Scheiding der geesten

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Jeste »

Wat jammer, Eva,

Hoewel ik je wel kan begrijpen. Je zit er immers als moderator middenin. Die dingen waar jij het over hebt zie ik ook, maar ik ga dan gewoonweg door naar het volgende onderwerp.
Aan de andere kant begrijp ik ook weer dat de meeste vrouwen hier "gewoon" vrouw willen zijn (en voor de mannen zal dat ook wel zo zijn). Dat houdt natuurlijk niet in dat mensen die zich niet duidelijk in een hokje thuis voelen bekritiseerd moeten worden. We hebben één ding gemeenschappelijk en dat is dat we een genderidentiteitsstoornis hebben.

Het mooie van dit forum vind ik wel dat het nog steeds zo is dat het vrij gemengd is. Daarmee bedoel ik dus zowel MtF als FtM en alles wat weer net een beetje anders is.
Toen ik lang geleden zelf op onderzoek uitging naar informatie over genderdysforie schrikte mij dat heel erg af om stappen te ondernemen. De verhalen die ik toen tegenkwam op internet, maar ook in televisieprogramma's en tijdschriften, gingen over mensen die zo erg vrouwelijk waren. Daarin herkende ik mijzelf niet.
Toen ik dit forum, of eigenlijk de voorloper hiervan, ontdekte las ik opeens ook verhalen van mensen die veel meer buiten de reguliere M/V-hokjes dachten. Dat heeft mij er wel toe aangezet dat ik de stap heb durven te zetten om het medische traject aan te gaan. Anders was ik nu nog steeds dat jochie wat maar niet tot man wilde volgroeien, in plaats van het androgyne meisje dat ik nu ben.

Eva, hopelijk blijf je toch nog.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Anon20180730 »

Deze discussie over dat "trans separatisme gedoe" heeft nu toch zodanige impact op mij dat ik tijdelijk uit het actieve forum wegga. Ik heb hier gewoon geen zin in en het was niet mijn bedoeling op dit forum geëmotioneerd te geraken.. Excuus. Ik heb hier zelf ook aan bijgedragen door de discussie ferm in te gaan. Dit kan ik er echter toch gewoon niet bij hebben.
Wie weet als de rust hier en bij mij weer wat is wedergekeerd.. Groetjes voor nu en sterkte :hug2:
Gebruikersavatar
Jacky
Berichten: 218
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:34
Gender: Transgender

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Jacky »

@Eva, jammer dat je overweegt te stoppen...dit forum bevalt me erg ondanks het gevoel dat ik als een 'between-gender' figuur in de inhoudelijke transitie-dialogen niets te melden heb, helaas...(ik sluit me aan bij het soort ongemak dat Venus ervaart...)
Jouw insteek om allen die onder de paraplu "Transgender" vallen hier een plaats te geven was voor mij de reden om aan te sluiten.
Two Spirit
Ooit hadden LHBTérs binnen de indiaanstammen van Noord-Amerika een speciale status als bemiddelaar en medicijnman/vrouw, ze werden Two Spirit genoemd.
400 jaar later zijn er weer tientallen Two Spirit groeperingen in de USA.
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Ilse »

Eva schreef:Ik overweeg afscheid te nemen van dit forum. Het begrip Transseparatisme heeft me erg aangegrepen. Ik was bij de start van dit forum betrokken en mijn bedoeling was dat het breed van opzet zou moeten zijn. Van de mede-oprichters heb ik geen andere mening(en) vernomen. Een plek voor mensen die aarzelen, voor post-ops en iedereen die daar tussenin zit. Een plek om elkaar bij te staan, zogezegd.
..............
Ik wil de separatisten verzoeken hun vaak denigrerende teksten voor zich te houden of hiervoor een separaat forum in het leven te roepen. Misschien is dat denigrerende niet zo bedoeld, maar zo wordt het door een aantal mensen (waaronder ik) wel ervaren.

op persoonlijke titel,
Eva van Engelenhoven
Goedemorgen alweer eva,

Ik dacht voor het slapen gaan nog even te snuffelen op dit forum, maar ik ben nu wel weer klaarwakker hoor. Ik had vanavond al wel vernomen van een heel lief iemand dat je een lang telefoongesprek had gehad, maar ik wist niet dat dit er aan de hand was. Ik was zelf vandaag nogal druk mijn eigen stapjes te zetten en had dit nog niet eens gezien.
ik schrik hier zelf wel van hoor, want voor mij is dit forum zo enorm belangrijk geweest in mijn zoektocht en worsteling, maar mede door jullie ben ik zover gekomen als ik nu ben.
ook de gedachte van jou en je mede-oprichters waarom dit forum zijn bestaansrecht heeft, onderschrijf ik ook voor de volle 100%, maar ook jou reacties en hoe je bepaalde zaken toch weer in een bepaald daglicht zette, hebben mij goed gedaan, eigenlijk best veel.
nogmaals ik zou het heel jammer vinden als je zou stoppen, maar ik moet ook zo eerlijk zijn dat ik je zeker wel kan begrijpen, want ik krijg ook echt wel kriebels van het woord transseparatisme en de reacties die ik daarbij lees.
Voor mij ben jij onder andere altijd de rode draad geweest van dit forum en daar wil ik je in ieder geval voor bedanken, maar ik hoop dat ik je ooit nog een keer persoonlijk mag bedanken, wie weet........ ;)

Jou overhalen ga ik niet doen, want ik weet dat jezelf genoeg wijsheid hebt, maar ik wil je wel zeggen dat je mijn steun hebt.

groetjes mieke
(sh.t weer laat geworden)
Groetjes,
Ilse
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Freetouch »

Gisteren heb ik iemand onbedoeld pijn gedaan, ik heb daarvoor sorry gezegd want door sommige uitspraken, lijkt het net alsof ik mensen buiten zou sluiten...

Vannacht ben ik daarom opgestaan, opgestaan voor jullie allemaal, Hoewel ik na de 7e week van mijn zwangerschap, voor mijn geboorte al wist dat ik transseksueel ben, ben ik blij dat ik bij de gekleurde groep van transgenders behoor! Het enige hokje waar ik in pas, een hokje waar mensen van alle leeftijden en alle typen transgender in horen. Ik ben Transgender, net zoals jullie allemaal! Ja ik ben ook transseksueel, transanders of hoe dat dan ook heet. Maar vooral ben ik net zoals EVA er voor jullie, en zal er voor jullie allemaal zijn! Ik zal voor jullie strijden, wellicht zonder dat je het weet. Niet voor transseksuelen alleen. Nee voor elke transgender die een gender identiteitsprobleem heeft. Ik hou van jullie en zal er altijd voor jullie zijn!

Liefs Melany XXX
“good enough”
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Ilse »

Eva schreef:..... Ik was bij de start van dit forum betrokken en mijn bedoeling was dat het breed van opzet zou moeten zijn. Van de mede-oprichters heb ik geen andere mening(en) vernomen. Een plek voor mensen die aarzelen, voor post-ops en iedereen die daar tussenin zit. Een plek om elkaar bij te staan, zogezegd.
zoals ik het bovenstaande lees van Eva en haar mede-oprichters is de kerngedachte Een plek om elkaar bij te staan en een brede opzet, toch?

wie zich dan hier niet of wat moeilijker in kan vinden is gewoon domweg op het verkeerde platform beland.
jacqueline schreef: .........Als we dit forum in de lucht willen houden dan zullen er echt regels moeten komen die ervoor zorgt dat die twee groepen elkaar respecteren.........
respect voor elkaar dwing je niet af en zeker niet door middel van regels,

het gegeven dat je instaat bent om een ander te respecteren om wat ze zijn, zit in je en maakt ook wat je bent,

als je daar om wat voor reden nog moeite mee hebt of nog niet toe instaat bent, dan kan het hopelijk nog komen, maar je bent eigenlijk hier dan wel op het verkeerde forum beland, want hier gaat het niet alleen om de T, maar ook om de mens!!!

groetjes mieke
Groetjes,
Ilse
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Scheiding der geesten

Bericht door jacqueline »

Mieke schreef:
Eva schreef:..... Ik was bij de start van dit forum betrokken en mijn bedoeling was dat het breed van opzet zou moeten zijn. Van de mede-oprichters heb ik geen andere mening(en) vernomen. Een plek voor mensen die aarzelen, voor post-ops en iedereen die daar tussenin zit. Een plek om elkaar bij te staan, zogezegd.
zoals ik het bovenstaande lees van Eva en haar mede-oprichters is de kerngedachte Een plek om elkaar bij te staan en een brede opzet, toch?

wie zich dan hier niet of wat moeilijker in kan vinden is gewoon domweg op het verkeerde platform beland.
jacqueline schreef: .........Als we dit forum in de lucht willen houden dan zullen er echt regels moeten komen die ervoor zorgt dat die twee groepen elkaar respecteren.........
respect voor elkaar dwing je niet af en zeker niet door middel van regels,

het gegeven dat je instaat bent om een ander te respecteren om wat ze zijn, zit in je en maakt ook wat je bent,

als je daar om wat voor reden nog moeite mee hebt of nog niet toe instaat bent, dan kan het hopelijk nog komen, maar je bent eigenlijk hier dan wel op het verkeerde forum beland, want hier gaat het niet alleen om de T, maar ook om de mens!!!
Ik weet niet of je dit zo bedoelt als het er staat maar als ik dit letterlijk lees dan zeg je eigenlijk dat ik op het verkeerde forum zit en dat ik geen respect zou tonen voor een ander. Met regels bedoel ik dat als er persoonlijk naar een ander op een kwetsende manier opmerkingen worden gemaakt zoals dat niet-transsexuelen "minder" zouden zijn dan transsexuelen dat er dan moet worden ingegrepen

Ik heb me verder in deze discussie totaal niet gemengd noch heb ik me denigrerend uitgelaten over alle anderen die niet voor het traject hebben gekozen. IK heb alleen gezegd dat een dergelijk topic nooit meer zo uit de hand mag lopen dat zelfs een admin overweegt om op te stappen. Dus richt je aanval maar op diegene die daar wel moeite mee hebben.
[/quote]
Laatst gewijzigd door jacqueline op 14 jan 2014, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Freetouch »

Als jullie nu allemaal even je adres doorgeven dan stuur ik je een bloemetje, en doosje chocola en een hele lading liefde,
Een knuffel en even het hart onder de riem...

Mijn overleden vader heeft me een belangrijke les geleerd:

"BEHANDEL UW NAASTEN GELIJK GIJ ZELF BEHANDELD WIL WORDEN!"

Kusje erop? topic sluiten? Slotje erop?
“good enough”
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Scheiding der geesten

Bericht door jacqueline »

slotje erop lijkt mij nog het beste......
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Claire »

Melany schreef:Gisteren heb ik iemand onbedoeld pijn gedaan, ik heb daarvoor sorry gezegd want door sommige uitspraken, lijkt het net alsof ik mensen buiten zou sluiten...

Vannacht ben ik daarom opgestaan, opgestaan voor jullie allemaal, Hoewel ik na de 7e week van mijn zwangerschap, voor mijn geboorte al wist dat ik transseksueel ben, ben ik blij dat ik bij de gekleurde groep van transgenders behoor! Het enige hokje waar ik in pas, een hokje waar mensen van alle leeftijden en alle typen transgender in horen. Ik ben Transgender, net zoals jullie allemaal! Ja ik ben ook transseksueel, transanders of hoe dat dan ook heet. Maar vooral ben ik net zoals EVA er voor jullie, en zal er voor jullie allemaal zijn! Ik zal voor jullie strijden, wellicht zonder dat je het weet. Niet voor transseksuelen alleen. Nee voor elke transgender die een gender identiteitsprobleem heeft. Ik hou van jullie en zal er altijd voor jullie zijn!

Liefs Melany XXX
Lief zijn voor elkaar is leuk en ijn en maakt het leven zoveel beter.

Maarre 7 weken Melany dat moet een record zijn hier :)
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2: