Scheiding der geesten

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6822
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Scheiding der geesten

Bericht door Eva »

Ik overweeg afscheid te nemen van dit forum. Het begrip Transseparatisme heeft me erg aangegrepen. Ik was bij de start van dit forum betrokken en mijn bedoeling was dat het breed van opzet zou moeten zijn. Van de mede-oprichters heb ik geen andere mening(en) vernomen. Een plek voor mensen die aarzelen, voor post-ops en iedereen die daar tussenin zit. Een plek om elkaar bij te staan, zogezegd.
De term transgender is geëvolueerd, dat is me niet ontgaan. Dit forum is nog steeds ook bereikbaar onder die naam. De term was de afgelopen jaren voor velen een verzamelnaam, een parapluterm als je wilt. Ik zag daar geen kwaad in, maar er blijkt ook een groep T-mensen te bestaan die bij voorkeur niet geassocieerd worden met bepaalde mensen. Travestieten, transgenderisten en andere deeltijdvrouwen zijn van een ander slag, menen zij. Gemakshalve word ik bij die groep ingedeeld, ondermeer door iemand die ooit 10 dagen aaneengesloten RLE heeft gedaan. Zij (en anderen) oordelen dat ik een deeltijdvrouw ben en onder de (kennelijk verachtelijke) groep transgenders val.
Nou zou je zeggen 'ga dan lekker naar een forum waar je je meer thuis voelt' , maar nee, daar schijnt de sfeer niet altijd naar wens te zijn. Nou, zou ik zeggen, doe DAAR dan wat aan en houd je (in mijn beleving) discriminerende mening lekker voor je, althans, spui het niet op dit forum.
Het aantal separatisten op dit forum lijkt echter toe te nemen en ik hoor daar niet bij. Om heel eerlijk te zijn zou ik er ook niet bij willen horen, zelfs indien ik medisch aan hun toelatingseisen zou kunnen voldoen.
Ik wil de separatisten verzoeken hun vaak denigrerende teksten voor zich te houden of hiervoor een separaat forum in het leven te roepen. Misschien is dat denigrerende niet zo bedoeld, maar zo wordt het door een aantal mensen (waaronder ik) wel ervaren.

op persoonlijke titel,
Eva van Engelenhoven
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Barbarella »

Hoi Eva

Ik zou het erg jammer vinden als je zou vertrekken.

Ook ik heb mijn erg gestoord aan de seperatisten. dat weet je.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Fay »

I agree, en ik begrijp je beweegredenen, maar als medeoprichter zou je niet degene moeten zijn die gaat/wil vertrekken door toedoen van anderen

my 2 cents

Fay
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Arike »

Hele dikke knuf, Eva!
Ik ben blij dat ik je snel weer in de oogjes kan kijken!!
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6822
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Eva »

@ Fay: Als de basisgedachte op een forum ingrijpend verandert en je je daarmee niet kunt conformeren moet je daar conclusies uit trekken.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Anon20180730 »

oei (lieve) Eva, dat zou ik wel zéér betreuren. Je standpunt is overigens voor mij wel helder en prijzenswaardig. Ik voel me op dit moment ook geraakt. Ik geloof echter niet dat bijdragen aan die '' T-separatisme discussie ooit bedoelingen hebben gehad in een vertrek van dit mooie forum door wie dan ook.. :fpalm: Hopelijk helpt dat laatste in je besluit :hbeat:
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Raisa »

Ik weet nu niet of ik het een verstandig besluit kan noemen om je door onenigheid met een of enkele personen als enige actieve mod terug te trekken en het forum aan de wolven over te laten.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Arike »

Svp (impliciete) kritiek op het moderatieteam op andere wijze kenbaar maken dan via dit topic
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6822
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Eva »

Ik bestrijd met klem dat ik de enige actieve moderator zou zijn. Terug on topic.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Scheiding der geesten

Bericht door jacqueline »

er zijn inderdaad mensen die dit hele onderwerp flink uit zijn verband hebben gerukt. Het is een feit dat transseksuelen nou eenmaal andere gevoelens hebben dan travestieten. Doordat het gewone klootjesvolk ons daarmee over een kam scheren en ons daardoor in een negatief daglicht stellen krijg je dat transen zich gaan afzetten tegen travestieten. Kunnen die travestieten daar iets aan doen? Nee! Maar het zal, altijd wel een strijd blijven tussen die 2 groepen. Ik heb me in deze strijd nooit willen mengen, maar ik begrijp nu wel waarom het op Issis zo streng is. Als we dit forum in de lucht willen houden dan zullen er echt regels moeten komen die ervoor zorgt dat die twee groepen elkaar respecteren. Ik hoop persoonlijk dat Eva wel blijft. Ze is tenslotte mede-oprichtster van dit forum.