in de laatste plaats omdat mijn dysforie-gevoelens niet allesoverheersend waren in mijn jonge jaren.

Het is fantastisch om in deze tijd jong te zijn met gender-dysforie, dat te weten en te snappen...
een tijd waarin er op TV/media/samenleving aandacht is voor dysforie, en er Transgender-organisaties zijn waar iedereen met dysforie kan aankloppen.
Tegenwerking/onbegrip en moeilijkheden zullen waarschijnlijk van alle tijden blijken te zijn...ooit.
Two Spirit
Ooit hadden LHBTérs binnen de indiaanstammen van Noord-Amerika een speciale status als bemiddelaar en medicijnman/vrouw, ze werden Two Spirit genoemd.
400 jaar later zijn er weer tientallen Two Spirit groeperingen in de USA.
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Transseparatisme: Wil de echte transseksueel opstaan?

Bericht door Eveliene »

"Wil de echte transseksueel opstaan?" Allemachtig zeg, een toppic ls dit had ik niet op T-Nederland verwacht maar eerder op isis.

Voor mezelf kan ik alleen zeggen dat ik naar mijn srs toe leef, ik wil niks anders dan dat en droom ook over niks anders dan mijn zwaar verlangde srs. Transseksueel ?? Ikke niet hoor, ik ben gewoon een vrouw die in het verkeerde lichaam is geboren en daar steeds moeilijker mee overweg kan. Ik wil dat voor een deel recht gezet hebben want 100% zal nooit kunnen. Geen baarmoeder met eierstokken voor mij, geen leuke vrouwelijke stem, geen mooi eigen lang haar. Wat ik wel heb naast mijn borsten en heupen is wat in mijn hoofd zit en dat is liefde en respect voor iedereen.

Het woord transgender zien als vuilnisbakken term? Ehh ja ik kan me daar wel wat bij indenken want er valt teveel onder die term. Ook ik prefereer transvrouwen en transmannen en daarnaast gebruik ik dan de term transgender voor iedereen die geen srs prefereert. Echter wat ik hier voel en waar ik het absoluut niet mee eens kan zijn is het idee dat transgenders volgens mijn visie van de term daarom er niet bij zouden horen. Te gek voor woorden want we zijn allemaal niet alleen mensen met gevoel maar we hebben toch ook onze vrouwelijkheid gemeen en die vrouwelijkheid hoeft toch niet persé tussen de benen te horen zitten. Kom op er is meer dan een srs ook al verlang ik heel erg hevig naar de mijne.
Omdat mijn vriendin Sandy en ik hevig naar die srs verlangen kunnen we toch geen mensen buiten gaan sluiten omdat die er iets anders tegenaan kijken of in een andere situatie zitten die dat niet toestaat. Kijkend naar mezelf heeft mij dat veel te veel gekost en ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die die offers niet willen brengen en ik kan dan ook niets anders dan respect voor die mensen hebben.

Kom op geniet van het leven en vrouw zijn in welke vorm dan ook en doe dat het liefst samen want we leven al in een piepklein wereldje. :hug2:
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Transseparatisme: Wil de echte transseksueel opstaan?

Bericht door Fay »

Het is zon verdomd zinloze (ego)?discussie - wie is wat en hoe echt - dat ik niet eens begrijp of wil begrijpen waarom het zo uit de hand is gelopen

Fay
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Transseparatisme: Wil de echte transseksueel opstaan?

Bericht door Barbarella »

Uh nou Fay, insluiting en uitsluiting, groepsvorming en groepsidentiteit zijn allemaal zaken die meespelen in deze discussie. Daar leren we weinig over. niet via de media en niet via het onderwijs. Dat blijft dus tamelijk onbewust en dus ook onbeheerst.

Verder hebben we als T'figuur allemaal in het dagelijks leven te maken met insluiting, uitsluiting, groepsvorming en groepsidentiteit. En vaak gaan daar een hoop emoties bij gepaard.

Best wel een heftige cocktail dus.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Transseparatisme: Wil de echte transseksueel opstaan?

Bericht door diederique »

Ik ben de weg kwijt.

Nu al 11 pagina's leidt dit item tot verdieping op verdieping; stapelen onbegrip en stevig standpunten zich op elkaar. Ik weet niet of, gezien de discussie in het thema "Scheiding der Geesten", we nog wel op de goede weg zijn. Als intellectuele verdieping misschien wel, procesmatig helaas (misschien alleen mijn conclusie) niet.
Wat mij betreft gaa(r)t het thema een tijd in de ijskast; een time-out tot het stof weer wat neer is gedaald. Ik merk dat de grenzen tussen "persoonlijk" geraakt zijn en "een goed" gesprek vervaagt zijn.

Mij lijkt een TIME-OUT gewenst. Er stapelen zich teveel (althans voor mij) misverstanden en miscommunicaties op met als gevolg dat teveel voorbij gegaan wordt aan de kern van de zaak.
Het lijkt alsof het onderwerp zich zelf bezig is te realiseren. Separatisme in plaats van differentiatie onder dezelfde paraplu :hug2:
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Transseparatisme: Wil de echte transseksueel opstaan?

Bericht door Claire »

Ik snap er al ook al een tijdje helemaal niets meer van.
Wees toch lief voor elkaar.
En geef wat vaker een knuffel :hug: :hug2: :hug:

ps En iedereen kan wel wat roepen maar het antwoord is altijd 42 :roll:
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2: