Onderzoek transgenders

Nieuwsberichten
Daniel

Onderzoek transgenders

Bericht door Daniel »

Hallo iedereen,

Ik ben Daniel Maas uit Amsterdam, ik ben 18 jaar en ik studeer sociologie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Ik ben een transman en het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier dagelijks online kwam, nu ben ik terug om jullie te vragen of jullie aan een onderzoek deel willen nemen dat mijn medestudenten en ik hebben opgezet. :D

Wij doen onderzoek naar de levenskwaliteit van transgenders, we hopen hiermee wat te kunnen zeggen over het leven van transgenders en hoe gelukkig ze zijn. Daarom wil ik jullie vragen om hem in te vullen en vooral ook te delen op zoveel plaatsen als mogelijk is! Het onderzoek is geheel anoniem, en de gegevens zullen nooit met jullie persoonlijk in verband kunnen worden gebracht.
Jullie helpen ons en jezelf er enorm mee!!
Alvast bedankt!

Link naar de vragenlijst: http://www.thesistools.com/web/?id=388472

Als er nog vragen zijn, kunnen jullie hier een reactie achterlaten en jullie kunnen ook altijd mailen naar [email protected]
It is never too late to be what you might have been. – George Eliot
Veronica

Re: Onderzoek transgenders

Bericht door Veronica »

Ingevuld, maar wel een beetje kort, daar bedoel ik mee dat sommige vragen geen duidelijk scheppen.
Afbeelding
Daniel

Bericht door Daniel »

Heel erg bedankt!!! :D
Wat je zegt klopt helemaal, we mochten hem niet langer maken dan dertig vragen, dit in verband met de hoeveelheid tijd die we hebben om de vragen te verwerken. Toch hoop ik dat het allemaal goed uitpakt, en dat we aan het einde een top onderzoek hebben :)
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Ik heb het ingevuld.

De vragen deden me ergens aan denken en wat ik daarover zeg hieronder is nog steeds aanwezig frustrerend oud zeer, heeft niets met jullie onderzoekje te maken, Daniel. ;)

Ik zit in de WAO, ik heb dus geen werk en doe niet aan vrijwilligerswerk zolang dit betaalde arbeid verdringt. Ik heb - 'Leven!' - ingevuld daar waar ze vroegen naar wat voor nuttigs en plezierigs ik deed met en in mijn dagelijkse leven. Die optie stond er niet bij, wel de mogelijk om zelf iets in te vullen. Het kan dus wel!
Ik hoop dat (dus los van jullie Daniel) het VUmc in tegenstelling t/m 2006 (in mijn geval) nu wel accepteert dat je alleen al van het alleen maar ZIJN! gelukkig kan zijn cq worden. Op een of andere manier denken het VUmc en ik hier heel anders over. :?

Veel succes met dit onderzoek en met je opleiding in zijn geheel. :geek: :)

x Daniéla
Daniel

Bericht door Daniel »

Dankjewel voor je feedback, Daniéla, juist voor mensen zoals jij, die heel prima 'leven!' hebben we een andere optie aangehouden. Het klopt dat VUmc bepaalde 'richtlijnen' voor het leven heeft vastgesteld, het is heel jammer dat ze dat doen, want zo gaan mensen liegen over hun situatie of worden ze het VUmc helemaal zat. Als uit dit onderzoek blijkt dat transgenders die niet werken in het algemeen ook gelukkig zijn, zullen we dit zeker aan VUmc melden zodat er meer diepgaand onderzoek naar gedaan kan worden.
Hetzelfde geldt voor alle andere conclusies die we uit het onderzoek halen, die niet in overeenstemming zijn met onze verwachtingen en huidig onderzoek.

Heel erg bedankt voor het invullen!
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Graag gedaan maar jij ook bedankt, Daniel.
In ieder geval één iemand die in me geloofd. ;)

Heeft mijn gezeur misschien toch nog nut straks als het VUmc haar visie op dit punt zou gaan verbreden en versoepelen.

x Daniéla
diederique

Bericht door diederique »

enquête ingevuld; had graag wat meer willen nuanceren.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Daniel

Bericht door Daniel »

We moesten het helaas kort houden, omdat we hierna ook beperkt de tijd hebben om de antwoorden te verwerken, ben het met je eens dat er niet veel nuancering in zit.
Angel

Bericht door Angel »

ook ik heb hem ingevuld :)
Britta

Bericht door Britta »

Ingevuld. Wel beknopt zeg. Maar inderdaad kan me voorstellen dat je een kort onderzoek doet. Er kan altijd een volgende groep studenten door met jullie onderzoek en meer nuance gaan aanbrengen op de punten die opvallend zijn in jullie onderzoek.
Look at others and try not to see what makes them different, but what connects them