wie ben je?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

wie ben je?

Bericht door Anon20180730 »

Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: wie ben je?

Bericht door Fay »

Yesss, i like! :)

Fay
Jacky
Berichten: 218
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:34
Gender: Transgender

Re: wie ben je?

Bericht door Jacky »

Interessant
Two Spirit
Ooit hadden LHBTérs binnen de indiaanstammen van Noord-Amerika een speciale status als bemiddelaar en medicijnman/vrouw, ze werden Two Spirit genoemd.
400 jaar later zijn er weer tientallen Two Spirit groeperingen in de USA.
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: wie ben je?

Bericht door Anon20180730 »

jawel. merk ook dat het fijn is 'om louter bewust te zijn van mijn tijdelijke gevoelens van ego, vreugde en pijn.., zonder verder streven'
Vergeet 't dan alleen telkens ook weer zo snel :fpalm: ;)
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: wie ben je?

Bericht door Fay »

Bewustwording, leren om niet samen te vallen met hetgeen je voelt, je bent niet wat je voelt, als is dat in zware tijden ietwat lastig om die helderheid en dat besef te behouden, je ellendig voelen wil niemand, toch zit hem daar een sleutel om op die momenen te beseffen dat je niet je gevoelens bent, en het ook weer verdwijnt, hogere kunst is het volledig te ondergaan zonder enige weerstand, hoe ellendig ook

Fay
Jacky
Berichten: 218
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:34
Gender: Transgender

Re: wie ben je?

Bericht door Jacky »

De "ik ben nou eenmaal zoals ik ben"- opmerking die je vaak hoort alsof persoonlijkheid en karakter van te voren al vast staat...
Two Spirit
Ooit hadden LHBTérs binnen de indiaanstammen van Noord-Amerika een speciale status als bemiddelaar en medicijnman/vrouw, ze werden Two Spirit genoemd.
400 jaar later zijn er weer tientallen Two Spirit groeperingen in de USA.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: wie ben je?

Bericht door Anon20180501 »

Hai Jacky

Ik heb de Link van Irene nog niet ingekeken (stond mijn hoofd nog niet naar :oops: ) maar in het algemeen kan je stellen dat...

je persoonlijkheid en karakter al in basis vastliggen vanaf de dag dat je geboren bent. Ze worden vanaf dan - mede beïnvloed door allerlei factoren - steeds 'volwassener' naarmate je ouder wordt.
Op een gegeven moment ben je zo oud dat ze zo ongeveer wel uitontwikkeld zijn maar door nooit eerder opgedane ervaringen met wat dan ook kan je nogal eens verbaasd over jezelf komen te staan en denken; "Nooit geweten dat dat in me zat..??"

Gelukkig maar want zo blijft het leven tenminste interessant. :)

x Daniéla
Jacky
Berichten: 218
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:34
Gender: Transgender

Re: wie ben je?

Bericht door Jacky »

Daniela, qua genen heb je zeker gelijk...
Maar daar staat een hoop tegenover....het gegeven dat opvoeding, leefomgeving/milieu, opleiding, sterk bepalend kan zijn.
Zoals Einstein zo mooi zegt in de link (bekende uitspraak) "de mens ervaart zichzelf en zijn gedachten/gevoelens als iets dat afgescheiden is van de rest, een soort bewustzijn dat niet klopt".
Ik denk dat karakters en persoonlijkheden veel meer een optelsom zijn van alles wat het leven/ervaringen/keuzes met iemand doet, en wat allemaal in het rugzakje belandt uiteindelijk.
Two Spirit
Ooit hadden LHBTérs binnen de indiaanstammen van Noord-Amerika een speciale status als bemiddelaar en medicijnman/vrouw, ze werden Two Spirit genoemd.
400 jaar later zijn er weer tientallen Two Spirit groeperingen in de USA.
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: wie ben je?

Bericht door Fay »

And thats where non-dualism kicks in:)

Fay
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: wie ben je?

Bericht door Anon20180501 »

Die factoren die jij noemt bedoelde ik dus Jacky.
Waarvoor dank voor het opsommen ervan en we
zijn er vast nog wel een paar vergeten... ;)

x Daniéla
Plaats reactie