Solliciteren...

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Solliciteren...

Bericht door Arike »

Melany schreef:
Jeste schreef:
Sasha schreef:Okee, maar hoe vertel of zeg je het dan? en wanneer is het juiste moment?
In het gesprek zal vast wel ter sprake komen wat je in het verleden hebt gedaan. Volgens mij heb jij wel een "bijzonder" verleden op je CV voor wat betreft werk en opleidingen. Daar zal een werkgever uitleg over willen hebben. Mijn ervaring is in ieder geval van wel. Dat is het goede moment om het over genderdysforie te hebben.
Dat had ik wel een aantal keren op die manier gedaan en daar was alle keren begrip voor. Niet dat het mij een baan opleverde, want het gat op mijn CV wordt daar niet mee gevuld.
Een goede HRM manager heeft al lang die background check gedaan... als ze je uitnodigen weten ze echt al wel van je transseksualiteit...
zelfs na vele jaren post op....
Dus je kunt er best open over zijn..
als je een beetje wat hebt gedaan in je leven, dan krijg je je "verleden" echt niet voor de volle 100% weggepoetst (not even close...)
zeker als je je sollicitatieprocedures serieus neemt, met meerdere rondes en/of assesments dus, zou het echt wel een blunder zijn als een HR-manager (ook de niet goede ;-) ) dat niet ff boven water kan googlen...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Solliciteren...

Bericht door Arike »

Veronica schreef:
LisaM schreef:
Melany schreef:een goede HRM manager knows....
Tja, goed en HRM manager = cognitieve dissonantie... :lol:
Na 25 jaar werken ben ik nog nooit een goede HRM manager tegengekomen, en ik heb voor de grootste bedrijven gewerkt.
De meeste zijn amateurs, sommige zijn knettergek, sommige zijn 'redelijk'.
Je vergeet geldwolven.
als je een echte geldwolf bent, dan ga je wel iets anders doen in het leven dan op een staf-functie als HR te gaan zitten...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Solliciteren...

Bericht door Veronica »

Arike schreef: als je een echte geldwolf bent, dan ga je wel iets anders doen in het leven dan op een staf-functie als HR te gaan zitten...
Klopt helemaal, maar je hebt helaas ook dat soort mensen.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Solliciteren...

Bericht door Arike »

Veronica schreef:
Arike schreef: als je een echte geldwolf bent, dan ga je wel iets anders doen in het leven dan op een staf-functie als HR te gaan zitten...
Klopt helemaal, maar je hebt helaas ook dat soort mensen.
I know... ik kom ze regelmatig tegen in meetings... zitten vaak aan de andere kant van de vergadertafel...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Solliciteren...

Bericht door Alexandra »

Ik vind het raar als iemand je gaat zitten "Googelen"... alsof alles wat op het Internet staat de waarheid is. Daarnaast, wat je 5 jaar geleden op een weblog of forum hebt geschreven, wordt meteen tegen je gebruikt. Alsof je in die 5 jaar helemaal niet bent gegroeid, alsof je niks hebt geleerd, alsof je nu precies dezelfde persoon bent als toen. Ik kan mezelf niet eens meer identificeren met één jaar geleden. Laat staan 5, 10 of 20 jaar. Het Internet is goed in herinneren, maar het zou beter zijn dat het Internet leert om te vergeten, te verschonen. Alles constant blijven herinneren en herhalen wat ooit heeft plaatsgevonden, heb je helemaal niks aan. Ik kijk liever naar hoe een persoon NU is. Is de persoon gegroeid? neemt de persoon verantwoordelijkheid? ...en waar blijkt dat uit, geef voorbeelden... en zo voorts...
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Solliciteren...

Bericht door Arike »

Raar of niet ...
Het is een feit dat het gebeurt...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Solliciteren...

Bericht door Veronica »

Sasha schreef:Ik vind het raar als iemand je gaat zitten "Googelen"... alsof alles wat op het Internet staat de waarheid is. Daarnaast, wat je 5 jaar geleden op een weblog of forum hebt geschreven, wordt meteen tegen je gebruikt. Alsof je in die 5 jaar helemaal niet bent gegroeid, alsof je niks hebt geleerd, alsof je nu precies dezelfde persoon bent als toen. Ik kan mezelf niet eens meer identificeren met één jaar geleden. Laat staan 5, 10 of 20 jaar. Het Internet is goed in herinneren, maar het zou beter zijn dat het Internet leert om te vergeten, te verschonen. Alles constant blijven herinneren en herhalen wat ooit heeft plaatsgevonden, heb je helemaal niks aan. Ik kijk liever naar hoe een persoon NU is. Is de persoon gegroeid? neemt de persoon verantwoordelijkheid? ...en waar blijkt dat uit, geef voorbeelden... en zo voorts...
Een vriend van mij kreeg geen stage bij een bedrijf omdat hij 3 jaar eerder op facebook een foto plaatste waar hij met vrienden de muur van dat bedrijf bekladde.

Dan denk ik, HET IS 3 JAAR GELEDEN!

Maar dat zijn de gevolgen van internet, helaas.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Solliciteren...

Bericht door Lise »

Veronica schreef: Een vriend van mij kreeg geen stage bij een bedrijf omdat hij 3 jaar eerder op facebook een foto plaatste waar hij met vrienden de muur van dat bedrijf bekladde.
Dan denk ik, HET IS 3 JAAR GELEDEN!
Maar dat zijn de gevolgen van internet, helaas.
Hmm.. wel niet zo slim hoor :)
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Solliciteren...

Bericht door Veronica »

Lise schreef:
Veronica schreef: Een vriend van mij kreeg geen stage bij een bedrijf omdat hij 3 jaar eerder op facebook een foto plaatste waar hij met vrienden de muur van dat bedrijf bekladde.
Dan denk ik, HET IS 3 JAAR GELEDEN!
Maar dat zijn de gevolgen van internet, helaas.
Hmm.. wel niet zo slim hoor :)
Klopt, maar het geeft aan hoe enorm het internet misbruikt wordt bij werkgevers.

En dan is dit maar het topje van de ijsberg.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Solliciteren...

Bericht door Anon20180730 »

voor de hogere functies kan men wat neuzen, vooral als zo iemand nogal wat publiceert, maar doorsnee is er toch helemaal niet zo veel te vinden.. Ja op Linkedin en zo wie zo kun je beter oppassen met zoiets als Facebook.. Maar onder je oude naam kunnen ze je niet eens vinden. Wel onder je nieuwe naam als je bijvoorbeeld een blog schrijft, lijkt me