account de-activeren

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3666
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: account de-activeren

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik ben zelf moderator op een forum, en ik weet dat het altijd balanceren is en meestal niet makkelijk. Ik kan jullie verzekeren het gaat er hier nog netjes aan toe.
Irene
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: account de-activeren

Bericht door Freetouch »

Het doet me heel veel pijn dat bepaalde mensen je mening vragen, wanneer een ander forumlid dan haar / zijn mening deelt en die mening word niet door iedereen gedeeld dan word er op de persoon enorm afgegeven.
Dat is zo respectloos! Ook deze persoon is een mens van vlees en bloed, ook deze persoon heeft thuis problemen waarvan jij geen weet van hebt, en ook deze persoon voelt pijn!

Nu weet ik wel dat we tijdens deze periode van ons leven erg kwetsbaar zijn, en vaak een te kort lontje hebben.
De een vind zich gekrenkt door een opmerking van een ander, maar tot op heden ben ik van alle forum bezoekers die ik in het echt ben tegen gekomen nog niet 1 persoon tegen gekomen die geen warm persoon bleek te zijn!

Meningen verschillen, respecteer die, de volgende keer kan het forum zich tegen jou keren... En ik kan je dan verzekeren dat dat enorm veel zeer doet, want het enigste wat jij il is jou mening geven, en daarmee anderen helpen.

Last but not least: De MODERATORS zijn heilig! daar blijf je van af! wat er ook gebeurd! ze proberen de koning Salamon van dit forum te zijn, en moeten hiervoor vaak hun eigen gevoel onrecht aan doen! Ze hebben een bijna onmogelijk taak.
Wat ze ook zeggen, respecteer dat!

Ik denk niet dat iemand van ons bij zo'n groep mensen wil horen die een scheidsrechter mishandeld of vermoord! Psychische mishandeling is ook mishandeling en daar kunnen we vast allemaal over meepraten.
Iedereen is hier welkom, want iedereen heeft zo zijn eigen beweegredenen, laten we er samen wat moois van maken!

Liefs, Melany
“good enough”
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: account de-activeren

Bericht door Emma »

+1
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Joyce
Berichten: 357
Lid geworden op: 31 mar 2012, 13:55
Gender: Vrouw
Locatie: Wezep

Re: account de-activeren

Bericht door Joyce »

Aafke, om dezelfde reden als jou ben ik een paar maanden niet meer op dit forum geweest, even relativeren, echt het help.
Even alles achter je laten.
Echter, je blijft toch steeds weer behoefte te hebben aan contacten in welke vorm dan ook. Alleen je omgeving belasten is niet de oplossing.
Neem een adempauze en kom daarna weer een buurten en het reageren volgt dan vanzelf wanneer je daar aan toe bent.
Meid ik wens jou en je kinderen veel sterkte en wellicht voor dit forum tot ziens.

Liefs Joyce
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3666
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: account de-activeren

Bericht door Irene_de_Vreede »

Mooi gezegd Melanie.
Irene
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: account de-activeren

Bericht door J1nny »

Laat ik naar aanleiding van het opgewaaide stof ook eens een duit in het zakje doen.
Als de meesten wel weten beheer ik een forum welke vrijdenken als onderwerp heeft.
Ik kan nu alvast zeggen, vrijdenkers zijn het slechts over een ding eens, dat ze het verder letterlijk nergens over eens zijn.
En dat geeft af en toe zeer hoog oplopende discussies.
En als moderator sta je er tussen.
En welke beslissing je neemt, er is er altijd minimaal een boos.

Het is een klotebaan waar je niet voor wordt betaald.
Voor het idee, 'mijn' forum is grofweg 5 maal zo groot als T-NL.
Ik weet niet wat het gemiddelde is hier, maar gemiddeld over 10 jaar + zit ik boven de honderd berichten per dag.

Ik heb niet de hele discussie gelezen, en zeker niet de discussies waar de ellende in is ontstaan, maar even een deel uit een gemiddelde email die ik regelmatig krijg na weer een gestrande discussie.
Als willekeurig voorbeeld.
Wat bij jullie overblijft zijn gemakkelijke meelopers en zielepieten die narcistische en sadistische trekjes hebben. Het had voor mij heel gemakkelijk geweest nog wat harder van leer te trekken toen ik steeds werd aangevallen door b.v. over de ziekte van parkinson e.d. te beginnen of Krautsjo keihard op z'n ADD aan te vallen en zo heb ik er nog wel wat "pdd-nos", asperger, om maar wat te noemen, maar dat leek me niet gepast. En die Cluny maakt ook niet echt reclame voor het forum. Die laatste discussie sloeg helemaal nergens op. En dan krijg ik mailtjes van mensen die me waarschuwen voor Cluny, omdat hij de echte trol is en bescherming geniet, alleen niemand durft wat te zeggen omdat ze zo graag op dat forumpje willen blijven.

Maar vooral doorgaan zo, vooral als je nou niet bepaald anoniem bent, ik vind het behoorlijk stom.

En als je dan ziet hoe het afloopt, nog even lekker natrappen en gelijk krijgen op een neerbuigende manier zoals ik al voorspeld had. De wat slimmere mensen lachen zich kapot, want die zien precies wat er gebeurt, en dat is niet de eerste keer. Jullie zijn een karikatuur van jezelf.
En dan moet je als admin ook nog lol blijven hebben in je werk.
Verderop komt hij nog met 'meneer' en mijn woonplaats.

Je wordt er immuun voor (ik iig), het schuim en de alinea's met scheldwoorden heb ik maar weggelaten.

Het enige voordeel is dat je bepaalde zaken kan uitvogelen en een separaat verborgen forum kan opzetten voor T. (als alternatief voor Issis, niet als concurrentie voor dit)
En daar doe je het dan maar voor.

Wat ik maar zeggen wil, wees voorzichtig met je beheerders, zonder is er geen forum.
Gebruikersavatar
Jacky
Berichten: 218
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:34
Gender: Transgender

Re: account de-activeren

Bericht door Jacky »

Ik lees bijna alles op dit forum, en de comments en statements van iemand als Aafke zijn meestal helder en recht voor de raap.
Of ik het daar altijd mee eens ben vind ik bijzaak, en "respectloos versus respectvol" inzake taalgebruik?
Ach, het gaat om de inhoud vind ik.
Two Spirit
Ooit hadden LHBTérs binnen de indiaanstammen van Noord-Amerika een speciale status als bemiddelaar en medicijnman/vrouw, ze werden Two Spirit genoemd.
400 jaar later zijn er weer tientallen Two Spirit groeperingen in de USA.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: account de-activeren

Bericht door Eva »

Het spijt me, maar als mensen die ik graag mag (althans, dat was mijn gevoel), mensen die ik vertrouw(de), mensen die ik persoonlijk heb ontmoet me afvallen en me boze berichten sturen neemt mijn weerstand snel af. Ik slaag er niet in hiertegen immuniteit te ontwikkelen.
Wel begin ik soms vaag enig begrip te ontwikkelen voor ene Michelle.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: account de-activeren

Bericht door jacqueline »

Eva schreef:Het spijt me, maar als mensen die ik graag mag (althans, dat was mijn gevoel), mensen die ik vertrouw(de), mensen die ik persoonlijk heb ontmoet me afvallen en me boze berichten sturen neemt mijn weerstand snel af. Ik slaag er niet in hiertegen immuniteit te ontwikkelen.
Wel begin ik soms vaag enig begrip te ontwikkelen voor ene Michelle.

Dat zal ik toch niet geweest zijn hoop ik. Ik heb alleen aangegeven dat er meerdere middelen zijn dan alleen slotjes op draadjes. Dit ook omdat dit mogelijk nieuwe leden kan afschrikken. Je moet een forum zo net mogelijk proberen te houden. Ik zou hier met pb's aan de betreffende leden hebben gewerkt en het draadje open gelaten. Maar ik boos? Nee. Ben wel teleurgesteld dat iemand als Aafke hier verkeerd word neergezet, want zo "hard" als dat ze hier overkomt is ze in werkelijkheid helemaal niet. Ik heb haar nu 2 keer gezien. Die zijn we nu kwijt. En dat vind ik gewoon jammer...en ik denk dat we het daarover toch wel eens zijn Eva......
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: account de-activeren

Bericht door Eva »

Ik herhaal het nog maar eens:
1. We zijn hier niet 24/7 aanwezig om elke vijf minuten te controleren of er niet iemand uit de bocht vliegt.
2. We gaan er in beginsel van uit dit forum wordt 'bevolkt' door volwassen mensen die elkaar respecteren. We kunnen hun/jullie tone of voice niet doorlopend controleren en dat lijkt me bovendien ongewenst.

Reken niet op een moderator die ook gewoon probeert de kost te verdienen. Houd het fatsoenlijk en corrigeer elkaar op een respectabele toon. Zoniet dan volgt een bedenktijd, als je begrijpt wat ik bedoel.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)