Transseparatisme: Wil de echte transseksueel opstaan?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Transseparatisme: Wil de echte transseksueel opstaan?

Bericht door Anon20180730 »

tsja
Laatst gewijzigd door Anon20180730 op 07 jan 2014, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Transseparatisme: Wil de echte transseksueel opstaan?

Bericht door Anon20180730 »

Lise schreef: en ten slotte, ik lees hier nog niet zo lang mee, maar vond deze thread erg interessant. het is me alleen ergens langzaam ontgaan waar nou precies het probleem ligt. uiteindelijk dwingt niemand je toch je onder een bepaalde paraplu te voegen als je dat zelf persoonlijk niet wil?
het probleem ligt m.i. meer bij ons zelf en de angst dat de srs straks niet meer vergoed wordt. Het publiek begint net aan alles wat crossgender is te wennen onder de naam Transgender. Laat dat dan toch zo.. want de anti leus "onder de travestieten geen elite" wordt door het publiek niet gesnapt :hug2:
Laatst gewijzigd door Anon20180730 op 07 jan 2014, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Transseparatisme: Wil de echte transseksueel opstaan?

Bericht door Raisa »

Lise schreef:en ten slotte, ik lees hier nog niet zo lang mee, maar vond deze thread erg interessant. het is me alleen ergens langzaam ontgaan waar nou precies het probleem ligt. uiteindelijk dwingt niemand je toch je onder een bepaalde paraplu te voegen als je dat zelf persoonlijk niet wil?
Wat mijn inziens ook een probleem is dat er door separatisme een soort rangorde ontstaat: mensen denken voor anderen te bepalen of ze wel echt vrouw of man zijn of niet. Transseparatisme gaat maar al te vaak hand in hand met 'trannier than thou' attitudes.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Transseparatisme: Wil de echte transseksueel opstaan?

Bericht door Eva »

Daar sluit ik me bij aan, Raisa.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Transseparatisme: Wil de echte transseksueel opstaan?

Bericht door Barbarella »

EDIT : Ik heb dit bericht verstuurd zonder te lezen wat anderen die in de tussentijd hebben gereageerd hebbeb geschreven
Laura schreef:Ik steun Aafke volledig! Ze is helemaal niet zwart-wit!
Aafke zegt niet aleen dat er alleen mannen en vrouwen zijn zijn maar ze stelt ook nog eens dat deze geslachten tegengesteld zijn. Man en vrouw zijn niet tegengesteld maar aanvullend naar elkaar. Aangezien zwart en wit tegengesteld zijn en aafke een derde mogenlijkheid namenlijk grijs uitsluit is Aafke wel zwart wit.
Laura schreef: Ze benoemt de zaken en vloekt in de transgenderkerk die bol staat van dogmata die je niet ter discussie mag stellen.
Als je even naar boven scrollt dan kun je de volgende tekst lezen:,"T-Nederland, Het forum voor transgenders."

Ook al zijn de meesten hier transsexueel, het forum is opgezet voor transgenders, dat is dus die hele paraplu waar jij niet bij wil horen. Dat er sterke aanwijzingen zijn dat er meer dan een geslacht is en dat je dat bij hoog en bij laag ontkent is dogmatisch. Het is ook erg opvallend hoe de mensen die een sterke tweedeling verdedigen telkens niet de argumenten van diegene die voor een bredere verdeling zijn kunnen weerleggen.
Laura schreef: De politiek correcte waanzin heeft ook de transgendermiddens bereikt.
Er zijn een hoop mensen in de cis wereld die medische behandeling van transsexuelen als politiek correcte waanzin zullen omschrijven. En waarom zouden ze er open voor staan. Het is te danken aan de acceptatie door cis mensen dat er hulp voor is. Zeggen dat er alleen mannen en vrouwen bestaan ligt verdomd dicht tegen tegen zeggen dat iedereen van het geslacht is waarin die geboren is.
Laura schreef: Vele transvrouwen voelen zich nu eenmaal slecht onder transgenderparaplu omdat ze nooit gehoord worden en omdat ze in de grote transgenderpool een kleine minderheid vormen.
Hier gooi je dus al alle transmannen onder die paraplu vandaan en vervolgens beweer je dat transvrouwen niet gehoord worden. Er is voor transsexuelen tenminste nog medische bijstand, al het andere dat onder die paraplu valt zoekt het maar uit en dat is jammer. Er is voor transsexuelen veel meer media aandacht waardoor ze uit de taboo sfeer komen , voor de rest van de groep is dat er nauwelijks. Dus waar heb je het over?
Laura schreef:Wij hebben totaal andere noden dan de deeltijdse vrouwen, genderqueers, travestieten and ladyboys maar hier wordt geen rekening mee gehouden. Ik wil gewoon als vrouw leven, liefst 'stealth', dwz ik schakel mezelf in in het binaire gendersysteem. Ik wil geen deeltijdse vrouw zijn, maar voltijds!
De nood die ons bindt, is een maatschappij waar je open kunt zijn over wie je bent en waarin veiligheid en gelijkheid gegarandeerd worden. Ik denk dat het wel verstandig is hier samen voor op te komen. Dat jij voltijds wilt leven in je doelgeslacht is je goed recht maar de mensen die je opnoemt houden je daar niet in tegen. Een strikt binair gendersysteem zal transseueelen wel uitsluiten en dat zou je dus wel tegen houden.

Laura schreef:Ik geloof ook dat diegenen die zich niet in het binaire gendersysteem kunnen vinden, gewoon niet kunnen kiezen. Het zijn eeuwige twijfelaars maar hiervoor hoeft de maatschappelijke ordening toch niet helemaal omgegooid worden.
Wie ben jij om voor een ander te spreken? Wie ben jij om een denigrerende aanduiding als "eeuwige twijfelaar" te gebruiken? En wat is het verschil tussen zeggen dat iemand niet kan kiezen en dat transsexualiteit niet bestaat? Naar mijn idee is het alletwee even wreed.
De maatswchappelijke ordening bestaat alleen in jou belevingswereld, de werkelijkheid is niet gebonden aan jou voorstellingsvermogen. De rechten die jij als trans hebt, hebben ook de maatschappij veranderd dus leef er maar mee.
Laura schreef:Ik vind het ook ontzettend leuk om overal die 'V' te kunnen aanduiden op allerlei formulieren, ik vind het leuk om als 'mevrouw' aangesproken te worden.
De meeste cis vrouwen die ik ken vinden dat helemaal niet leuk maar eerder gewoon.

Laura schreef:Laten we daarom scheiden! Zodat iedereen haar eigen belangen kan verdedigen. Personen zoals transgenderisten, genderqueers,travestieten en ladyboys verschillen zodanig met ons dat zij ons onmogelijk kunnen vertegenwoordigen, noch verdedigen. Het idee om met hen als 1 groep samen te zitten, om samen onze niet-gelijklopende belangen te verdedigen is je reinste waanzin. Dat de verlangens van transvrouwen/ transseksuele vrouwen hierbij totaal genegeerd worden omdat ze niet passen in de dogmata van de transgender (zoals tegen het binaire gendersysteem zijn) bevestigt de drang naar transseparatisme!
En wederom heb je het niet meer over transsexuelen maar alleen over transsexuele vrouwen. De transgenderist die misschien om medische redenen geen lichamelijke transformatie kan ondergaan ontneem je het recht om de gewenste geslachts aanduiding in het paspooort te krijgen. De verschillen die volgens jou zo enorm zijn heb nergens kunnen benoemen. En het ergste is dat je een "wij"van rechthebbende en een "zij"van rechtelozen de wereld in helpt.

Ik ben wel een transsexeel maar ik wil mij niet door iemand als jou vertegenwoordigen.

Barbarella
Laatst gewijzigd door Barbarella op 07 jan 2014, 20:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Transseparatisme: Wil de echte transseksueel opstaan?

Bericht door Eva »

Aan mijn vorige bijdrage wil ik toevoegen dat het iedereen vrij staat een nieuwe beweging, afscheidingsbeweging, forum of wat dan ook, in het leven te roepen. Niemand is verplicht hier onder de door sommigen verfoeide transgenderparaplu aanwezig te blijven.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Transseparatisme: Wil de echte transseksueel opstaan?

Bericht door Eva »

@ Laura
Gezien je pertinente stellingname zou ik je graag een persoonlijke vraag stellen, als je dat niet erg vindt.
Je beschouwt, naar ik mag vermoeden, je 10-daagse RLE die je vorig jaar noemde, als historie en leeft en werkt nu voltijds als vrouw? Gewoon nieuwsgierigheid hoor; je bent niet verplicht tot antwoorden.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Transseparatisme: Wil de echte transseksueel opstaan?

Bericht door Venka »

Barbarella schreef:
Laura schreef:Ik steun Aafke volledig! Ze is helemaal niet zwart-wit!
Aafke zegt niet aleen dat er alleen mannen en vrouwen zijn zijn maar ze stelt ook nog eens dat deze geslachten tegengesteld zijn. Man en vrouw zijn niet tegengesteld maar aanvullend naar elkaar. Aangezien zwart en wit tegengesteld zijn en aafke een derde mogenlijkheid namenlijk grijs uitsluit is Aafke wel zwart wit.
Sorry Barbarella maar als je iets uit mijn naam wil schrijven dan heb ik wel graag dat je mijn woorden juist interpreteert.Ik stel niet dat mannen en vrouwen tegenovergesteld zijn integendeel zelfs en ik heb dat ook nooit geschreven.Ik heb er een hekel aan als mij woorden of gedachten in de mond worden gelegd.

Voor de duidelijkheid nog een keer hoe ik het zie.Voor mij bestaat er enkel man of vrouw en er doet er niet toe hoe je geboren bent.Voor mij is er geen 3e geslacht want dat bestaat simpel weg niet.Mensen die dat wel stellen die kunnen net zo goed in Doornroosje of zo gaan geloven want dat komt op hetzelfde neer.Mensen die zeggen ik ben/voel mij androgyn die zijn in mijn ogen zoekende naar hun mannelijkheid of vrouwelijkheid en is dus geen 3e geslacht maar meer een tussen vorm tussen man/vrouw en de een doet er langer over dan de ander om zijn/haar identiteit te vinden.

Ik ben niet zwart/wit en voor mij is er zeker een grijs gebied alleen vind ik dat er te veel naampjes word gegeven aan dat grijze gebied en ik ben niet zo tolerant om met al die vormen in genderland mee te gaan.Als iemand zegt ik voel mij een aap,prima maar kom niet aanzetten met die onzin bij mij want je blijft voor mij een man of vrouw.Voor mij is deze discussie ten einde,ik geloof dat ik dat al eerder heb gezegd,maar spreek iemand over mijn woorden dan wel graag zoals ik ze heb geschreven en niet zoals jullie ze interpreteren want daar kan ik heel slecht tegen.

En transseparatisme is heel wat anders dan de term trannier than thou (of hoe je het ook schrijft) transseperatisme is meer dat een transvrouw/man niet onder de gender paraplu wil zijn en dat wij in wezen heel wat anders zijn dan een travestiet,transgenderist en ga maar door.Dat trannier gedoe is veel meer dat mensen vinden dat zij veel meer vrouw/transseksueel zijn dan iemand anders om welke reden dan ook en is complete waanzin en onzin omdat je als je daar aan mee doet je een oordeel velt over iemand anders ten opzichte van jouw.
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Transseparatisme: Wil de echte transseksueel opstaan?

Bericht door Raisa »

Aafke schreef:En transseparatisme is heel wat anders dan de term trannier than thou (of hoe je het ook schrijft) transseperatisme is meer dat een transvrouw/man niet onder de gender paraplu wil zijn en dat wij in wezen heel wat anders zijn dan een travestiet,transgenderist en ga maar door.Dat trannier gedoe is veel meer dat mensen vinden dat zij veel meer vrouw/transseksueel zijn dan iemand anders om welke reden dan ook en is complete waanzin en onzin omdat je als je daar aan mee doet je een oordeel velt over iemand anders ten opzichte van jouw.
Helaas gaan ze toch vaak hand in hand zoals Laura eerder al demonstreerde. Ze vond bijvoorbeeld dat mensen die om welke reden dan ook geen SRS ondergaan geen man of vrouw zijn maar transgenderisten en twijfelaars waarvan ze zich wilt afscheiden.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Transseparatisme: Wil de echte transseksueel opstaan?

Bericht door Venka »

Raisa schreef:
Aafke schreef:En transseparatisme is heel wat anders dan de term trannier than thou (of hoe je het ook schrijft) transseperatisme is meer dat een transvrouw/man niet onder de gender paraplu wil zijn en dat wij in wezen heel wat anders zijn dan een travestiet,transgenderist en ga maar door.Dat trannier gedoe is veel meer dat mensen vinden dat zij veel meer vrouw/transseksueel zijn dan iemand anders om welke reden dan ook en is complete waanzin en onzin omdat je als je daar aan mee doet je een oordeel velt over iemand anders ten opzichte van jouw.
Helaas gaan ze toch vaak hand in hand zoals Laura eerder al demonstreerde. Ze vond bijvoorbeeld dat mensen die om welke reden dan ook geen SRS ondergaan geen man of vrouw zijn maar transgenderisten en twijfelaars waarvan ze zich wilt afscheiden.
Daar ben ik het mee eens maar dat is de interpretatie van een individu zelf maar de termen zijn in wezen 2 verschillende statements.Als iemand stelt dat hij/zij geen SRS wil/kan ondergaan en je bent dan niet vrouw/man genoeg voor iemand betekent dat zij in je slipje kijken en dan bepalen wat je bent en dat is complete waanzin want wat in je onderbroek zit bepaalt niet of je man of vrouw bent maar je identiteit.Dat zou nu (zonder SRS) betekenen dat ik ook een transgenderist ben en geen vrouw terwijl ik mij identificeer als vrouw.