Scheiding der geesten

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Fay »

Waarom een slotje? laat dit een heldere discussie worden, ben nie zo van slotjes tenzij men elkaar gaat lopen beledigen en dan nog niet snel

Laat je horen, dan komt er iets uit voort een slotje gooit alles dicht en is imo geen oplossing

Fay
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6822
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Eva »

Slotje er op kan.

Het zou voor mij betekenen dat het onderwerp nu wel voldoende aandacht heeft gekregen en dat 'we' maar weer gewoon verder moeten gaan met de dagelijkse gang van zaken. Dat de forumleden waarover ik repte zich zorgvuldig afzijdig lijken te houden verdwijnt dan ook automatisch in de nevelen van het verleden.

Als de wens dit onderwerp te sluiten navolging krijgt dan begrijp ik mijn positie. Ik zet er dan een slotje op. Het zal het laatste zijn wat ik hier doe. Dat is geen dreigend melodramatisch geneuzel, maar gewoon een afspraak.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Barbarella »

Liever geen slotje. Ik wil mijn gedachten hierover toch nog wel even verwoorden maar daar gaat wat tijd overheen.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Freetouch »

Lieve Eva,

dan alsjeblieft GEEN slotje, (oh wat ben ik toch stom met mijn opmerkingen.... )
“good enough”
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Anon20180501 »

Ik heb geen weet van wat er allemaal 'achter de schermen' afspeelt en je doet wat je goeddunkt Eva maar nu er een (symbolisch) slotje op doen en dat je laatste handeling hier laten zijn vind ik eigenlijk zonde van de energie die je gestoken hebt in deze discussie.
Deze discussie heeft naar het schijnt haar nut bewezen en geleid tot het gewenste resultaat, nu afhaken zou ik verwonderlijk vinden.

Wat je ook doet, het succes van dit forum heeft in alle opzichten werkelijk alles met jou te maken. Bedankt lieverd!

:hug2: Daniéla

ps. toch heb ik stiekem het idee dat we nog niet van je af zijn... ;)
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Scheiding der geesten

Bericht door diederique »

Eva en alle andere betrokken forum leden.

Slotje of geen slotje, doet er niet toe. Als ik de neuzen tel, wetend dat een aantal forum leden zich nog niet hebben geroerd, is er maar een conclusie.
Eva BLIJFT!
Die die forum leden die nog niet hebben gereageerd ook nog een rol spelen is helder, echter voor het betrekken van hen en het als nog nuanceren of verduidelijke van standpunten bestaan wellicht wegen buiten de rechtstreekse posts in dit forum.
Toch lijkt me een TIME-OUT gewenst. Er stapelen zich teveel (althans voor mij) misverstanden en miscommunicaties op met als gevolg dat teveel voorbij gegaan wordt aan de kern van de zaak; tw Eva's eerste post in dit draadje.

Op het punt van het thema (Transseparatisme, wil de echte ...) dat, althans voor mij, de broedplaats is geweest van de groeiende onhelderheid en ons gezamenlijk onvermogen de discussie "oordeel en waarden"vrij te houden zou wat mij betreft hetzelfde mogen gebeuren; een Time-out, even het stof laten neerdalen en kijken of we weer helderheid kunnen krijgen in de mist.

:roll: Kortom EVA BLIJF!, kan het niet anders?
Laatst gewijzigd door diederique op 14 jan 2014, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Alice »

Zou het ook niet zo kunnen wezen dat deze draad niet door alle forumlezers gelezen wordt. Zelf heb ik geen directe belangstelling voor onderwerpen TV/TG/TS dat heb ik achter mij gelaten en alleen door toeval kwam ik hier terecht. Mogelijk als het geplaatst was op een ander gedeelte van het forum het misschien meer aandacht en reacties had gekregen, waar het wel op zou moeten staan weet ik ook niet.

Maar inderdaad, EVA blijf!

Natuurlijk kan er ook een petitie gestart worden http://petities.nl/" target="_blank :)
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Barbarella »

Zover ik weet zijn er drie fora voor lieden die onder de trans paraplu vallen in nederland.

Het travestie forum waar ook een mogenlijkheid voor transgenders en transsexuelen is.
En het forum dat er speciaal is voor de transsexueele vrouw die een operatie wil ondergaan.
En natuurlijk dit forum dat breed is opgezet voor transgenders.

Misschien heb ik wat fora gemist maar dit is het overzicht dat ik nu heb.

Op het travestie forum heb ik mij nooit heel erg thuis gevoeld. Dit komt onder andere door de reklame en door het slechte moderatie beleid. Op dat forum is ook informatie te vinden die voor zowel travestieten als transsexuele vrouwen van toepassing is. In praktijk lopen, zeker in het begin travestieten en transsexuele vrouwen tegen de zelfde zaken aan.

Er zullen dus best mensen zijn die van beide fora lid zijn. Op het moment dat er gesproken wordt van "Wij van dit forum" ten opzichte van "Zij van dat forum" spreek je dus niet namens de mensen die van beide fora lid zijn en breng je een tweedeling tot stand die er niet is. Bovendien uit je je in een wij/zij denken terwijl je de sugestie wekt dat je namens de hele groep "wij" spreekt, wat niet zo is.

Van het forum dat er speciaal is voor de de transsexuele vrouw die de operatie noodzakelijk acht ben ik ook geen lid. Op dit moment ben ik mij toch wel aan het inrichten om mijn levenssituatie zo te krijgen dat, die operatie mogenlijk wordt en ik sluit niet uit dat ik in de toekomst lid wordt. Op dat forum kan je volgens mij nauwelijks terecht als zoekende of beginnende transvrouw en als ik de website bekijk heb je er als transman al helemaal niets te zoeken.

Er zullen dus best mensen zijn die van beide fora lid zijn. Op het moment dat er gesproken wordt van "Wij van dit forum" ten opzichte van "Zij van dat forum" spreek je dus niet namens de mensen die van beide fora lid zijn en breng je een tweedeling tot stand die er niet is. Bovendien uit je je in een wij/zij denken terwijl je de sugestie wekt dat je namens de hele groep "wij" spreekt, wat niet zo is.

Voor zover ik weet is dit het enige forum waar ook transmannen op zitten. De vrouwen posten wel aanzienljk meer dan de mannen maar de mannen zijn er wel en ze zijn leuk. Mannen lopen voor een groot gedeelte tegen de zelfde zaken aan als vrouwen. Ik voel mij een stuk minder aangesproken tot de andere fora door de afwezigheid van mannen. Toch word er soms gedaan of dit alleen een vrouwen forum is. Ik ga er vanuit dat dit niet naar bedoelt is maar ik wil het wel even gezegd hebben.

Dit Forum kenmerkt zich door een grote diversiteit en ik weet zeker dat dat ook de kracht van het forum is. Er zijn ook een aantal post-ops en non-ops die hier hun ei kwijt kunnen. Er is iemand geweest die uiteindelijk gekozen heeft terug te gaan naar het geboorte geslacht en zo zijn er nog meer hier aanwezig die niet in een groep in te delen zijn waar een appart, nederlands talig forum voor bestaat.

De terminologie binnen het transgender gebeuren is continu aan verandering onderhevig en ik ben bang dat dat altijd zo zal blijven. Er zijn teveel zaken sublectief om tot duidelijkheid te komen. Wat mannelijk is en wat vrouwelijk is heeft zowel een biologische als een culturele achtergrond en verandert met de tijd. De termen rond het hele trans gebeuren zijn tamelijk nieuw en eigenlijk geld dat er aan iedere term door verschillende mensen een andre invulling aan wordt gegeven. Het is dus wenselijk om naar elkaar te luisteren en gewoon te vragen wat iemnd bedoeld als je het niet begrijpt.

Er was de laatste tijd een geluid te horen dat er op neer kwam dat er maar een einde moest komen aan die veelheid aan termen en dat er maar afgescheiden moest worden van eidereen waarvan het niet duidelijk was wat ze nou precies waren. Ik hoop dat dat niet gebeurd en als dat gebeurd dan niet op dit forum maar lekker ergens anders.

Dan is er nog het fenomeen van de hierarchie bepaling onder de trans paraplu. Hou daar alsjeblieft mee op! Want het slaat nergens op. Iedereen onder trans plu heeft te maken met een maatschappij die het hele fenomeen nog steeds vreemd vind. Van post-op tot in de kast, van andro tot queer. Iedereen onder die plu heeft recht op hulp en voor velen is die hulp er niet, behalve online

Ook het vaststellen van je eigen gesteldheid en daar de conclussie uit trekken dat je een groter slachtoffer bent dan iemand met een ander labeltje slaat nergens op. de realiteit is complexer.

Tot zo ver.

Ik Hoop dat Eva blijft en ik ga dit later nog wel op taal en spel feuten cuntroleren.

En voor ik het vergeet. Mocht je dit lezen en hier voor afscheiding hebben gepleit terwijl je op je blog verteld dat je bij het COC voor de rechten van transgenders op gaat komen. Ik ben nog nooit zo een dom, naar, vervelend en laf mens tegengekomen.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6822
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Eva »

Harde woorden, Barbarella, maar ik heb die uitlatingen gevonden. Je hebt gelijk. Ik vond helaas meer. Op andere platforms, dat dan weer wel.
Slotje? Wat mij betreft niet. Vooreerst niet.
Een adempauze? Lijkt me verstandig.
Ik zal mijn basistaken op dit forum nog wel blijven uitvoeren, maar houd me voorlopig afzijdig.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Ilse »

jacqueline schreef: Ik weet niet of je dit zo bedoelt als het er staat maar als ik dit letterlijk lees dan zeg je eigenlijk dat ik op het verkeerde forum zit en dat ik geen respect zou tonen voor een ander. Met regels bedoel ik dat als er persoonlijk naar een ander op een kwetsende manier opmerkingen worden gemaakt zoals dat niet-transsexuelen "minder" zouden zijn dan transsexuelen dat er dan moet worden ingegrepen

Ik heb me verder in deze discussie totaal niet gemengd noch heb ik me denigrerend uitgelaten over alle anderen die niet voor het traject hebben gekozen. IK heb alleen gezegd dat een dergelijk topic nooit meer zo uit de hand mag lopen dat zelfs een admin overweegt om op te stappen. Dus richt je aanval maar op diegene die daar wel moeite mee hebben.
Beste jacqueline,

Uit jou reactie maak ik op dat jij je aangevalen voelt door mij, maar dit was zeker niet de bedoeling en daarvoor mijn excuses.
De reden dat ik een deel van jou vorige tekst heb gebruikt in mijn reactie, was eigenlijk meer dat ik het van de zotte vond dat het noodzakelijk is om regels in te gaan stellen, zodat we elkaar met wat meer respect gaan behandelen.

dit gaat niet over jou, maar over iedereeen die niet in staat is om een ander met respect te behandelen, en diegene is mijn inziens inderdaad op het verkeerde forum beland.

Dus nogmaals het was geen aanval op jou, maar ik merk dat dit onderwerp bij jou ook het nodige doet.
mocht ik dit misschien toch nog op de verkeerde manier hebben geschreven of dat het toch nog anders uitlegbaar is, ik wil niemand aanvallen of beledigen, maar ik zou heel graag zien dat we nu eens met elkaar kunnen omgaan waarvoor dit forum bedoeld was, een plek om elkaar bij te staan.

In je emotie heb je denk ik per ongeluk mijn naam onder jou reactie laten staan, maar ik hoop dat je binnenkort mijn naam even verwijderd.

groetjes mieke
Groetjes,
Ilse