M/V Sollicitatie

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: M/V Sollicitatie

Bericht door Arike »

Veronica schreef:
Emma schreef:Niet zomaar geloven. Een CV is helaas bijna per definitie bij elkaar gelogen. Natuurlijk moet je bij de sollicitatie niet liegen maar het is geen officieel document of zo. Zoals je het deed lijkt me prima. Solliciteren als je oude ik is net zo goed de waarheid verdraaien.
Daar ben ik met je eens maar deze informatie heb ik van een advocaat, je mag over je motivatie en mogelijkgeden liegen maar niet over je persoonlijke gegevens zoals je naam, achternaam of geslacht.

En hier is het probleem, voor jouw of mij is de geslacht vrouw geen leugen, voor hun wel omdat je op papier een man bent.
Advocaten ook nooit zomaar geloven...

Ik heb overigens ook wel cv's gebruikt zonder geslacht erop...

Denk ook maar eens na over de betekenis van geslacht op je cv. In beginsel mag discriminatie naar geslacht niet in sollicitatieprocedures...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: M/V Sollicitatie

Bericht door Emma »

Veronica schreef:En hier is het probleem, voor jouw of mij is de geslacht vrouw geen leugen, voor hun wel omdat je op papier een man bent.
Dat is maar hoe je het bekijkt. Als ik als man zou solliciteren zou dat net zo'n leugen zijn, iets wat ik niet waar kan maken, zoals Diederique al zegt. Zolang uiteindelijk het arbeidscontract maar klopt met de persoon die je op papier bent, is er weinig liegen aan...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: M/V Sollicitatie

Bericht door Arike »

Emma schreef:
Veronica schreef:En hier is het probleem, voor jouw of mij is de geslacht vrouw geen leugen, voor hun wel omdat je op papier een man bent.
Dat is maar hoe je het bekijkt. Als ik als man zou solliciteren zou dat net zo'n leugen zijn, iets wat ik niet waar kan maken, zoals Diederique al zegt. Zolang uiteindelijk het arbeidscontract maar klopt met de persoon die je op papier bent, is er weinig liegen aan...
Idd
Als je een M vermeldt op cv en de werkgever krijgt een vrouw op gesprek, dan is die ookk niet blij

Vermijdt dan liever geslacht op je cv, vermeldt dan alleen je officiele voorletters , en je zelfgekozen roepnaam, dan lieg je niet.

Wel tijdig ter sprake in de gesprekken om gedoe bij het tekenen te minimalseren
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
frencis
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 mar 2013, 09:38
Gender: Transgender

Re: M/V Sollicitatie

Bericht door frencis »

Melany schreef:Wat is een gender ID???
hoi hoi

als ik me niet vergis is dat het papier dat je krijgt (als je de real life fase in gaat)
van het vu (in mijn geval) dat je naast je paspoort kunt geven dat je in behandeling
bent, voor je genderdysforie en dat je je eigen niet in de geslachtsrol presenteert
die op het paspoort staat maar dat je je eigen in de geslachtsrol presenteert die je
behoort te hebben op grond van je genderdysforie

ik hoop dat het een beetje duidelijk is

groetjes

Frencis
Gebruikersavatar
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: M/V Sollicitatie

Bericht door Aliss »

ElkeBxl schreef:[Als je wil stuur ik het je eens zodat je voorbeeld hebt.
Ik zou het op prijs stellen als je dat zou willen doen. [email protected]. Dank je wel!

Aliss :hbeat:
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: M/V Sollicitatie

Bericht door diederique »

Melany schreef:Wat is een gender ID???
Een document, kost bijna niets, zonder enige geldigheidswaarde dat er officieel uitziet en dat met pasfoto, naam en BSN zegt dat de persoon op dit ID in de praktijk kenmerken kan hebben van het andere geslacht. Tot in Turkije, Maleisie, Thailand, Quatar, Belgie en Nederland leverde me dit het afgelopen jaar, soms met knipoog of glimlach, telkens weer een warm welkom op ...mevrouw.
Uitgevende instantie: Transvisie

Het loopt dus vooruit op de VU brief. Ziet er ook wat officiëler uit door de geplastificeerde pasfoto/naam/BSN.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: M/V Sollicitatie

Bericht door Aliss »

Arike schreef:
Emma schreef:
Veronica schreef:En hier is het probleem, voor jouw of mij is de geslacht vrouw geen leugen, voor hun wel omdat je op papier een man bent.
Dat is maar hoe je het bekijkt. Als ik als man zou solliciteren zou dat net zo'n leugen zijn, iets wat ik niet waar kan maken, zoals Diederique al zegt. Zolang uiteindelijk het arbeidscontract maar klopt met de persoon die je op papier bent, is er weinig liegen aan...
Idd
Als je een M vermeldt op cv en de werkgever krijgt een vrouw op gesprek, dan is die ookk niet blij

Vermijdt dan liever geslacht op je cv, vermeldt dan alleen je officiele voorletters , en je zelfgekozen roepnaam, dan lieg je niet.

Wel tijdig ter sprake in de gesprekken om gedoe bij het tekenen te minimalseren
En ik was al bijna vergeten dat ik geen geslachtsvermelding op mijn CVtje heb. Wat is het toch fijn om dat niet hoeven te doen, hé? Ik Amerika als je een cv met een pasfoto (digitaal) opstuurt, mag het bedrijf jou cv direct weigeren, omdat ze geen aansprakelijkheid willen nemen in geval dat ze jou niet aannemen, maar dan wel voor andere reden dan je uiterlijk. Er zijn veel rechtzaken geweest waar bedrijven waren aangeklaagd door sollicitanten dat ze geweigerd waren op basis van hun uiterlijk, en bedrijven konden het tegendeel niet bewijzen. Vandaar.

Aliss :hbeat:
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: M/V Sollicitatie

Bericht door Emma »

Aliss schreef:En ik was al bijna vergeten dat ik geen geslachtsvermelding op mijn CVtje heb.
Heb jij eigenlijk nog last van dat ontbrekende a-tje achter je achternaam? Mij valt het op maar ik kan me ook wel weer voorstellen dat de meeste mensen hier daar helemaal niet bij stilstaan.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: M/V Sollicitatie

Bericht door Veronica »

Emma schreef:
Veronica schreef:En hier is het probleem, voor jouw of mij is de geslacht vrouw geen leugen, voor hun wel omdat je op papier een man bent.
Dat is maar hoe je het bekijkt. Als ik als man zou solliciteren zou dat net zo'n leugen zijn, iets wat ik niet waar kan maken, zoals Diederique al zegt. Zolang uiteindelijk het arbeidscontract maar klopt met de persoon die je op papier bent, is er weinig liegen aan...
Wat ik bedoelde is eigenlijk meer wat Arike al zei, je zet een M maar dan zien ze een vrouw of andersom.

Tegelijk heeft Arike een hele nette oplossing gegeven :)
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: M/V Sollicitatie

Bericht door Venka »

Veronica schreef:Gewoon als jezelf gaan, echter zou ik een CV wel naar waarheid invullen dus een M (helaas) erbij zetten en als het op een gesprek neerkomt de verhaal uitleggen.
Nou als je al als vrouw leeft dan zou ik gewoon een V en je meisjes naam opgeven,uitleggen moet je toch zolang de nieuwe wet niet actief is en of nog geen deskundige verklaring hebt.Leef je part time als vrouw/man dan toch maar naar je geboorte geslacht kijken.