Scheiding der geesten

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Scheiding der geesten

Bericht door jacqueline »

ik zag het niet dat jouw naam er nog onder stond....eerst stond mijn tekst nog in jouw quote dus dat heb ik moeten herstellen en is me dat niet eens opgevallen....
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Scheiding der geesten

Bericht door jacqueline »

Eva..... ik hoop dat je nu inziet hoeveel forumleden jouw echt respecteren en achter jou staan. Nu weggaan kan echt niet meer....... :mrgreen:
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Venka »

Barbarella schreef:Ik geloof dat die zondaars niet op dit topic gereageert hebben tot nu toe. Omdat die zondaars als echte seperatisten, die ze zijn te pas en te onpas hun stelling herhalen, en als ze aangesproken worden op hun gedrag zich snel terugtrekken en hooguit heel erg zielig gaan doen en zich beroepen op hun "Mening". Dat terwijl uit alles blijkt dat ze te stom zijn om de betekenis van het woord mening te begrijpen en niet instaat zijn om de gevolgen hun uitspraken te overzien.
Barbarella schreef: En voor ik het vergeet. Mocht je dit lezen en hier voor afscheiding hebben gepleit terwijl je op je blog verteld dat je bij het COC voor de rechten van transgenders op gaat komen. Ik ben nog nooit zo een dom, naar, vervelend en laf mens tegengekomen.

Barbarella
Als jij goed had gelezen dan wist jij dat ik niet meer reageer op deze onderwerpen en verder zou ik het heel erg op prijs stellen dat jij mij niet langer beledigd en mij uit mijn tent probeert te lokken.Jij gaat nu alle normen van fatsoen voorbij en nu weet iedereen dat jij mij bedoelt.Jij haalt fictie en werkelijkheid door elkaar Barbarella.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Arike »

{mod modus on}
bij deze een laatste waarschuwing voor ieder forumlid dat nu nog forumregel 1 "respect" schendt:
op het negeren van deze forumregel volgt zonder verdere waarschuwing direct de weekban
persoonlijke aanvallen op anderen direct of indirect worden dus niet meer getoleerd
{mod modus off}
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Barbarella »

Ik ben wel klaar.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Venus
Berichten: 188
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:56
Gender: Androgyne

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Venus »

Regel 1: Respect
Persoonlijke aanvallen in welke vorm dan ook zijn niet toegestaan. Als een persoonlijke aanval zal ook worden beschouwd het als onjuist bestempelen van gedachten, meningen en (vooral) gevoelens van andere personen. Breng je mening vriendelijk of op z'n minst beleefd.
*Iemand die zegt ik ben androgyn die is in mijn ogen nog op zoek naar zijn/haar mannelijkheid/vrouwelijkheid en die heeft zijn/haar identiteit nog niet gevonden.Mensen die mij zeggen ik hoor bij het derde geslacht dat is voor mij net zo iemand als die op een berg gaat staan roepen dat de einde der tijden is aangebroken.Er is gewoon geen derde geslacht niet wetenschappelijk maar ook niet met een beetje fantasie.

*Er is geen derde geslacht,er is ook geen Doornroosje,Sneeuwwitje en ga maar door.

*Voor mij is er geen 3e geslacht want dat bestaat simpel weg niet.Mensen die dat wel stellen die kunnen net zo goed in Doornroosje of zo gaan geloven want dat komt op hetzelfde neer.Mensen die zeggen ik ben/voel mij androgyn die zijn in mijn ogen zoekende naar hun mannelijkheid of vrouwelijkheid en is dus geen 3e geslacht maar meer een tussen vorm tussen man/vrouw en de een doet er langer over dan de ander om zijn/haar identiteit te vinden.
Heb diverse malen, en anderen ook, geprobeerd met argumenten en met een link dit tegen te spreken. Dit kon zonder tegenargumenten, maar met persoonlijke meningen, gewoon gepost worden. Toen werd er niet ingegrepen. Nu moet ik dus oppassen wat ik zeg, met als gevolg dat ik een weekban kan krijgen. De gevoelens van een androgyne worden naar mijn idee hiermee opzij geschoven. Ik ben er ook klaar mee. Heb er genoeg van, en ben moe van, telkens mezelf en mijn gevoelens hier te moeten verdedigen. Ajuus!
FAtham
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jan 2013, 10:02
Gender: Trans FtM
Locatie: Rotterdam

Re: Scheiding der geesten

Bericht door FAtham »

Het belachelijkste van deze hele zaak is dat er op dit forum weinig sprake is van "agree to disagree". We hoeven toch niet allemaal dezelfde mening te delen?
Waar het krom ligt is de manier waarop mensen hun gedachten verwoorden. Het is ook de voornaamste reden waarom ik (en andere leden die ik ken) nog maar weinig actief zijn. Het forum voelt vijandig aan de laatste tijd.
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Eveliene »

We hoeven niet allemaal dezelfde mening te hebben, dat klopt.. Maar we mogen toch best wel meer respect naar elkaar toe tonen. De onzin dat de een beter is dan de andere hoor je op steeds meer forums en dat is gewoon te gek voor woorden. Straks moeten er nieuwe forums komen zoals Transseksueel-Nederland, Travestie-Nederland en Crosdresser-Nederland. pfffff
Eva is de grote pilaar die T-ned overeind houd en die doet dat op een respectabele manier, daarom hoop ik toch echt dat Eva blijft en de seperatisten naar een ander forum verhuizen.

Natuurlijk is er verschil tussen iemand die af en toe als vrouw gekleed is en iemand die dat 24 uur per dag de hele week door doet en dan hebben we de nog grotere kloof naar het einde genaamd de transseksueel. Tussen de groepen is inderdaad een kloof maar zou die niet net als alle andere nodig overbrugd moeten worden? T-Ned is daar nou juist precies de geschikte plek voor om dat te realiseren.
We kunnen nog zoveel van elkaar leren en als je zelf zo ontzettend goed en ver bent, waarom zou je jouw ervaring dan niet gebruiken om een ander ook zover vooruit te helpen?
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Emma »

Op zich is er heel veel 'agree to disagree', dat is de zwijgende meerderheid waar ik ook toe behoor (of hoorde, want nu bemoei ik me er toch mee).
Naar mijn idee heeft iedereen die dat wilde zich nu wel uit kunnen spreken. Ik denk dat we er slim aan doen de discussie verder te laten rusten. Niet in de doofpot doen, want het hele verhaal blijft gewoon staan, maar wel de discussie sluiten. Dan maar een expliciete 'agree to disagree'. Ik kan me van velen het standpunt voorstellen, maar niet dat je zo diep in de loopgraven zit dat je moedwillig daarmee anderen en dus ook jezelf beschadigt. De meningen zijn bekend, elkaar overtuigen lukt niet meer, klaar. Einde oefening.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Scheiding der geesten

Bericht door Claire »

@ Fatham juist nu dan kan je dsan laten zien dat je er positief vriendelijk ander standpunt begrijpen in zit

@ Emma en Eveliene :wship:
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2: