Scheiding der geesten

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Scheiding der geesten

Bericht door jacqueline »

wat mij betreft zijn ze bij mij ook welkom, daar gaat het hier niet over. Ik heb mijzelf ook nooit afgezet tegenover travestieten. Maar je kan iemand die zich volledig vrouw voelt en daarnaar leeft niet een travestiet gaan noemen. Dat is hetzelfde als je een gewone man homo zou noemen......dat pikt die ook niet ook al is zo iemand helemaal niet homofoob.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Fay »

Laat het even bezinken Eva, je zal het allicht al goed overdacht hebben maar mijn gevoel is, het is niet kies als degene die het forum mede heeft opgezet met een bepaalde visie , vindt dat zij moet vertrekken omdat die visie wordt verstoord door de een aantal bezoekers, een geforceerde keuze imo

Ik hoop dat je nog een mogelijkheid ziet het forum te herstellen in de glorie die je voor ogen hebt, zoals je leest zijn er genoeg mensen, mezelf incluis, die daar aan mee willen werken en dat lijkt mij ook de bedoeling, samen maak je een forum tot wat het is

Fay
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Anon20180730 »

jacqueline schreef: Dat is hetzelfde als je een gewone man homo zou noemen......dat pikt die ook niet ook al is zo iemand helemaal niet homofoob.
inderdaad wel wat ongelukkig uitgedrukt. "Een homo is een gewone man"
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Scheiding der geesten

Bericht door diederique »

Tja, wie de schoen past trekke hem aan. Eva wat mij betreft hoef jij die schoen niet te gaan passen. Ik bewonder jou, de moderatoren en dit forum om haar/zijn diversiteit en genoegzame sfeer. Het item dat de druppels en de emmer heeft geleverd heeft mij (volgens mij ben ik na een reactie afgehaakt) geen prettig gevoel gegeven, me de weg laten kwijt raken. Ik zou het heel verdrietig en jammer vinden als jij je conclusie handhaaft de pij in de bomen te willen hangen.
Transgender is een paraplu begrip. Al staat het voor een diversiteit, het hoeft nog niet te betekenen dat iedereen onder die paraplu even dicht op elkaar hoeft te kruipen, maar erbuiten gaan staan gaat mij veel te ver.
Laat dit thema binnen dit forum geen splijtzwam vormen; Eva voor mij blijf je een vrouw, een hele net als veel anderen, die net als alle anderen gewoon op haar plek is hier.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Scheiding der geesten

Bericht door jacqueline »

je begrijpt hopelijk toch wel wat ik bedoel Irene?
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Anon20180730 »

ja wel hoor Jacqueline, ben alleen wat gevoelig ervoor.. ;)
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Anon20210626 »

in eerder genoemde discussie over seperatisme heb ik me ook meerdere keren zeer ongemakkelijk gevoeld en één keer ook heel direct aangesproken met alleen maar aannames . Vele keren heb ik een reactie geschreven welke ik na overlezen toch maar niet postte omdat ik dan persoonlijk was geworden en ik had geen zin om me daar toe te laten verleiden . Ik vond bijzonder spijtig dat ondanks vele argumenten die in meerdere reacties gegeven werden , alleen een soort" calimero reactie" kwam met de bijbehorende herhaling van zetten.

Ook ik heb sterk overwogen om dan zelf maar te gaan , en net als Irene denk ik niet dat iemand daar een traan om gelaten zou hebben.
Maar toen ik daar weer over nadacht heb ik toch besloten om dat niet te doen omdat de meesten deze ............mening niet delen.
Natuurlijk zijn er verschillen maar wie ben ik om te zeggen dat een 'beter en echter 'is als de ander ?

Ik weet nu wat ik aan een aantal mensen heb, of beter gezegd niet heb en dat is me ook wat waard. Op een ander forum of waar dan ook moet ik les maar weer leren , maar ik ben wel teleurgesteld in deze houding .


Ik blijf.........
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Venus
Berichten: 188
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:56
Gender: Androgyne

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Venus »

Het is eigenlijk al fout gegaan doordat er Amerikaanse links geplaatst werden. Als er ergens een land is waar men heel snel een vinger naar elkaar wijst, is het in Amerika wel. Dat moet er eigenlijk helemaal niet gebeuren hier in ons eigen land(je). Lekker ons eigen ding blijven doen. Ik heb jaren (vanaf 2006 al) in internationale (chat) sites rondgezworven, en veelal bezet door Amerikanen, weet er alles van. Ook de truukjes en kneepjes van op sites en fora rondhangen heb ik leren kennen. Als men ergens niet mee eens is, gewoon met oogkleppen op er tegen in gaan of juist helemaal niet meer reageren. Ondertussen wel hun visie hebben kunnen achterlaten. Daar moet je wel tegen kunnen, en dat kan ik ook niet altijd. Om die reden heb ik zelf ook informatie in mijn profiel verwijdert, omdat ik serieus wegblijven van dit forum overweeg. Ik kan mij de reactie van Eva heel goed voorstellen, hoewel ik het wel zou betreuren. Er is al heel weinig te vinden over en voor androgyne mensen. Ik hoopte enkel door een forum of een site in contact te kunnen komen met andere androgyne mensen. En eindelijk vond ik dan dit serieuze forum en met de mogelijkheid om bij het aanmelden 'androgyne' te kunnen aanvinken in je profiel.
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Claire »

De visie waar T-Nederland voor staat is mooi en enorm waardevol.
Deze is het waard om te verdedigen en te koesteren.
Kijk gewoon eens hoeveel mensen hier geholpen worden.
Het zou heel triest zijn Eva als je weg zou gaan want ook jij bent het waart om verdedigd en gekoesterd ter worden.

En voor die enthousiaste discussie voerders en sters kijk hier eens wat een discussie is http://nl.wikipedia.org/wiki/Discussie" target="_blank voor wat tips :)
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Gebruikersavatar
TanteJuut
Berichten: 206
Lid geworden op: 13 jan 2013, 11:01
Gender: Trans MtF

Re: Scheiding der geesten

Bericht door TanteJuut »

Ik vraag me af wat er erg aan is als een paar figuren je niet vrouw , transvrouw, mooi, echt, passabel etc.. genoeg vinden. Ik vind het dolkomisch dat mensen die zelf transgender zijn (wat onbewijsbaar is op dit moment) anderen de maat nemen over de mate van transgender zijn bij anderen. Rare paradox. Het is niet leuk als anderen je te min vinden om een of andere reden, maar het zegt ook veel over die anderen (bewijsdrang bv.) Harde woorden maken nog geen waarheid.

Ik zou gewoon doorgaan Eva. Goed forum, niets mis mee
`wees gewoon jezelf, maar in jouw geval dringend een ander`