Wie ben ik?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
NietActief01
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jan 2014, 22:05
Gender: Trans FtM

Wie ben ik?

Bericht door NietActief01 »

Al meer dan 7 jaar ben ik op zoek naar mezelf. Wie ben ik nou eigenlijk?
Het begon allemaal in het begin van mijn puberjaren, de tijd waarop ik een start maakte op de middelbare school.
In het tweede jaar ben ik van de havo naar het vmbo overgeplaatst. Ik was nogal jongensachtig en paste niet tussen de mensen die al een jaar met elkaar in de klas hadden gezeten en dus al één grote groep vormde. Die tijd raakte ik in een depressie. Ik kwam een beetje in de emo en gothic stijl terecht en luisterde vooral naar rock en metal. Ik ben uitgescholden omdat ik als meisje er uit zag als een jongen. Mensen die als ik langsliepen tegen elkaar verluisterde dat ze dachten dat ik een jongen was en een klein jongetje van rond een jaar of 4 die mij altijd 'hij' of 'die jongen' noemde omdat hij mede te danken aan mijn lage stem dacht dat ik een jongen was.
Dit heeft me toen der tijd het gevoel gegeven dat ik niet goed was zoals ik was, dat mensen mij niet accepteerden. Ik wou bewijzen dat ik echt wel een meisje kon zijn. Mijn kledingstijl veranderde langzaam. Meer vrouwelijke kleding en op een gegeven moment zelfs hakken tot 13 cm hoog.
Maar ik was niet gelukkig en ik wist niet wie ik was. Ik was de weg kwijt waarbij ik een paar maanden geleden ook dit verhaal schreef:
Stap voor stap

De drang om weg te gaan is groot. Te groot. Toch is hier blijven de enige optie. Nu wel, straks niet meer. Nu zijn er nog taken die vervuld moeten worden. Daarna is het tijd om te vertrekken. Waarheen? Dat is niet bekend. Weg van hier. Dat is belangrijk. Dagen worden afgeteld, maar de vertrekdatum is tot dusver onbekend. Lange afstanden moeten nog worden afgelegd. Het eind is nog niet in zicht. Soms gaat het langzaam. Soms gaat het snel. Zo snel, dat het lijkt alsof er een tijdsprong heeft plaatsgevonden. Verlangen naar het onbekende. Een rede is er niet. Een wervelstorm die alles door de war schopt. Er kan weer een nieuw begin gemaakt worden, maar de chaos blijft. De drang om weg te gaan blijft. Het gaat nooit verloren. Het klopt niet. Niets lijkt meer te kloppen. Illusies nemen de overhand, de waarheid verdrinkt. De dozen en lades zijn leeg. Zullen ze ooit weer gevuld worden? Zou de chaos terugkeren, of zou er een vaste plek ontstaan. Is er wel een vaste plek, of is eeuwig ronddwalen de enige optie? Moe van het wachten, moe van de onzekerheid. Ik kan niet meer.


Niet lang na het schrijven van dit verhaal kwam ik op youtube filmpjes tegen over transgenders waarbij ik me daar steeds meer in ging verdiepen. Langzaam maar zeker begon ik mezelf steeds meer in deze mensen te herkennen tot de knop bij mij omsloeg en me besefte dat ik me een man voelde. Het vrouw zijn was allemaal een act geweest een soort masker om me perfect te laten lijken voor de buitenwereld.
Ik heb een stukje van mijzelf gevonden, maar het is er allemaal niet beter op geworden. Ik ben er niet klaar voor om dit aan familie of vrienden te vertellen dus het lezen van verhalen van anderen op internet en het vertellen van mijn verhaal anoniem op internet is op dit moment mijn enige uitweg. Maar zoals mijn verhaal al zegt, ik kan niet meer en dat gevoel wordt steeds groter. Zelfmoordgedachten lijken mij te overmeesteren, maar gelukkig weet ik dat ik daar niet toe in staat ben.
Ik ben dus hard op zoek naar iemand die me kan helpen al is een psycholoog op dit moment geen optie omdat ik er niet over kan praten, alleen schrijven.
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Wie ben ik?

Bericht door Freetouch »

Beste Maustro,

ik had je in het andere topic al welkom geheten. Je hebt al een heftige periode achter de rug. Jezelf buiten gesloten voelen is enorm zwaar en ik begrijp dan ook als geen ander wat dat met je kan doen. Tijdens je pubertijd doen je hormonen ook nog eens hele rare dingen met je en als je gevoel niet strookt met je lichaam, voelt het alsof je aan niemand of nergens meer wat aan hebt. Zelfs het vertrouwen in de enige persoon waarop je nog kon rekenen (jezelf) is dan ver te zoeken en je vraagt je af waarom je nog bestaat.

Toch las ik een enorme sterke statement:
De drang om weg te gaan is groot. Te groot. Toch is hier blijven de enige optie.
dit verteld je hoe sterk je eigenlijk wel niet bent, al heb je het zelf niet in de gaten.
Het belangrijkste is dat je nu de juiste mensen om je heen verzameld om samen de strijd te kunnen leveren en te ontdekken wie je bent.
Het aanmelden en posten op dit forum is al een enorme goede stap in de juiste richting.

et gaat zeker goed komen!

X Melany
“good enough”
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wie ben ik?

Bericht door Eva »

Je zit op een keerpunt, Maustro. Ik wil niet beweren dat je binnenkort een perfect leven gaat hebben, maar ik meen dat je het ergste achter de rug hebt. Familie en vrienden vertellen, ofwel uit de kast komen, is misschien nu niet je hoogste prioriteit. Misschien moet je eerst iets meer te weten komen over wie je feitelijk bent. 't Is maar een gedachte.
Er zijn hier veel mensen die je kunnen en zullen bijstaan.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
NietActief01
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jan 2014, 22:05
Gender: Trans FtM

Re: Wie ben ik?

Bericht door NietActief01 »

@Melany en @Eva, Bedankt voor jullie motiverende reacties. Wie ik feitelijk ben is zeker nog iets waar ik achter moet komen. Laten we hopen dat deze site me hierbij helpt.