Solliciteren...

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Solliciteren...

Bericht door Alexandra »

Gezien mijn naam nog officieel mannelijk is, en mijn geslacht idem, blijf ik het ingewikkeld vinden om te solliciteren. Hoe gaan jullie hier mee om? maak je het kenbaar bij je sollicitatie? of niet?

Op mijn C.V. op werk.nl staat dat ik een M ben, en dat kan ik niet veranderen aangezien die info uit het GBA komt. Ik ontvang dus af en toe een uitnodiging en ze verwachten dan iets wat ik niet ben... Dus ja, dan moet je het weer kenbaar maken, het blijft constant een issue...
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Solliciteren...

Bericht door Veronica »

Ik heb juist de lef niet om te gaan solliciteren erdoor.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Linna
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 feb 2014, 13:54
Gender: Trans MtF

Re: Solliciteren...

Bericht door Linna »

Hoi je kan je CV gewoon aanpassen hoor ik heb dat toen ook gedaan en dat kan je gewoon in werk.nl doen.
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Solliciteren...

Bericht door diederique »

http://www.t-nederland.nl/forum/viewtop ... f=7&t=1820" target="_blank.

Zes weken gelden passeerde dit thema ook al eens. Misschien zit daar nog meer antwoord op je vraag in.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
vhBxl
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 dec 2013, 11:43
Gender: Trans MtF

Re: Solliciteren...

Bericht door vhBxl »

Sasha schreef:Gezien mijn naam nog officieel mannelijk is, en mijn geslacht idem, blijf ik het ingewikkeld vinden om te solliciteren. Hoe gaan jullie hier mee om? maak je het kenbaar bij je sollicitatie? of niet?
Ik heb beide namen op mijn CV gezet. Eerst geboortenaam die nu ook nog mijn officiële is en daaronder dan "toekomstige naam: Elke (voornaamswijziging in behandeling, ik ben transgender)". In de titel van mijn CV heb ik dan duidelijk Elke staan om daar de nadruk op te leggen. Op dit moment heb ik nog maar 1 gesprek gehad waar ik gewoon als vrouw gekleed naartoe ben geweest (ook al ben ik niet 100% passabel). Reactie was echt 0, niet eens een rare blik of zelfs een vraag erover. Openheid erover leek dus de juiste manier bij die werkgever, ik ben benieuwd of dat overal zo het geval gaat zijn :)
Gebruikersavatar
Tanja
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: Solliciteren...

Bericht door Tanja »

Ondanks dat ik een hele goeie baan heb ben ik toch aan het zoeken geweest naar iets anders.
Ingeschreven via allerlei websites en duidelijk kenbaar gemaakt dat ik een MTF ben en in dat proces zit. Ondanks dat mijn cv voor heel veel functies positief waren ben ik nooit uitgenodigd voor een gesprek. Vaak werd het op mijn leeftijd gegooid maar van een intercedent uitzendbureau kreeg ik te horen dat veel bedrijven nog moeite hebben met mensen die hun geslacht willen veranderen en ook dan leven in die rol. Tja, deze dame was wel heel open naar mij en complimenteerde mij meerdere keren met mijn voorkomen. Was daar op gesprek en femme uiteraard en was in een casual look zoals duizenden bio vrouwen dagelijks. Volgens haar kon ik zo op in de maatschappij. Hierop kreeg ik meerdere aanbiedingen bij bedrijven om gewoon als mezelf te kunnen werken :D
De geschikte baan zat er voor mij persoonlijk nog niet bij, maar er is dus hoop mensen :hug:
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Solliciteren...

Bericht door Alexandra »

Linna schreef:Hoi je kan je CV gewoon aanpassen hoor ik heb dat toen ook gedaan en dat kan je gewoon in werk.nl doen.
Oke, ja het C.V. zelf, maar je gegevens uit werk.nl zijn voor een werkgever zichtbaar, die gegevens komen uit het GBA... kun je volgens mij nergens wijzigen, denk ik.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Solliciteren...

Bericht door Alexandra »

Ik heb een tijd terug wel een sollicitatie gehad, een gesprek met 3 vrouwen van een organisatie... die vroegen me; waarom heb je in je brief vermeld dat je trans was? Dus ik antwoordde: misschien om schrikreacties te voorkomen, ik wil eerlijk zijn. Ik vertel het altijd op voorhand, zo voorkom ik gênante situaties. Toen zeiden ze: Nou, als je het niet had verteld dan hadden we het misschien niet eens gemerkt... En daar waren ze het alle 3 over eens. Ik geloofde er natuurlijk weer helemaal niks van, haha, maar het was wel grappig om te horen. En toch, ik blijf er moeite mee hebben, aangezien het totaalplaatje (ID kaart etc) nog niet compleet is... en dat levert veel stress op, overal waar ik mijn ID moet overleggen.

-
Laatst gewijzigd door Alexandra op 14 feb 2014, 14:03, 2 keer totaal gewijzigd.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Linna
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 feb 2014, 13:54
Gender: Trans MtF

Re: Solliciteren...

Bericht door Linna »

Hoi de gegevens moet je zelf in werk.nl stoppen en in het GBA gaat dat niet zomaar.
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Solliciteren...

Bericht door Alexandra »

Linna schreef:Hoi de gegevens moet je zelf in werk.nl stoppen en in het GBA gaat dat niet zomaar.
Uhhh, duh... ja. Maareh je staat gewoon met je mannelijk naam geregistreerd. En gezien je BSN nummer eraan gekoppeld is, staat er overal Man, man, man, man, heer, heer, bla bla bla. Misschien zie je dat zelf niet, maar een werkgever wel. Vandaar dat ze me aanspreken als HEER..Muahahaha! HEER! ik ben de HEER! LOL....
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb